Descent 2nd Edition: Journeys in the Dark

Bohater taki jak Ty
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (21)
  • 2 - 5 osób
  • od 14 lat
  • 60 - 120 minut
  • wydanie angielskie
Mennara to kraina przepełniona magią, tajemnicami i przygodą. Głęboko pod powierzchnią ziemi czają się przerażające potwory oraz źli przestępcy, knujący spisek, który ma pogrążyć ziemię w zaciemnieniu. Najmroczniejsze zakątki lasów skrywają rzeczy, o których lepiej zapomnieć. W górach zbierają się hordy żądnych krwi bestii, których sensem życia jest obrócenie wszystkiego w krwawą łaźnię. Za całym tym złem i nieprawością stoi On, Pan Ciemności, skryte zagrożenie, które chce podporządkować losy całego królestwa swym mrocznym planom. Na szczęście Mennara jest także krainą bohaterów. Bohaterów o bystrym umyśle, silnym ciele oraz sercu przepełnionym męstwem i odwagą. Bohaterów o różnych kształtach i rozmiarach, pochodzących z różnych ras, podążających w życiu różnymi ścieżkami. Bohaterów takich jak ty…Nowi bohaterowie, nowe potwory i zupełnie nowa przygoda.W pudełku z grą znajdować się będzie osiem niepublikowanych dotychczas scenariuszy, w których bohaterowie będą musieli zmierzyć się z prawie czterdziestoma nowymi potworami dziewięciu rodzajów. Dzięki wprowadzonemu w tym wydaniu systemowi punktów doświadczenia, gracze będą mieli pełną kontrolę nad rozwojem swej postaci. Wraz ze zdobywaniem doświadczenia gracze będą mogli pozyskiwać nowe umiejętności, które dołączą do dotychczasowych zdolności ich bohatera. Ponadto w grze dostępny będzie innowacyjny system wyboru postaci, a wszystko razem sprawi, że graczom przyjdzie zmierzyć się z czającymi się w Terrinoth zagrożeniami, które są zupełnie różne od wszystkiego, z czym mieli dotychczas do czynienia.Usprawnione zasady pozwalają na bardziej dynamiczna rozgrywkę.Dzięki licznym poprawkom, które miały na celu uczynienie zasad bardziej przystępnymi, gra Descent zapewnia emocjonującą, trzymającą w napięciu grę z minimalnymi przestojami pomiędzy turami poszczególnych graczy. Kości obrony rozwiązują problem „matematycznego obliczania obrony”, a krótsze wyprawy z licznymi punktami pośrednimi oznaczają, że nawet najbardziej zabiegane grupy graczy będą mogły znaleźć chwilę na partię w tę doskonałą grę. Wszelkie istotne statystyki oraz efekty są w jasny sposób opisane na powiązanych z nimi kartach, dlatego spokojnie możecie odłożyć instrukcję do pudełka! 
Autor:
Daniel Clark, Corey Konieczka, Adam Sadler, Kevin Wilson
Wydawca:
Fantasy Flight Games
31995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Mennara to kraina przepełniona magią, tajemnicami i przygodą. Głęboko pod powierzchnią ziemi czają się przerażające potwory oraz źli przestępcy, knujący spisek, który ma pogrążyć ziemię w zaciemnieniu. Najmroczniejsze zakątki lasów skrywają rzeczy, o których lepiej zapomnieć. W górach zbierają się hordy żądnych krwi bestii, których sensem życia jest obrócenie wszystkiego w krwawą łaźnię. Za całym tym złem i nieprawością stoi On, Pan Ciemności, skryte zagrożenie, które chce podporządkować losy całego królestwa swym mrocznym planom. Na szczęście Mennara jest także krainą bohaterów. Bohaterów o bystrym umyśle, silnym ciele oraz sercu przepełnionym męstwem i odwagą. Bohaterów o różnych kształtach i rozmiarach, pochodzących z różnych ras, podążających w życiu różnymi ścieżkami. Bohaterów takich jak ty…

Nowi bohaterowie, nowe potwory i zupełnie nowa przygoda.

