Dixit

Obraz wart jest tysiąca słów!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (129)
  • 3 - 6 osób
  • od 8 lat
  • ok. 30 minut
  • wydanie polskie
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Na czym to polega? Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty! Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej. Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów! Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Autor:
Jean-Louis Roubira
Wydawca:
Rebel
13995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy

Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny.

Na czym to polega?

Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.

Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!

Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.

Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!

Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 84 wielkoformatowe karty
  • 1 plansza z torem punktów wewnątrz pudełka
  • 6 drewnianych pionków królików
  • 36 znaczników głosowania
  • instrukcja
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Wydrukuj i graj za darmo

Pobierz karty do gry z oficjalnej platformy Asmodee

Pobierz zasady gry Dixit

Zobacz pozostałe tytuły dostępne za darmo!

Pobierz i graj!

Gra została nominowana przez Kapitułę Konkursu do nagrody Gra Roku 2010, jako jedna z najlepszych gier wydanych w Polsce w roku 2009. 

Gra otrzymała w 2009 roku nagrodę Golden Ace, French Game of the Year oraz została nominowana do niemieckiej nagrody Spiel des Jahres w 2010 roku.

Dodatki i akcesoria


4.75
na podstawie 129 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Dixit


Najbardziej przydatne recenzje

Wodorek

Liczba recenzji: 22

Prosta gra imprezowa. Ktoś podaje wskazówkę do swojej karty, a reszta próbuje odgadnąć kartę, jednocześnie dodając swoją, która pasuje do wskazówki. Zasady do wytłumaczenia w 5 minut, rozgrywka trwa może 30, mimo to po każdej partii wszyscy chcą więcej. Najlepsza w większych grupach, mimo to grywam w wariant dla dwóch osób i też jest całkiem satysfakcjonujący.
Grafiki na kartach... przepiękne! Każda karta ma tonę mniejszych i większych detali, które mogą wywołać skojarzenia, dlatego nawet gdy już znamy karty, nie wiadomo czego się spodziewać.
Jeśli już ogramy podstawowy zestaw, tak że zaczynamy się nudzić, warto sięgnąć po dodatki, które zwiększają ilość kart 4 krotnie.


Szamotl

Liczba recenzji: 34

To nietypowa gra, wymagająca ruszenia kiepałą i uruchomienia wyobraźni skojarzeniowej. A jej niesamowitość polega na tym, że mogą w nią grać na równych prawach (i wygrywać) nawet 8-mio latki. Jest im nieco trudniej wcielić się w narratora i wymyślić wystarczająco trudną podpowiedź ale frajdę miały taką samą. Ponadto kilkukrotnie musiałem przyznać z pokorą, że pomimo iż po wymyśleniu podpowiedzi dałbym się posiekać, że "Odgadywacze" będą mieć spore kłopoty z odgadnięciem o którą ilustrację mi chodziło po czym okazywało się to być trywialnym zadaniem i WSZYSCY odgadywali je jednomyślnie ku mej szczerej rozpaczy. Satysfakcję dodatkową sprawia fakt jeśli dobierzesz (nie zawsze jest to możliwe) ilustrację, na którą głosują inni co przysporzyć może znacznej liczby punktów. No i te pytanie czyja to karta przecież ona zupełnie nie pasuje a po chwili sam dokładasz też kartę z którą niewiele (lub jeszcze mniej) łączy z podpowiedzią.Co warte podkreślenia nawet moja połowica (antygeek planszówkowy) dał się na nią skusić i wydała o grze pochlebną opinie. Jednym słowem ZACNA.


Agasia

Liczba recenzji: 103

Jak dla mnie ideał :)

Niewiele jest gier uniwersalnych, które podobają się ludziom bez względu na wiek czy doświadczenie z planszówkami. "Dixit" - gra wyobraźni - z pewnością do takich należy. Zasady są bardzo proste - narrator wymyśla skojarzenie do jednej z posiadanych kart (może to być słowo, opowiadanie, wiersz, piosenka, cokolwiek) i połóż kartę zakrytą na stole. Pozostali gracze wybierają ze swoich kart taką, która najbardziej pasuje do usłyszanego skojarzenia. Następnie wszystkie propozycje są tasowane i odkrywane - gracze muszą zgadnąć, która karta należy do narratora. Jeśli zgadną - dostają punkty. Sztuczka polega na tym, że aby narrator zdobył punkty to gracze muszą odgadnąć jego kartę, ale nie mogą tego zrobić wszyscy - czyli skojarzenie musi być niebanalne. Przepięknie ilustrowane, wieloznaczne karty na pewno będą inspiracją dla wyobraźni. "Dixit" warto mieć w swojej kolekcji, na pewno będzie często gościł na planszówkowym stole.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

Koncept

Koncept

11995
Tajniacy Obrazki

Tajniacy Obrazki

6995
Nie Do Pary

Nie Do Pary

8500 4250
Pytaki

Pytaki

9995