Seria Gipf 2: TZAAR

Znakomita gra logiczna, druga z serii
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (1)
  • 2 osoby
  • od 13 lat
  • 30 - 60 minut
  • wydanie polskie
Tzaar jest grą o dokonywaniu wyborów. Obaj gracze mają do dyspozycji trzydzieści pionków, podzielonych na trzy rodzaje: sześciu Tzaarów,  dziewięć Tzarr, piętnastu Tottów. Wszystkie rodzaje tworzą razem trójcę i nie są w stanie istnieć bez siebie nawzajem. Cel rozgrywki polega na tym, by albo pozbawić przeciwnika jednego z trzech rodzajów pionków, albo też postawić go w sytuacji, w której nie będzie w stanie pojmać naszych. Podczas każdej tury gracze muszą zadać sobie jedno bardzo ważne pytanie: "Czy powinienem wzmocnić swe siły, czy raczej osłabić przeciwnika?". Albo pojmiesz jeden z pionków przeciwnika - tym samym go osłabiając - albo też wskoczysz na jeden z własnych pionków - wzmacniając własne siły. Jeśli zbyt często będziesz decydować się na wskakiwanie na własne pionki, to Twój przeciwnik pozostanie ze zbyt dużą ilością pionków na planszy. Z drugiej strony, jeśli zbyt często będziesz próbował pojmać jego pionki, pod koniec gry Twoje jednostki mogą okazać się nie dość silne. Cóż więc robić? Decyzja należy do Ciebie! Tzaar to gra ciesząca się sporą renomą na całym świecie, o czym świadczy długa lista wyróżnień i nominacji: zwycięzca - 2009 Games Magazine Game of the Year, nominacja - 2009 As d'Or - Jeu de l'Année, rekomendacja - 2008 Spiel des Jahres, nominacja - 2008 Nederlandse Spellenprijs, nagroda - 2008 International Gamers Award - General Strategy: Two-players, nominacja - 2008 Golden Geek Best 2-Player Board Game.
Autor:
Kris Burm
Wydawca:
Rebel
10995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w dniu 17.07.2020


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Tzaar jest grą o dokonywaniu wyborów. Obaj gracze mają do dyspozycji trzydzieści pionków, podzielonych na trzy rodzaje:

  • sześciu Tzaarów, 
  • dziewięć Tzarr,
  • piętnastu Tottów.

Wszystkie rodzaje tworzą razem trójcę i nie są w stanie istnieć bez siebie nawzajem.

Cel rozgrywki polega na tym, by albo pozbawić przeciwnika jednego z trzech rodzajów pionków, albo też postawić go w sytuacji, w której nie będzie w stanie pojmać naszych.

Podczas każdej tury gracze muszą zadać sobie jedno bardzo ważne pytanie: "Czy powinienem wzmocnić swe siły, czy raczej osłabić przeciwnika?". Albo pojmiesz jeden z pionków przeciwnika - tym samym go osłabiając - albo też wskoczysz na jeden z własnych pionków - wzmacniając własne siły.

Jeśli zbyt często będziesz decydować się na wskakiwanie na własne pionki, to Twój przeciwnik pozostanie ze zbyt dużą ilością pionków na planszy. Z drugiej strony, jeśli zbyt często będziesz próbował pojmać jego pionki, pod koniec gry Twoje jednostki mogą okazać się nie dość silne.

Cóż więc robić? Decyzja należy do Ciebie!

Tzaar to gra ciesząca się sporą renomą na całym świecie, o czym świadczy długa lista wyróżnień i nominacji:

  • zwycięzca - 2009 Games Magazine Game of the Year,
  • nominacja - 2009 As d'Or - Jeu de l'Année,
  • rekomendacja - 2008 Spiel des Jahres,
  • nominacja - 2008 Nederlandse Spellenprijs,
  • nagroda - 2008 International Gamers Award - General Strategy: Two-players,
  • nominacja - 2008 Golden Geek Best 2-Player Board Game.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza
  • 30 białych pionków: 6 Tzaarów, 9 Tzarr oraz 15 Tottów
  • 30 czarnych pionków: 6 Tzaarów, 9 Tzarr oraz 15 Tottów
  • instrukcja
Pliki do pobrania:

5.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Seria Gipf 2: TZAAR


Najbardziej przydatne recenzje

kreatywa.net

Liczba recenzji: 19

Rewelacyjna gra, która przypomniała mi o tym, jak bardzo kochałam szachy i warcaby. Ciekawa, inteligentna rozrywka dla dwojga, bardzo ładnie wydana i zdecydowanie warta swojej ceny.


Gror

Liczba recenzji: 13

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra. Proste zasady, sporo opcji, trzeba obserwować całą planszę i cały czas liczyć żetony.
Zdecydowanie polecam fanom abstrakcyjnych gier logicznych.
Kolejną zaletą jest szybkość - partię można rozegrać w 10 minut.


omc

Liczba recenzji: 35

Zbierałam się do Tzaara długo, bo ciągle za tę cenę znajdowałam coś, co jakoś bardziej przyciągało moją uwagę. Niesłusznie! Baaardzo udany zakup - na tyle, że przekonał mnie do skolekcjonowania całej serii.

Tzaar stawia na prostotę wykonania i zasad, przy jednoczesnej złożoności procesów myślowych. Początkowe kilka partii skończyliśmy błyskawicznie, i było okej - ale to było zanim poznaliśmy możliwości tej gry. Jaka to była radość, kiedy po raz pierwszy wygrałam nie przez wyeliminowanie pionów przeciwnika, ale przez zablokowanie mu ruchów! Po prostu tę grę - tak jak szachy czy warcaby - lubi się z każdą rozgrywką coraz bardziej, bo i coraz więcej opcji się dostrzega, i coraz bardziej zacięte stają się nasze pojedynki.

Wykonanie jest minimalistyczne, acz estetyczne. Nie do końca przemawia do mnie kolor planszy, ale fajne kamienie w woreczku nadrabiają ten mini minus. Serdecznie polecam!

(PS. Sprawdza się ze starymi szachowymi wyjadaczami, którzy w umiłowaniu tradycjonalizmu gardzą innymi 'pstrokatymi' współczesnymi grami. ;p)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

Seria Gipf 1: GIPF

Seria Gipf 1: GIPF

10995