Rafał

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Kupiłem tę grę dla chrześnicy i jej brata (oboje chodzą do podstawówki), samemu testując ją wcześniej u znajomych. Gra nie tylko dla najmłodszych, u których pomaga wyrobić wyobraźnię i wzbogaca słownictwo oraz zdolności do opisów (kreuje nowych MG ;-) ), starsi również mają sporo frajdy grając w nią. Gra dla ludzi w każdym wieku :-)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Gra dobra, trudna na 4 graczy, łatwiejsza na 2-3, z całą pewnością można ją polecić nie tylko fanom konsolowej serii Gears of War :-)


Dobry, solidny produkt

Gra jest dobra, nawet bardzo. Z początku myślałem, że ogrom zasad, miejscówek i umiejętności skutecznie ubije tę produkcję, jednak bardzo szybko okazało się, że ludzie choć trochę ograni po drugiej turze już rozumieją o co chodzi i szybko przyswajają sobie obowiązujące zasady, a ludziom bez większego doświadczenia w grach planszowych (tzw. casuale) też nie mają problemu z ogarnięciem tematu.

Zacznę nietypowo bo od minusów : umiejętności bohaterów. Nikt ich nie zapamięta, przydałaby się dla każdego gracza ściąga w pudełku (ja taką zrobię; dodam na niej lokacje na mapie). Z kopalniami itp. jest o tyle łatwiej, że nie trzeba wertować instrukcji w poszukiwaniu danej strony - ich opis jest na ostatniej stronie. Jest tego trochę dużo, ale pozytywnie wpływa na rozgrywkę.

Niewielkim minusem jest to, że miasta i jednostki niewiele się od siebie różnią, wpływa to natomiast na równowagę. Ograniczenie ilości jednostek na herosie (a także jego umiejętności) wymusza jednak kombinacje, przez co każda armia wygląda inaczej i nie ma jednego pewnego i łatwego sposobu na łatwe zwycięstwo.

Poziom wrogów na mapie z początku bywa zbyt trudny (zwłaszcza przy odpowiednio polosowanym evencie) a później zbyt łatwy (choć z racji losowości o epic faile nietrudno), ale fajnie się turla kośćmi i bywa przynajmniej zabawnie ;-)

Największą wadą gry są Błędy w instrukcji i na żetonach jednostek.

Teraz plusy : gra jest bardzo PvP, nawet grając na dwóch graczy trzeba wziąć poprawkę, że prędzej czy później będzie się turlało przeciwko koledze / koleżance. Planując kolejne ruchy trzeba jednocześnie myśleć o ekspansji i o powstrzymywaniu przeciwników, a przy ograniczonej możliwości rekrutacji wymaga to jednak pewnych przemyślanych ruchów.

System walki jest nieźle pomyślany, gorzej z żetonami jednostek - o ile rozumiem ideę drukowania zwykłych po jednej stronie a elitarnych po drugiej, to jednak stwarza możliwości oszustwa. Nie zdarzyło nam się (albo może raczej - nie zdarzyło się nikogo złapać, choć o to jestem raczej spokojny bo ludzie są kumaci), ale takie niebezpieczeństwo niestety istnieje.

Największym plusem gry jest zabawa - bez spinania pośladów można fajnie się pobawić wracając myślami do najlepszych czasów serii HoM&M a tym, dla których ta gra jest profanacją, mam tylko jedno do powiedzenia : wszystko co ukazało się w tej serii po HoM&M3 było profanacją, ta gra ma swoje wady, owszem, ale jest wg mnie udaną próbą przeniesienia gry komputerowej na tekturową planszę.

Aha, wielki plus za brak plastików (drewniane klocki spełniają swoją rolę; może jest bez fajerwerków, ale przynajmniej elementy nie będą się odłamywać od figurek, które tutaj byłyby nieprzydatne), wielki minus za cenę - przy wspomnianych elementach drewnianych i generalnie raczej skromnym (co nie jest niczym złym!) wydaniu, próba wyciągnięcia sosu od planszówkowych geeków będących fanami serii gier komputerowych jest równie nieładna co kolejne próby wyciągania pieniędzy od obywateli przez rząd "Sloneczka Peru" (myślę że co najmniej wszyscy kierowcy mnie zrozumieją). Niechże się ktoś w łańcuchu producent-wydawca-sklep opamięta i zwróci uwagę, że nie tędy droga, tym bardziej że wydawca jest nastawiony na rozwój gry.

Grę w każdym razie polecam :-)