Akademia Smoczych Wrót

Przekroczcie progi magicznej szkoły poszukiwaczy przygód!
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    (0)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 60 - 90 minut
  • wydanie polskie
Witaj w Akademii Smoczych Wrót, jedynym na świecie miejscu, w którym garbaty syn kowala stanie się niepokonanym wojownikiem, a zezowata córka bednarza przemieni w szanowaną czarodziejkę o niebywałej urodzie. Właśnie rozpoczynamy nowy rok szkolny, a Ty stajesz na czele jednego z tutejszych Domów. Tylko najlepsi dostąpią zaszczytu przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i odkrycia związanej z nimi tajemnicy. Zarządzaj zatem swoim Domem najlepiej jak potrafisz. Rekrutuj adeptów i zatrudniaj profesorów, wznoś budynki, odkrywaj zakamarki ćwiczebnych podziemi, dokonuj magicznych odkryć, kształć swoich uczniów, by portrety najlepszych spośród nich mogły ozdobić ściany galerii chwały. Wszystko to w trakcie pięciu ekscytujących tur, po zakończeniu których podliczysz punkty prestiżu i przekonasz się, czy ten rok nie poszedł na marne. Kości w dłoń i powodzenia! Wydawnictwo Przystań Gier ma zaszczyt przedstawić Akademię Smoczych Wrót, polskie wydanie najnowszego hitu od NSKN Games - Dragonsgate College. Gra Thomasa Vande Ginste i Wolfa Plancke, twórców rewelacyjnego Yedo, przenosi nas do krainy fantasy, a konkretnie do tytułowej Akademii, zajmującej się szkoleniem łowców przygód. W trakcie pięciu niezwykle ekscytujących tur gracze mają za zadanie jak najlepiej zarządzać jednym z legendarnych domów, które od lat walczą o sławę i prestiż na terenie Akademii. Gra wykorzystuje mechanikę dice placement. W trakcie rozgrywki gracze pobierają kości ze wspólnego zasobu, po czym, zgodnie z wybranymi wynikami, aktywują odpowiednie akcje z planszy. Można korzystać z kości własnych i neutralnych, i - co ciekawe – również z kości przeciwników, a to z kolei pozwala właścicielowi wybranej kości również wykonać akcję w turze przeciwnika. Czynnik losowy redukują chochliki zamieszkujące znajdującą się na terenie Akademii wieżę. Dzięki wykonywanym akcjom gracze rozbudowują swoje Domy o kolejne budynki, zatrudniają wykwalifikowanych profesorów, rekrutują adeptów i rozwijają ich umiejętności w trzech dostępnych karierach tj.: wojowników, łotrów i magów. Ponadto uczą się przydatnych zaklęć, planują podstępy, przemierzają ćwiczebne podziemia, gromadzą fundusze i puchary, a wszystko to po to, by zdobyć jak najwięcej punktów prestiżu. Zwycięzca otrzyma możliwość przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i zgłębienia znajdującej się za nimi tajemnicy. Akademia Smoczych Wrót ma niski próg wejścia, ale liczba dostępnych kombinacji i dróg do zwycięstwa jest ogromna. Dzięki eleganckim zasadom nadaje się do gry w towarzystwie mniej zaawansowanych graczy, ale świetnie sprawdzi się również wśród prawdziwych planszówkowych wyjadaczy. Jest to jedna z tych pozycji, które po rozegraniu partii wciąż siedzą nam w głowach i zmuszają do obmyślania taktyk na kolejne rozgrywki. Zapraszamy zatem do Akademii Smoczych Wrót i mamy nadzieję, że zgłębianie tajników tej niesamowitej gry dostarczy Wam, drodzy gracze, wielu niezapomnianych wrażeń.
Autor:
Thomas Vande Ginste, Wolf Plancke
Ilustracje:
Víctor Pérez Corbella, Agnieszka Kopera, Odysseas Stamoglou
Wydawca:
Przystań Gier
19995
4995
-75%

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Witaj w Akademii Smoczych Wrót, jedynym na świecie miejscu, w którym garbaty syn kowala stanie się niepokonanym wojownikiem, a zezowata córka bednarza przemieni w szanowaną czarodziejkę o niebywałej urodzie. Właśnie rozpoczynamy nowy rok szkolny, a Ty stajesz na czele jednego z tutejszych Domów. Tylko najlepsi dostąpią zaszczytu przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i odkrycia związanej z nimi tajemnicy.

Zarządzaj zatem swoim Domem najlepiej jak potrafisz. Rekrutuj adeptów i zatrudniaj profesorów, wznoś budynki, odkrywaj zakamarki ćwiczebnych podziemi, dokonuj magicznych odkryć, kształć swoich uczniów, by portrety najlepszych spośród nich mogły ozdobić ściany galerii chwały. Wszystko to w trakcie pięciu ekscytujących tur, po zakończeniu których podliczysz punkty prestiżu i przekonasz się, czy ten rok nie poszedł na marne.

Kości w dłoń i powodzenia!

Wydawnictwo Przystań Gier ma zaszczyt przedstawić Akademię Smoczych Wrót, polskie wydanie najnowszego hitu od NSKN Games - Dragonsgate College.

Gra Thomasa Vande Ginste i Wolfa Plancke, twórców rewelacyjnego Yedo, przenosi nas do krainy fantasy, a konkretnie do tytułowej Akademii, zajmującej się szkoleniem łowców przygód. W trakcie pięciu niezwykle ekscytujących tur gracze mają za zadanie jak najlepiej zarządzać jednym z legendarnych domów, które od lat walczą o sławę i prestiż na terenie Akademii. Gra wykorzystuje mechanikę dice placement. W trakcie rozgrywki gracze pobierają kości ze wspólnego zasobu, po czym, zgodnie z wybranymi wynikami, aktywują odpowiednie akcje z planszy. Można korzystać z kości własnych i neutralnych, i - co ciekawe – również z kości przeciwników, a to z kolei pozwala właścicielowi wybranej kości również wykonać akcję w turze przeciwnika. Czynnik losowy redukują chochliki zamieszkujące znajdującą się na terenie Akademii wieżę. Dzięki wykonywanym akcjom gracze rozbudowują swoje Domy o kolejne budynki, zatrudniają wykwalifikowanych profesorów, rekrutują adeptów i rozwijają ich umiejętności w trzech dostępnych karierach tj.: wojowników, łotrów i magów. Ponadto uczą się przydatnych zaklęć, planują podstępy, przemierzają ćwiczebne podziemia, gromadzą fundusze i puchary, a wszystko to po to, by zdobyć jak najwięcej punktów prestiżu. Zwycięzca otrzyma możliwość przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i zgłębienia znajdującej się za nimi tajemnicy.

Akademia Smoczych Wrót ma niski próg wejścia, ale liczba dostępnych kombinacji i dróg do zwycięstwa jest ogromna. Dzięki eleganckim zasadom nadaje się do gry w towarzystwie mniej zaawansowanych graczy, ale świetnie sprawdzi się również wśród prawdziwych planszówkowych wyjadaczy. Jest to jedna z tych pozycji, które po rozegraniu partii wciąż siedzą nam w głowach i zmuszają do obmyślania taktyk na kolejne rozgrywki.

Zapraszamy zatem do Akademii Smoczych Wrót i mamy nadzieję, że zgłębianie tajników tej niesamowitej gry dostarczy Wam, drodzy gracze, wielu niezapomnianych wrażeń.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza główna
  • 4 plansze graczy
  • 12 żetonów Poziomów
  • 12 żetonów Mistrzostwa
  • 30 żetonów Profesji (Magów, Łotrów i Wojowników)
  • 44 żetony Adeptów (po 3 w każdym z kolorów graczy i 32 neutralne)
  • 30 żetonów Profesorów (po 3 w każdym z kolorów graczy i 18 neutralnych)
  • 36 płytek Budynków
  • 16 żetonów Chochlików
  • 36 żetonów monet (o wartościach 1 i 5)
  • 50 kart Zaklęć
  • 4 karty pomocy gracza, zawierające przebieg tury, zasoby startowe oraz końcowe podliczenie punktów
  • 16 drewnianych sześcianów (w 4 kolorach graczy)
  • 16 drewnianych dysków (w 4 kolorach graczy)
  • 21 kości (po 3 w każdym kolorze gracza, 8 kości neutralnych, 1 kość akcji wspólnych)
  • 2 drewniane kolumny (znacznik tury i znacznik Pierwszego Gracza)
  • instrukcja

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Akademia Smoczych Wrót


Najbardziej przydatne recenzje

Paweł

Zaskakująco dobra gra! Czytając reguły i recenzje nigdy bym nie zdecydował się na jej zakup. Miałem jednak okazję zagrać w tę grę kilka razy i zupełnie zmieniłem o niej zdanie.

Jeżeli odpowiadają Ci gry, gdzie nie ma bezpośredniej interakcji między graczami, to Akademia Smoczych Wrót to odpowiedni wybór. Po pierwszej rozgrywce obawiałem się, że po sprawdzeniu, które strategie działają, a które nie, to w Akademię będzie grało się zawsze tak samo. Nie jest to jednak prawdą, jeżeli chcesz wygrać to musisz dynamicznie modyfikować swoją strategię, tak żeby ostatecznie wszystko spięło się w jedną całość. Decydują o tym trzy czynniki:
- najlepsze budynki dostępne tylko w 1 sztuce - wszystkich nie kupisz, a jeżeli kupisz je zbyt szybko to stracisz możliwość zebrania punktów w innych akcjach i dodatkowo obciążysz się kosztem utrzymania
- cele punktowane w zależności od tego, kto pierwszy je uzyska
- losowe, wybierane na początku gry, wymagania wyszkolenia adeptów

Długość gry, przy 4 osobach znających zasady, gramy 2-3 godziny, jeżeli każdy stara się wygrać i zastanawia się nad swoimi ruchami.

Podoba mi się wykonanie. Plansza jest duża i czytelna. Tak jak grając w Small Worlda nie jestem w stanie ogarnąć całej planszy, tutaj przez całą grę jestem świadomy w 100% co się dzieje i kto co próbuje uzyskać.

Gra ma kilka małych wad, do których można się jednak szybko przyzwyczaić:
- niepotrzebnie skomplikowane zasady liczenia punktów, część punktów liczy się od razu, część dopiero na końcu - łatwo się pomylić
- mała czcionka użyta przy statystykach uczniów i profesorów
- ścieżka magii wydaje się gorsza od pozostałych dwóch ścieżek; zaklęcia, za które trzeba zapłacić, czasami dają więcej przeciwnikom niż graczowi, który je zakupił

Co do ceny, to moim zdaniem gra jest trochę za droga. Uważam, że odpowiedni dla niej przedział to 125-150zł, zamiast 160-200zł.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie