Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina

Tchnij iskrę życia w nowego Frankensteina
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (13)
  • 2 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • 60 - 120 minut
  • wydanie polskie
Od śmierci Wiktora Frankensteina na arktycznym morzu minęło 20 lat, ale jego monstrum nadal żyje i pragnie zemsty. Przy życiu pozostaje również Robert Walton, kapitan, który przyrzekł zabić diabła, zanim litość zatrzymała jego rękę. Jest rok 1819, a złowieszcze ciemności kryją Paryż. W społeczności naukowej pojawił się tajemniczy sponsor gigantycznej postury, ukrywający twarz, który twierdzi, że zna sekret Frankensteina. Jest gotów sfinansować konkurs dla naukowców, ale nagroda, którą oferuje, jest znacznie ważniejsza niż pieniądze: to poznanie tajemnicy śmierci! Naukowcy z całego świata zjeżdżają do Paryża wiedzeni chęcią rozwiązania zagadki. Ale wśród nich czai się również pewien kapitan – sceptyk, który ma nadzieję wreszcie dopełnić niegdyś złożonej obietnicy. Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina to gra strategiczna o tworzeniu własnych kreatur, zainspirowana gotyckim horrorem Mary Shelley. Podczas zabawy 2-4 graczy wciela się w naukowców, którzy dołożą wszelkich starań, by zwyciężyć w wyścigu o stworzenie nowego Frankensteina. Monstrum potrzebuje Waszej pomocy, by zrobić to, czego nie zdążył dokonać jej twórca: ożywić kreaturę podobną do niej; towarzysza, który rozjaśni mroki samotności. Na czym to polega? Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu pracowników i mądremu zarządzaniu zasobami w postaci elementów rozkładających się ciał, będziecie starali się osiągnąć jak najszybszy postęp w badaniach. Zatrudniając mniej lub bardziej renomowanych pracowników będziecie musieli zbierać materiał z okolicznych cmentarzy i kostnic, a także przeprowadzać ważne badania w Akademii Nauk oraz we własnym laboratorium. Monstrum będzie składać Wam niespodziewane wizyty – ci, którzy pracują sprawnie, otrzymają nagrodę, jednak pozostający w tyle powinni mieć się na baczności. Gra kończy się, gdy któremuś z uczestników uda się ożywić swoje dzieło, lub gdy kapitan zabije monstrum. Zwycięża gracz z najwyższą liczbą punktów.
Autor:
Dan Blanchett
Wydawca:
Rebel
20995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Od śmierci Wiktora Frankensteina na arktycznym morzu minęło 20 lat, ale jego monstrum nadal żyje i pragnie zemsty. Przy życiu pozostaje również Robert Walton, kapitan, który przyrzekł zabić diabła, zanim litość zatrzymała jego rękę. Jest rok 1819, a złowieszcze ciemności kryją Paryż. W społeczności naukowej pojawił się tajemniczy sponsor gigantycznej postury, ukrywający twarz, który twierdzi, że zna sekret Frankensteina. Jest gotów sfinansować konkurs dla naukowców, ale nagroda, którą oferuje, jest znacznie ważniejsza niż pieniądze: to poznanie tajemnicy śmierci!

Naukowcy z całego świata zjeżdżają do Paryża wiedzeni chęcią rozwiązania zagadki. Ale wśród nich czai się również pewien kapitan – sceptyk, który ma nadzieję wreszcie dopełnić niegdyś złożonej obietnicy.

Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina to gra strategiczna o tworzeniu własnych kreatur, zainspirowana gotyckim horrorem Mary Shelley. Podczas zabawy 2-4 graczy wciela się w naukowców, którzy dołożą wszelkich starań, by zwyciężyć w wyścigu o stworzenie nowego Frankensteina. Monstrum potrzebuje Waszej pomocy, by zrobić to, czego nie zdążył dokonać jej twórca: ożywić kreaturę podobną do niej; towarzysza, który rozjaśni mroki samotności.

Na czym to polega?

Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu pracowników i mądremu zarządzaniu zasobami w postaci elementów rozkładających się ciał, będziecie starali się osiągnąć jak najszybszy postęp w badaniach. Zatrudniając mniej lub bardziej renomowanych pracowników będziecie musieli zbierać materiał z okolicznych cmentarzy i kostnic, a także przeprowadzać ważne badania w Akademii Nauk oraz we własnym laboratorium. Monstrum będzie składać Wam niespodziewane wizyty – ci, którzy pracują sprawnie, otrzymają nagrodę, jednak pozostający w tyle powinni mieć się na baczności.

Gra kończy się, gdy któremuś z uczestników uda się ożywić swoje dzieło, lub gdy kapitan zabije monstrum. Zwycięża gracz z najwyższą liczbą punktów.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza Paryża
  • plansza wydarzeń
  • 4 plansze laboratoriów
  • 8 kości wstrząsów elektrycznych
  • 4 karty anatomii (89x140 mm)
  • 40 dużych kart
  • 100 małych kart
  • 29 pionków
  • 243 znaczniki
  • 98 żetonów
  • 4 karty pomocy (89x140 mm)
  • 12 zestawów łączników
  • instrukcja
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.62
na podstawie 13 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina


Najbardziej przydatne recenzje

Sapphire101

Liczba recenzji: 119

Jak dla mnie ideał :)