W pudełku z grą znajdować się będzie osiem niepublikowanych dotychczas scenariuszy, w których bohaterowie będą musieli zmierzyć się z prawie czterdziestoma nowymi potworami dziewięciu rodzajów. Dzięki wprowadzonemu w tym wydaniu systemowi punktów doświadczenia, gracze będą mieli pełną kontrolę nad rozwojem swej postaci. Wraz ze zdobywaniem doświadczenia gracze będą mogli pozyskiwać nowe umiejętności, które dołączą do dotychczasowych zdolności ich bohatera. Ponadto w grze dostępny będzie innowacyjny system wyboru postaci, a wszystko razem sprawi, że graczom przyjdzie zmierzyć się z czającymi się w Terrinoth zagrożeniami, które są zupełnie różne od wszystkiego, z czym mieli dotychczas do czynienia.
Usprawnione zasady pozwalają na bardziej dynamiczna rozgrywkę.
Dzięki licznym poprawkom, które miały na celu uczynienie zasad bardziej przystępnymi, gra Descent zapewnia emocjonującą, trzymającą w napięciu grę z minimalnymi przestojami pomiędzy turami poszczególnych graczy. Kości obrony rozwiązują problem „matematycznego obliczania obrony”, a krótsze wyprawy z licznymi punktami pośrednimi oznaczają, że nawet najbardziej zabiegane grupy graczy będą mogły znaleźć chwilę na partię w tę doskonałą grę. Wszelkie istotne statystyki oraz efekty są w jasny sposób opisane na powiązanych z nimi kartach, dlatego spokojnie możecie odłożyć instrukcję do pudełka! 

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dodatki i akcesoria


4.67
na podstawie 21 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Descent 2nd Edition: Journeys in the Dark


Najbardziej przydatne recenzje

Embir

Liczba recenzji: 55

Tak naprawdę temu produktowi powinno wystawić się dwie oceny: jedną która uwzględniałaby fakt, że jest to gra którą można rozbudować dodatkami, drugą, która oceniałaby samą podstawkę.
Jeśli oceniamy tą grę biorąc pod uwagę jedynie podstawę to tu wystawiłbym 4 - wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie, jakość figurek, jak na planszówki, jest bardzo dobrej jakości (wystarczy spojrzeć na postaci kapłana lub czarodzieja), przygody jakie otrzymujemy do rozegrania są bardzo dobrze zbalansowane i emocjonujące a i czasu potrzebnego na ich rozegranie nie trzeba wiele, zasady walki są bardzo proste ale jednocześnie zapewniają grze możliwość taktycznych zagrywek i zarządzania surowcami (punkty wytrzymałości), zaś kampania wprowadza rozwój władcy ciemności i bohaterów postaci, czas trwania pojedynczej przygody. Minusem jest natomiast to, że do wyboru jest niewielu bohaterów i kart ekwipunku, zaś kampania jest stosunkowo krótka - spokojnie można ją skończyć w ciągu jednego weekendu ostrego grania, natomiast fakt ten łagodzi to, że kampanię można rozegrać na kilka róznych sposobów, zaś na stronie producenta gry można kompletnie za darmo korzystać z edytora przygód, oraz pobrać przygody stworzone przez innych graczy.

Jeśli natomiast oceniamy tą grę jako produkt, który następnie zostanie rozbudowany dodatkami to tutaj wystawiłbym 5 - dodatki wprowadzają kolejne kampanie, przygody, bohaterów, potwory, ekwipunek, karty władcy ciemności i tony świetnie wykonanych figurek. Regrywalność gry wzrasta niesamowicie i każdą kampanię można przechodzić na dziesiątki różnych sposobów. Wówczas Descent przestaje być zwykłą grą planszową, staje się fascynującym hobby i pasją. Jedynym minusem tej gry jest wówczas to, że można na nią wydać mnóstwo pieniędzy.

