A Game of Thrones: The Board Game

Druga edycja gry strategicznej opartej na świetnej serii książek Georga R. R. Martina
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (21)
  • 3 - 6 osób
  • od 14 lat
  • ok. 180 minut
  • wydanie angielskie
Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty "Dzikich" i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie. Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron: Dom Lannisterów Stannis Baratheon  Dom Greyjoy Dom Starków Dom Tyrell Dom Martell Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione. Oparta na bestsellerowej serii "Pieśń Lodu i Ognia"  autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu. Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia. When you play the game of thrones, you win or you die. There is no middle ground. - Cersei Lannister Na czym to polega? Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece. Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować. Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry. W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów: Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry) Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać. Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów. Nagrody zebrane przez grę: Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004" Zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004 "
Autor:
Christian T. Petersen
Wydawca:
Fantasy Flight Games
24995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty "Dzikich" i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie.

Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:

  • Dom Lannisterów
  • Stannis Baratheon 
  • Dom Greyjoy
  • Dom Starków
  • Dom Tyrell
  • Dom Martell

Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione.

Oparta na bestsellerowej serii "Pieśń Lodu i Ognia"  autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu.

Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.

When you play the game of thrones, you win or you die.

There is no middle ground. - Cersei Lannister

Na czym to polega?

Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.

Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.

Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.

W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:

  • Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)
  • Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew
  • Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać.

Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.

Nagrody zebrane przez grę:

  • Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004"
  • Zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004 "

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza
  • 138 plastikowych jednostek
  • 42 karty Rodów
  • 30 kart Westeros
  • 9 kart Dzikich
  • 24 karty Losów Bitwy
  • 6 zasłonek
  • 90 żetonów Rozkazów
  • 120 żetonów Władzy
  • 18 żetonów Wpływów
  • 6 żetonów Zaopatrzenia
  • 14 żetonów Wojsk Neutralnych
  • 6 żetonów Zwycięstwa
  • 6 żetonów Garnizonów
  • 1 żeton Żelaznego Tronu
  • 1 żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali
  • 1 żeton Kruka Posłańca
  • 1 znacznik rundy
  • 1 żeton Dzikich
  • 1 nakładka na tor Królewskiego Dworu
  • 1 instrukcja
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.76
na podstawie 21 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń A Game of Thrones: The Board Game


Najbardziej przydatne recenzje

Zawisza

Liczba recenzji: 27

Jak dla mnie ideał :)

Ta gra niszczy. Niszczy słabych/hipisowskich graczy. Niszczy związki/przyjaźnie. Niszczy głowę, gdy 5 godzin z rzędu odbijamy się od murów Winterfell. W końcu niszczy fabułę książki, bo któż by się mógł spodziewać, że to Greyjoy zasiądzie na Żelaznym Tronie? Ale to są wszystko zalety. Gra jest dopracowana pod każdym, nawet najmniejszym stopniem. Pionki są zrobione ze ślicznej, perłowej masy, wszystkie kartoniki i żetony mają "lnianą" fakturę, przez co bardzo ciężko je zniszczyć. Mapa jest przeogromna i zajmuje praktycznie cały stół. Zasady są z jednej strony bardzo proste, z drugiej zaś na tyle elastyczne, by prowadzić politykę tak, jak chce gracz. Praktycznie nic nas nie ogranicza. Rozgrywki są pełne napięcia i emocji, kruche sojusze zawiązywane kopniakami w piszczel pod stołem rozpadają się, gdy tylko "wspólnik" stwierdzi, że bardziej mu się to kalkuluje. Gra dla fanów strategii, fanów Gry o Tron i wreszcie gra dla wszystkich, którzy lubią dobrą zabawę. Temu tytułowi należy się 6, ale nie ma tego w skali Rebela, a szkoda. Polecam


Josh22

Liczba recenzji: 158

Bardzo fajna gra strategiczna. Niestety w wersji podstawowej rozgrywka ma sens dopiero przy 5 osobach. Dodatkowo możliwa jest sytuacja (choć dość rzadka) w której niektóre rody skazane zostają praktycznie na wymarcie poprzez brak możliwości mobilizacji wojsk (brak możliwości zagrania specjalnych rozkazów i nie pojawienie się karty "Mobilizacja"). Poza tym karty rodów sprawiają że rozwój sytuacji jest dość przewidywalny jeśli nie korzysta sie z opcji losów bitwy. Mimo powyższych wad gra jest dość ciekawa i wymaga wręcz geopolitycznego myślenia od graczy. Często należy zostawić kogoś w spokoju tylko po to żeby zajął się konkurencją i w odpowiednim momencie dokonać nagłej ofensywy która rozstrzyga o zwycięstwie. Gra jest również wyjątkowo przyjazna dla nowych graczy. Podstawowe rozstawienie daje każdemu ok. 2 tur spokojnej ekspansji pozwalającej na zapoznanie się z zasadami gry. Do tego elementy zaczerpnięte z książek urozmaicają rozgrywkę, ale nie uniemożliwiają gry osobom niezapoznanym z twórczością G.R.R. Martina. W ich wypadku będzie to średniowieczna gra strategiczna w której zamiast gołębi pocztowych używa się kruków:). Niewątpliwą zaleta jest tez wykonanie. Ilustracje są znakomite a figurki, choć schematyczne, pozostają czytelne i wyjątkowo odporne na uszkodzenia.


Hallas

Liczba recenzji: 52

Dobry, solidny produkt

Ach, wspaniała gra dla miłośników sagi. Intrygi, groźby, zdrady -wszystko czego można by sobie życzyć. Niestety nie wszystkie domy mają taką samą szansę na wygraną. Coś przy tworzeniu gry poszło nie tak i w przeciwieństwie do faktów książkowych Greyjoy jest w stanie sam zdobyć Lannisport i go utrzymać nawet bez pomocy Starka. Z racji beznadziejności tej sytuacji chyba lepiej grać bez Greyjoya na czterech i pięciu graczy.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

Gra o Tron

Gra o Tron

22995