Gra zachęciła mnie tematyką i wykonaniem. Muszę przyznać, że „Abominacja” jest w moim odczuciu grą po prostu piękną (chociaż tutaj lepiej pasuje słowo: obłędną), a dzięki temu bardzo klimatyczną. Dawno nie trafiłam na euro, które prócz standardowego zbierania punktów i prostej mechaniki worker-placement, oferowałaby „coś” więcej, gdzie to „coś” nie jest fabułą na siłę dołożoną do wstępu instrukcji, a faktycznie dobrze przygotowanym i wciągającym scenariuszem, obecnym w każdym elemencie rozgrywki.
Standardowa wersja „Abominacji” jest podzielona na 12 rund, od zwykłych gier euro odróżnia ją fakt, że każda z rund rozpoczyna się wydarzeniem fabularnym, które wpływa na bieżącą (a czasem kolejne) rundy. Wydarzenia bywają różne, w wylosowanych przez nas kartach (12 z 39) częściej trafiały się nam karty „przeszkadzające” w rozgrywce. Sama gra jest dość złożona, jest wiele elementów, o których trzeba pamiętać i musimy podejmować decyzje, które często mają realny wpływ na fabułę i wydarzenia na planszy. Powyższe połączenie wypada naprawdę dobrze i gracze bez nadmiernego wysiłku wczuwają się w klimat XIX-wiecznego Paryża. Sama konstrukcja rozgrywki – naprzemienne umieszczanie pionków na planszy – pozytywnie wpływa na przebieg gry, nie odnosimy wrażenia, że coś się dłuży lub zbyt długo czekamy na turę przeciwnika, na plus również równoczesne rozgrywanie fazy laboratorium.
„Abominacja” cierpi jednak z powodu kilku mniej lub bardziej poważnych „wad”:
1) Długość standardowej partii. W opisie znajdujemy informację o 60-120 minutach. Szczerze – nawet przy dwóch graczach długość partii potrafi dojść do 3h i więcej, jeżeli nie pomijamy żadnych wątków fabularnych. Jeśli doliczymy do tego czas potrzebny na przeczytanie/wyjaśnienie zasad to robi się nam z tego gra trwająca ponad 4h. I bynajmniej nie uważam, że jest to czas stracony, bo „Abominacja” naprawdę oferuje kawał dobrej rozrywki, niemniej jednak już teraz powstają warianty skracające czas gry, dostępne na stronie wydawnictwa (wariant Igor) lub w sieci (wariant Prometeusz). Długość rozgrywki jednak nie dla każdego jest wadą (ja nie nudziłam się ani chwili), ale zdaję sobie sprawę, że 4h zamiast opisanych 2h to spora różnica.
2) Plansze laboratoriów – te są według mnie zbyt cienkie, zdarza się również, że niechcący przesuniemy jakiś materiał na planszy i ciężko nam określić jego wcześniejsze położenie. Problem rozwiązałoby pogrubienie planszy graczy i dodanie w niektórych miejscach rantów, które wszystkie materiały trzymałyby w odpowiednim miejscu. Pomysł z obrotowymi znacznikami na duży plus, z tym, że przez fakt, że plansze są zbyt cienkie nie możemy ich poukładać „na płasko” w pudełku i na dłuższą metę zapewne będą się odkształcać.
3) Wypraska, a raczej jej brak – z uwagi na mnogość żetonów, znaczników, kart i pionków - upchnięcie wszystkiego w pudełku (z kartonową wypraską) sprawia trochę trudności. W dodatku bez oddzielnych przegródek na wszystkie elementy i karty, wydłuża się czas rozkładania gry.
4) Znaczniki materiałów – tutaj sprawa jest dość ciekawa. W instrukcji/opisach/planszach mowa o fioletowych znacznikach organów, gdzie w mojej wersji gry są one… niebieskie. Nie wiem czy było to zamierzone, czy jest to zwykła pomyłka jakiegoś „majfrienda”, niemniej jednak ten fakt nieco przeszkadzał w rozgrywce. Zakładam również, że fioletowe znaczniki mogły się bardziej zlewać z brązowymi (zwłaszcza wieczorem), stąd zastąpione zostały niebieskimi.
5) Miejsce. Gra wymaga od nas naprawdę sporo miejsca na stole, same plansze laboratoriów są dość duże (wielkość pudełka do gry), nie mówiąc już o tym, że obok planszy powinniśmy przechowywać kilka stosów kart, znaczniki materiałów, monety itp.
5) Kości – to chyba najbardziej frustrujący element gry, który wprowadza bardzo dużą (a według mnie trochę zbędną) losowość.
Mimo powyższych wad, gra bardzo mnie wciągnęła i w pełni spełniła moje oczekiwania co do tej pozycji. Warta każdej wydanej złotówki :)


Paulucha

Liczba recenzji: 16

Dobry, solidny produkt

Bardzo klimatyczna gra, jednak trochę się dłuży dlatego polecam granie z erratą Igor.
Zdecydowanie nie jest to gra dla dzieci tak jak to pisał ktoś poniżej :)


Łukasz

Liczba recenzji: 7

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra!!
Pierwsza rozgrywka w składzie 3 osobowym trwała około 3.5h. (Zapoznawanie się z instrukcją). Czuć ten klimat, czuć rywalizację. Polecam każdemu😁





Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 1
Z odpowiedzią 1
Oczekujące na odpowiedź 0

czy w pudełku nie jest zawarta instrukcja? na stronie wyświetla się w sekcji plików do pobrania.

~ Mag 06.07.2020 22:52

comment

Oczywiście, że jest. Dodatkowo jest na stronie, możesz przeczytać przed zakupem ;)

Czy odpowiedź była przydatna? thumb_up 0

~ Tomekl 04.08.2020 23:16

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Klienci, którzy kupili Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina, kupili również:

Kopalnie skarbów

Kopalnie skarbów

12995 10995