Reasumując:

Descent jako podstawka stanowi porządną grę ociekającą klimatem, natomiast z dodatkami staje się niesamowitym i olbrzymim systemem do rozgrywania emocjonujących przygód w świecie fantasy, który jednocześnie jest bardzo przystępny, łatwy do rozegrania i powinien spodobać się także osobom które nie są fanami planszówek. Mówiąc ktrótko: z dodatkami staje się ideałem.

P.S. Mała uwaga, ten tytuł NIE JEST typowym dungeon crawlerem, eksploracja i gromadzenie skarbów są dość ograniczone - Descent 2ed. opisałbym jako mix gry przygodowej, taktycznej gry bitewnej i wyścigu podlanych sosem dungeon crawl'a i fantasy RPG.


Marcin

Liczba recenzji: 2

Jak dla mnie ideał :)

6/6 zdecydowanie jedna z lepszych gier planszowych z jaką miałem styczność.

Wiadomo opinia obiektywna ale jeśli ktoś lubi biegać po lochach z workiem pełnym złota uciekając przed horda goblinów oraz reszta fauny i flory lokalnych podziemi, zabijać księżniczki i ratować smoki czy jakoś tak :P to zdecydowanie pozycja dla niego.

główne atuty:
- łatwe zasady (10min do opanowania)
- mega fabuła (RPG to jeszcze nie jest, ale fabuła w kampanii naprawdę wciąga)
- gra może być dowolnie rozwijana przez fanów ( edytor przygód na stronie FFG)

jedyne minusy to:
- rozgrywka wymaga dozo czasu (z rozstawieniem planszy i sprzątaniem nie mniej niż 2-3h)
- jeśli drużyna bohaterów jest początkująca nie ma szans na wygranie z Panem Podziemi!!! Zdecydowanie bohaterowie maja ciężej, aczkolwiek w trakcie kampanii jak już się zgraja i opanują swoje postacie balans wraca do normy.


Hallas

Liczba recenzji: 52

W porządku, bez rewelacji

Początkowe nastawienie do tej gry miałem zdecydowanie pozytywne. Niestety po wielokrotnych rozgrywkach wyszły na jaw wady gry nie pozwalające cieszyć się nią w większym gronie graczy.
Wypunktować muszę trzy główne problemy, na które napotykali gracze zapoznawani z grą: po pierwsze źle zaprojektowane karty zdolności postaci - koszty ich użycia nie są czytelne.
Po drugie, opisy przygód wymagały bardzo dokładnego przeczytania ich przez co najmniej dwie osoby (po jednej po obu stronach) by w trakcie rozgrywki nie następowała konsternacja, gdy jedna ze stron wyciąga gdzieś z opisu zasadę, o której istnieniu druga strona nie miała świadomości. Trzeci i najważniejszy problem, to dodatki. Niestety, gdy zaczęły pojawiać się dodatki wyszło na jaw, że nikt nie przemyślał systemu rozgrywki i nowe zasady z każdego z dodatków nawarstwiają się jak komórki rakowe na niezbyt zdrowym już na początku organizmie. Podstawowy zarzut dotyczy mnożenia talii kart, z których korzysta Overlord, różnych zasad ich zagrywania. To mogło być ujednolicone ale nie jest.

Reasumując - za najlepiej zaprojektowane elementy gry uważam te, które w prawie niezmienionej formie zostały przeniesione z pierwszej edycji gry.

Mam też zarzut związany z samym projektem rozgrywki. Informacja tajna znajduje się tylko po stronie Overlorda. W grze, w której pełni on rolę przeciwnika a nie mistrza gry jest to nie fiar. Często na turę, dwie przed zakończeniem przygody Overlord ma dokładny ogląd całej sytuacji i wie czy wygra czy nie (plus-minus rzuty kostką). Często można powiedzieć "Niezależnie od tego co zrobicie to i tak wygrałem".

Kilka osób wyraźnie zaznaczyło, że grać w tą grę więcej nie chce dlatego znacznie bardziej polecam gry z serii Dungeons & Dragons jak Castle Ravenloft - grania w tą przyjemną grę nikt jeszcze nie żałował.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie