Star Wars: Imperial Assault

Strategiczna gra figurkowa w świecie Gwiezdnych Wojen
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (26)
  • 2 - 5 osób
  • ok. 90 minut
  • wydanie angielskie
Zwycięstwo! Niszcząc Gwiazdę Śmierci, Rebelianci dali nadzieję żyjącej w strachu galaktyce. Imperium stara się podnieść po druzgoczącej porażce i stracie najpotężniejszej broni, podczas gdy Sojusz Rebeliantów stara się utrzymać z trudem zdobytą przewagę. Kiedy awaryjny nadajnik Imperium rozpoczyna transmisję z odległego posterunku na Yavinie IV, Rebelianci wysyłają niewielki oddział elitarnych agentów. Mają jeden cel: za wszelką cenę zagłuszyć transmisję…Star Wars: Imperial Assault to strategiczno-przygodowa gra figurkowa osadzona w uniwersum Star Wars, która pozwoli 2-5 graczom wziąć udział w wyjątkowych przygodach i rozgrywać taktyczne walki. Rzućcie się w wir wydarzeń, które nastąpiły po zniszczeniu Gwiazdy Śmierci nad Yavinem IV w dwóch, różnych formach rozgrywki:Kampania w Imperial AssaultW rozgrywce w trybie kampanii, maksymalnie pięciu graczy rozegra serię ekscytujących misji połączonych w kampanię. Jeden z graczy dowodzi silnie uzbrojonymi siłami Imperium Galaktycznego, a pozostali gracze wcielają się w bohaterów Rebelii, wyruszających na misje i tajne operacje. W trakcie kampanii zarówno siły Imperium jak i Rebelianci będą zdobywać nowe umiejętności i wyposażenie, dzięki czemu postacie będą rozwijać się wraz z kolejnymi rozdziałami historii.Każda z ponad 30 misji przygotowywana jest z wykorzystaniem dwustronnych kafelków planszy, wybranych spośród ponad pięćdziesięciu dostępnych. Odwzorowują one różnorodne miejsca ze świata Star Wars, takie jak dżungle Yavina IV, pustynne pustkowia Tatooine czy metalowe korytarze imperialnej bazy. Misje w trybie kampanii stawiają przed graczami wyjątkowe wyzwania, które zmuszą ich do wykorzystania wszystkich możliwości kontrolowanych przez nich postaci, w walce o osiągnięcie celów misji. Kiedy gracz aktywuje postać, może wykonać dwie akcje – poruszyć się, zaatakować wręcz lub za pomocą broni dystansowej, otwierać drzwi, przeszukiwać skrzynie w poszukiwaniu przydatnych przedmiotów albo odpoczywać aby zniwelować zmęczenie i wyleczyć rany. Wykonywane akcje i sposób ich rozpatrywania jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu w każdej misji.Potyczka w Imperial AssaultW trybie pojedynku dwóch graczy zbierze oddziały uderzeniowe i stanie do walki twarzą w twarz o kluczowe dla obu stron cele. Misje w tym trybie pozwalają dwóm graczom zmierzyć się w bezpośredniej, taktycznej walce. Gracze tworzą w nim własne oddziały imperialnych, rebelianckich lub najemnych sił, wraz z odpowiednimi taliami kart dowodzenia, które mogą zagrywać aby zyskać niespodziewaną przewagę. Każda misja w trybie pojedynku ma własne cele – niezależnie od tego czy gracze będą starali się odzyskać zaginione holokrony czy też bronić się przed szturmującymi oddziałami, będą musieli zmierzyć się z zagrożeniami i podejmować taktyczne decyzje w każdym z pojedynków.W standardowej misji w trybie pojedynku gracze tworzą drużyny z żołnierzy i bohaterów oraz talie kart dowodzenia, które zapewnią im przewagę w bitwie. Wybierając spośród bohaterów oraz oddziałów reprezentujących trzy różne stronnictwa, a karty spośród wielu dostępnych kombinacji, gracze będą mieli wiele możliwości modyfikacji swoich sił uderzeniowych.Podczas samych misji, gracze będą walczyć o osiągnięcie określonego celu, takiego jak ucieczka z zabójczym T-16 Skyhopperem czy odbiór kontrabandy dla Huttów. Niezależnie od celu, gra będzie się toczyć o wysoką stawkę, a każda misja będzie wymagać od graczy zdolności taktycznych.Wasze uzbrojenieUzbrojenie, wyposażenie oraz karty klas zarówno dla Imperium oraz Rebeliantów dodatkowo zwiększają regrywalność. Przemytnicy, renegaci albo bohaterowie Rebelii mogą stale rozwijać swoje umiejętności pasujące do ich specjalizacji. Dodatkowo, w trakcie kampanii gracze będą zdobywać kredyty, które pozwolą im na zakup różnorodnych przedmiotów, takich jak pistolety blasterowe czy wibroostrza, które dodatkowo można wyposażyć w ulepszenia, takie jak ekran taktyczny. Kiedy bohaterowie zdobywają doświadczenie i lepszy sprzęt, Imperium nie pozostaje w tyle, wykorzystując okazję do zwiększenia potęgi militarnej, ulepszenia technologii czy opracowania nowych taktyk.Dwa zestawy sojusznikówDodatkowo, w podstawowym zestawie gry Imperial Assault zawarte zostały dwa zestawy sojuszników: Luke’a Skywalkera oraz Dartha Vadera. Znajdują się w nich plastikowe figurki, wraz z nowymi misjami dla trybu kampanii i pojedynku, skupiającymi się na tych dwóch ikonicznych postaciach ze świata Star Wars.
Autor:
Justin Kemppainen, Corey Konieczka, Jonathan Ying
Wydawca:
Fantasy Flight Games
36995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Zwycięstwo! Niszcząc Gwiazdę Śmierci, Rebelianci dali nadzieję żyjącej w strachu galaktyce. Imperium stara się podnieść po druzgoczącej porażce i stracie najpotężniejszej broni, podczas gdy Sojusz Rebeliantów stara się utrzymać z trudem zdobytą przewagę. Kiedy awaryjny nadajnik Imperium rozpoczyna transmisję z odległego posterunku na Yavinie IV, Rebelianci wysyłają niewielki oddział elitarnych agentów. Mają jeden cel: za wszelką cenę zagłuszyć transmisję…

Star Wars: Imperial Assault to strategiczno-przygodowa gra figurkowa osadzona w uniwersum Star Wars, która pozwoli 2-5 graczom wziąć udział w wyjątkowych przygodach i rozgrywać taktyczne walki. Rzućcie się w wir wydarzeń, które nastąpiły po zniszczeniu Gwiazdy Śmierci nad Yavinem IV w dwóch, różnych formach rozgrywki:

Kampania w Imperial Assault

W rozgrywce w trybie kampanii, maksymalnie pięciu graczy rozegra serię ekscytujących misji połączonych w kampanię. Jeden z graczy dowodzi silnie uzbrojonymi siłami Imperium Galaktycznego, a pozostali gracze wcielają się w bohaterów Rebelii, wyruszających na misje i tajne operacje. W trakcie kampanii zarówno siły Imperium jak i Rebelianci będą zdobywać nowe umiejętności i wyposażenie, dzięki czemu postacie będą rozwijać się wraz z kolejnymi rozdziałami historii.

Każda z ponad 30 misji przygotowywana jest z wykorzystaniem dwustronnych kafelków planszy, wybranych spośród ponad pięćdziesięciu dostępnych. Odwzorowują one różnorodne miejsca ze świata Star Wars, takie jak dżungle Yavina IV, pustynne pustkowia Tatooine czy metalowe korytarze imperialnej bazy. Misje w trybie kampanii stawiają przed graczami wyjątkowe wyzwania, które zmuszą ich do wykorzystania wszystkich możliwości kontrolowanych przez nich postaci, w walce o osiągnięcie celów misji. Kiedy gracz aktywuje postać, może wykonać dwie akcje – poruszyć się, zaatakować wręcz lub za pomocą broni dystansowej, otwierać drzwi, przeszukiwać skrzynie w poszukiwaniu przydatnych przedmiotów albo odpoczywać aby zniwelować zmęczenie i wyleczyć rany. Wykonywane akcje i sposób ich rozpatrywania jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu w każdej misji.

Potyczka w Imperial Assault

W trybie pojedynku dwóch graczy zbierze oddziały uderzeniowe i stanie do walki twarzą w twarz o kluczowe dla obu stron cele. Misje w tym trybie pozwalają dwóm graczom zmierzyć się w bezpośredniej, taktycznej walce. Gracze tworzą w nim własne oddziały imperialnych, rebelianckich lub najemnych sił, wraz z odpowiednimi taliami kart dowodzenia, które mogą zagrywać aby zyskać niespodziewaną przewagę. Każda misja w trybie pojedynku ma własne cele – niezależnie od tego czy gracze będą starali się odzyskać zaginione holokrony czy też bronić się przed szturmującymi oddziałami, będą musieli zmierzyć się z zagrożeniami i podejmować taktyczne decyzje w każdym z pojedynków.

W standardowej misji w trybie pojedynku gracze tworzą drużyny z żołnierzy i bohaterów oraz talie kart dowodzenia, które zapewnią im przewagę w bitwie. Wybierając spośród bohaterów oraz oddziałów reprezentujących trzy różne stronnictwa, a karty spośród wielu dostępnych kombinacji, gracze będą mieli wiele możliwości modyfikacji swoich sił uderzeniowych.

Podczas samych misji, gracze będą walczyć o osiągnięcie określonego celu, takiego jak ucieczka z zabójczym T-16 Skyhopperem czy odbiór kontrabandy dla Huttów. Niezależnie od celu, gra będzie się toczyć o wysoką stawkę, a każda misja będzie wymagać od graczy zdolności taktycznych.

Wasze uzbrojenie

Uzbrojenie, wyposażenie oraz karty klas zarówno dla Imperium oraz Rebeliantów dodatkowo zwiększają regrywalność. Przemytnicy, renegaci albo bohaterowie Rebelii mogą stale rozwijać swoje umiejętności pasujące do ich specjalizacji. Dodatkowo, w trakcie kampanii gracze będą zdobywać kredyty, które pozwolą im na zakup różnorodnych przedmiotów, takich jak pistolety blasterowe czy wibroostrza, które dodatkowo można wyposażyć w ulepszenia, takie jak ekran taktyczny. Kiedy bohaterowie zdobywają doświadczenie i lepszy sprzęt, Imperium nie pozostaje w tyle, wykorzystując okazję do zwiększenia potęgi militarnej, ulepszenia technologii czy opracowania nowych taktyk.

Dwa zestawy sojuszników

Dodatkowo, w podstawowym zestawie gry Imperial Assault zawarte zostały dwa zestawy sojuszników: Luke’a Skywalkera oraz Dartha Vadera. Znajdują się w nich plastikowe figurki, wraz z nowymi misjami dla trybu kampanii i pojedynku, skupiającymi się na tych dwóch ikonicznych postaciach ze świata Star Wars.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 34 plastikowe figurki
  • 59 kafelków mapy
  • 11 kostek
  • 289 kart
  • ponad 150 żetonów
  • zestaw dodatkowy: Luke Skywalker
  • zestaw dodatkowy: Darth Vader
  • instrukcja
  • skrócona instrukcja
  • podręcznik kampanii
  • podręcznik potyczek
Waga (kg):
2.7
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.81
na podstawie 26 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Star Wars: Imperial Assault


Najbardziej przydatne recenzje

Teichan

Liczba recenzji: 413

Jak dla mnie ideał :)

Oto genialny i drogi następca gry Descent 2e. Będę porównywał obie te gry ponieważ są bardzo do siebie podobne i jest to według mnie nieuniknione. Zacznijmy od pudełka, które jest wyższe i pomieści więcej niż to od podstawki Descenta. Już w środku jest także więcej elementów zaczynając od 4 podręczników (startowe zasady, zasady skirmish, objaśnienia zasad oraz podręcznik kampanii). Aby rozpocząć grę wystarczy przeczytać zasady podstawowe, a jeśli pojawią się jakieś niejasności w trakcie gry zawsze można odwołać się do objaśnień. Jeśli chcemy zagrać w skirmish musimy tylko przeczytać krótką broszurę lekko zmieniającą zasady względem kampanii. Poza tym jest aż 7 wyprasek z żetonami i mapami, mnóstwo kart i figurki. Największe wrażenie robi AT-ST, które trzeba złożyć z paru elementów. Całość gry prezentuje się genialnie na stole. Właściwie otrzymujemy 2 gry w jednym pudełku: kampanię do gry 2-4 herosów Rebelii kontra 1 gracz Imperium albo skirmish dla 2 graczy gdzie tworzymy własny oddział. Kampanię rozgrywamy podobnie do tej z Descenta 2e ale system misji jest o wiele lepiej skonstruowany. Zamiast standardowego drzewka kampanii mamy konstruowaną talię misji dodając dodatkowe poboczne, osobiste bohaterów, a w trakcie gry specjalne Imperialne przeszkadzajki. System kampanii jest o wiele bardziej elastyczny i pozwalający bardziej graczom wpływać na jej wygląd, mało tego jego regrywalność jest o wiele większa niż tych kampanii z Descenta 2e. Następną ważna różnicą względem Descenta 2e jest fakt iż misje są utajnione przed graczami Rebelii i zna ich szczegóły tylko Imperium. Powoduje to więcej zaskoczeń dla graczy i bardziej eksploracyjny klimat gry, jest to zdecydowany ukłon w stronę Descenta 1e. bardzo ważną zmianą jest o wiele większy balans gry przy mniejszej ilości herosów. Powiedzmy szczerze, że w Descencie 2e nie było to najlepiej skonstruowane poprzez zmniejszenie ilości potworów. Tutaj to działa inaczej dając Rebeliantom więcej HP lub/i aktywacji. Poza tym genialne jest to iż bohaterowie Rebelii są indywidualnymi postaciami i każdy ma własne drzewko rozwoju - zdolności, które będzie zdobywał poprzez nabierane doświadczenie. Nie ma tutaj klas/archetypów znanych z Descenta 2e co uważam za świetny pomysł, bo łatwiej twórca kontrolować balans gry (nie będzie kombinowania, który bohater z która klasą będzie przepakowany). Wyeliminowano także dłużyzny oczekiwana na swoja kolej poprzez grę na przemian - raz gracz Rebelii aktywuje bohatera, a raz 1 grupę gracz Imperium.
Jeśli chodzi o skirmish to jest także bezbłędnie przemyślane. Na każdej specjalnej mapie można rozegrać 2 rodzaje misji specjalnie zaprojektowanych pod starcie. Gramy grupą stworzoną z jednostek o wartości nie większej niż 40 pkt i z talią 15 kart rozkazów. Trzeba zdobyć 40 pkt aby wygrać, a punkty zdobywa się poprzez eliminowanie grup/jednostek przeciwnika i specjalne cele misji. Jest to świetny dodatkowy wariant gry i dodatkowo będzie on przez FFG wykorzystywany do organizowania turniejów.
Na koniec jeszcze słów parę o figurkach, które są świetnej jakości. Zaczynając od obłędnego AT-ST, które składamy bez użycia kleju (uczcie się inni wydawcy) po bardzo szczegółowe figurki innych mniejszych jednostek. Dla kogoś takiego jak ja, który bardzo lubi figurki te są bardzo wysokiej jakości i wykonane z dbałością o detale. Az chce się je pomalować.
Czy ta gra jest lepsza od Descenta 2e? Hmm, na pewno jest to ewolucja w dobrym kierunku i ja widzę w przyszłości nową wersję Descenta wykorzystującą tutaj użyte mechaniki. Descent 2e to bardzo dobry tytuł, który w tym momencie ma bardzo dużo dodatków figurek i, który bardzo sobie cenię od 1e. Jesli wolicie klimaty fantasy to Descent jest dla was. Jeśli lubicie dungeon crawlery to Descent lub SW:IA jest dla was. Jeśli lubicie SW bierzcie Imperial Assault. Tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo oba tytuły są bardzo dobre i sami musicie zdecydować. Mnie SW:IA bardziej się podoba pod względem balansu czy wprowadzonych zmian mechaniki (np. symbol na kostkach znoszący piorunek). Gorąco polecam nie tylko fanom Descenta i Gwiezdnych Wojen!


Teichan

Liczba recenzji: 413

Jak dla mnie ideał :)

Jeszcze jedna rzecz jest warta wspomnienia odnośnie gracza kontrolującego Imperium. Poza doświadczeniem w trakcie kampanii będzie zdobywał wpływy, które pozwolą mu na dorzucanie do gry dodatkowych misji - przeszkadzajek. Owe przeszkadzajki mają przeważnie bardzo fajny efekt - jeśli Rebelianci nie podejmą ich Imperium może coś zdobyć tak jakby wygrało taką misję automatycznie. Poza tym Imperium ma 3 talie podobne do klas Overlorda w Descencie 2e. Są to dodatkowe umiejętności zdobywane, które Imperium będzie zakupować za doświadczenie podobnie jak w Descencie 2e. Rożnica jest jednak taka iż można zakupujemy tylko z jednej wybranej talii.
Poza tym misje są tylko na jednej planszy każda, odrzucono system 2 encounterów znany z Descent a 2e. To bardzo przyspiesza grę, bo misje rozgrywasz na jednej planszy i zaraz możesz dalej kontynuować kampanię.
Bardzo wyczuwalny jest tutaj klimat filmowy i indywidualność każdej rozgrywanej kampanii. Każda będzie wyglądać inaczej, a Rebelianci często będą stawać przed wyborem np. czy bardziej warto podjąć misję aby zdobyć wartościowy przedmiot czy sojusznika na potem.
Wracając do skirmisha, to rozgrywkę w niego można bardzo szybko rozpocząć - są 2 gotowe oddziały z taliami kart rozkazów. To świetny ukłon dla tych, którzy nie chcą od razu układać swojego oddziału. W zestawie jest już 6 misji do skirmisha rozgrywanych na 3 mapach. Sam skirmish jest natomiast świetny na szybkie starcia.
Jak pisałem gra jest wspaniała i znając FFG będzie bardzo rozbudowana o nowe postaci i misje.
Ważna uwaga jeszcze na koniec, zwłaszcza dla tych co znają Descenta 2e, zmieniono na lepsze reguły poruszania się dużych i olbrzymich jednostek, a także zasadę linii wzroku. Nowa zasada linii wzroku pomaga w chowaniu się, strzelaniu z ukrycia i sprawia, że gra nabiera bardziej taktycznego wymiaru. Polega ona na wyprowadzeniu 2 linii prostych z jednego rogu pola atakującego do dwóch różnych rogów pola celu. Tak jak w Descencie 2e linie te muszą być proste i nie mogą niczego przecinać po drodze. Najważniejszą zmianą jeśli chodzi o poruszanie się jednostek jest to, że nie blokują one już przejść ani ruchów innych postaci. Pozbyto zatem się uciążliwego zastawiania drogi przez Overlorda wielkim potworem aby utrudnić życie herosom, jak to miało miejsce w Descencie 2e.
Gra naprawdę wymiata i jest genialną ewolucją Descenta w świetnym kierunku. Wypróbujcie jak tylko nadarzy się okazja. Polecam!

PS. Gra do tanich nie należy ale zawartość myślę, że zrekompensuje wydatek zwłaszcza fanom Gwiezdnej Sagi.


Schizoferret

Liczba recenzji: 294

Jak dla mnie ideał :)

Do drugiego Descenta podszedłem z nadzieją, ale mnie odrzuciło: bałagan w regułach, problemy z balansem, klasyczne ameri podejście do reguł, gdzie wprowadza się dodatkowe zasady by próbowały budować klimat bez większego wpływu na rozgrywkę w połączeniu z cały czas jendak abstrakcyjną walką. Do tego jeszcze nie do przełknięcia dla mnie infantylna stylistyka grafik i tekstów. Mimo wszystko jednak, w kategorii taktycznych dungeon crawlerów, granych dla rozgrywki a nie tylko dla klimatu, oceniany jest w czołówce. Więc chociaż do pomysłu przeniesienia zwiedzania lochów w świat Gwiezdnych Wojen podchodziłem bez entuzjazmu, to opinie, że naprawiono większość rzeczy, które nie podobały mi się w Descencie, oraz fakt, że mimo, iż nie jestem wielkim fanem SW, każdy temat bedzie lepszy niż wersja z D2, przekonały mnie do zakupu, i była to świetna decyzja - ta gra wyznacza standardy. Nie dlatego, że jest specjalnie nowatorska, jest po prostu ścisłą czołówką gatunku. Dobre figurki i grafiki (nie w standardzie bitewniakowym, ale można naprawdę się już nimi pobawić), rewelacyjny system kampanii i ewidentnie zamiary wydawania kolejnych, całkiem sensowny siatkowy skirmish dla kogoś, kto by chciał się pobawić w bardziej taktyczną walkę 1vs1 ale nie chce się zajmować modelowaniem terenu, czy rozdzielaniem włosa na czworo przy liczeniu zasięgu i linii wzroku, czy wręcz - sic - malowaniem. Jeśli ktoś do tego jest fanem SW, to nie ma co się zastanawiać - warto nawet jeśli będzie,y grać tylko w jeden trybów rozgrywki.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie