D&D 4.0 - Przewodnik Mistrza Podziemi

Polska edycja światowego hitu!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (11)
  • wydanie polskie
Świat pogrążył się w ciemnościach, lecz śmiałkowie gotowi stawić czoła straszliwym niebezpieczeństwom zostaną wspaniale wynagrodzeni. Ten podręcznik podstawowy do gry DUNGEONS & DRAGONS zawiera wszystko, czego Mistrz Podziemi potrzebuje do stworzenia niezapomnianych przygód i wspaniałych kampanii dla dzielnych śmiałków.Przewodnik Mistrza Podziemi zawiera zasady 4. edycji DUNGEONS & DRAGONS oraz wskazówki dotyczące tworzenia i prowadzenia spotkań, przygód i kampanii. Odnajdziesz tu niezliczone porady, które przydadzą się zarówno nowym, jak i doświadczonym Mistrzom Podziemi, oraz niezbędne zasady dotyczące przyznawania doświadczenia, rozdawania skarbów, tworzenia bohaterów niezależnych oraz wprowadzania do gry potężnych artefaktów.Przewodnik Mistrza Podziemi powinien być podstawową pozycją dla wszystkich prowadzących. Doskonałe wprowadzenie napisane przez Mistrzów Podziemi z wieloletnim doświadczeniem umożliwia opanowanie nie tylko podstaw, ale i rozmaitych tajników prowadzenia gry, a zaproponowane w nim zasady - w szczególności opis prób umiejętności - promuje pomysłowość u graczy. Oprócz tego zawiera także to, bez czego żaden MP nie może się obejść: opisy pułapek i innych przeszkód, z którymi zmierzą się postaci graczy, a także reguły tworzenia przeciwników i opisy artefaktów. Te potężne zaklęte przedmioty nigdy jeszcze nie były tak wyjątkowe - a teraz w dodatku mogą trafić w ręce bohaterów już na najniższych poziomach!
Wydawca:
ISA
Liczba stron:
224
Rodzaj oprawy:
twarda
7995
4995
-38%

store

Dostępne 3 sztuki w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Świat pogrążył się w ciemnościach, lecz śmiałkowie gotowi stawić czoła straszliwym niebezpieczeństwom zostaną wspaniale wynagrodzeni. Ten podręcznik podstawowy do gry DUNGEONS & DRAGONS zawiera wszystko, czego Mistrz Podziemi potrzebuje do stworzenia niezapomnianych przygód i wspaniałych kampanii dla dzielnych śmiałków.
Przewodnik Mistrza Podziemi zawiera zasady 4. edycji DUNGEONS & DRAGONS oraz wskazówki dotyczące tworzenia i prowadzenia spotkań, przygód i kampanii. Odnajdziesz tu niezliczone porady, które przydadzą się zarówno nowym, jak i doświadczonym Mistrzom Podziemi, oraz niezbędne zasady dotyczące przyznawania doświadczenia, rozdawania skarbów, tworzenia bohaterów niezależnych oraz wprowadzania do gry potężnych artefaktów.
Przewodnik Mistrza Podziemi powinien być podstawową pozycją dla wszystkich prowadzących. Doskonałe wprowadzenie napisane przez Mistrzów Podziemi z wieloletnim doświadczeniem umożliwia opanowanie nie tylko podstaw, ale i rozmaitych tajników prowadzenia gry, a zaproponowane w nim zasady - w szczególności opis prób umiejętności - promuje pomysłowość u graczy. Oprócz tego zawiera także to, bez czego żaden MP nie może się obejść: opisy pułapek i innych przeszkód, z którymi zmierzą się postaci graczy, a także reguły tworzenia przeciwników i opisy artefaktów. Te potężne zaklęte przedmioty nigdy jeszcze nie były tak wyjątkowe - a teraz w dodatku mogą trafić w ręce bohaterów już na najniższych poziomach!

Podstawowe informacje

Używane kości:
zestaw

4.27
na podstawie 11 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń D&D 4.0 - Przewodnik Mistrza Podziemi


Najbardziej przydatne recenzje

Łukasz

Liczba recenzji: 23

Mam mieszane uczucia do co Przewodnika. Przypomina mi nieco biblijny Pięcioksiąg, gdzie pomiędzy historię Izraela ni z gruchy ni z pietruchy, tak zupełnie od czapy, wplątane przykazania i przepisy. Jakby nie można tego było podzielić na sensowne rozdziały i kategorie.

Początek wprowadza czytelnika w świat mistrzowania i robi to całkiem nieźle. Nie jest to żaden zbiór złotych myśli, ani pouczanie nadąsanego wyjadacza. Raczej styl "Hej, znam coś fajnego i chcę ci o tym opowiedzieć". Ale potem zaczyna się rozdział o walce, opisane co należy przygotować i wszystko fajnie, a dalej po spotkaniu stopień trudności przeszukiwania pomieszczenia według poziomu spotkania ze strony kolejnej i nagrody... A dopiero potem dalsze zasady walki, osłony, ataki obszarowe. A nie można było tego jakoś chronologicznie poukładać? Bo potem jest jeszcze walka konno, a potem, bo niektóre potwory mogą roznosić choroby, rozdział o przykrych przypadłościach i truciznach. A jeszcze potem kontynuowane jest opisywanie jak tu przygotować dobre spotkanie i jaką rolę może pełnić konkretny przeciwnik. A potem źródła światła, które spokojnie mogłyby się znaleźć w Podręczniku Gracza.

Wszystkie tabele spotkań określające ile potworów i jakiego typu należy umieścić w walce, tabele skarbów i inne tego typu rzeczy są potrzebne, ale dla projektantów gry komputerowej, gdzie potrzebny jest algorytm losowych walk, a nie dla MG, który sam sobie wykoncypuje jacy przeciwnicy są mu na tę chwilę potrzebni. Bo zna postacie graczy i sam najlepiej wie co są w stanie pokonać, co będzie dla nich zbyt łatwe, a nawet nie zauważy jak po nich przebiegnie.

Przewodnik idealnie oddaje ducha D&D jako systemu "generic fantasy". Nie tylko (pobieżnym niestety) przedstawieniem uniwersum, ale przede wszystkim mechaniką. Nie znajdziemy tu niczego zaskakującego, czy unikatowego. Nie takie było założenie twórców, katujących od dziesięcioleci tę samą nutę. Ale mając te podstawy można zbudować coś nowego i świeżego. Przewodnik, jak i również Podręcznik Gracza, należy traktować jako walizkę z narzędziami, z którymi trzeba długo i solidnie popracować, żeby uzyskać dobre efekty.


Grzegorz

Liczba recenzji: 1

No cóż, jako wielki fan smoków i lochów w końcu zdobyłem dość funduszy, by zakupić podręczniki. Pancerna paka jak zawsze... Rozpakowuje i...

Pierwsze wrażenie - najlepsza okładka D&D wszechczasów. Od razu się zapowiada rzecz oczywista. W kwestii grafiki podręcznika D&D będzie niepokonana - po przejrzeniu podręcznika potwierdziłem swoje domysły.

Otwieram na przypadkowej stronie, czytam fragment. Podręcznik tylko dla wyjadaczy, laik pogubi się od razu. Rasy i klasy całkiem całkiem, zabrakło mi paru klas, co jak później się dowiedziałem, jest efektem komercjalizacji D&D.

System mocy jest dość ciekawym rozwiązaniem. Z jednej strony sprawia, że żadna klasa nie jest farozowana i może popisać się dobrym atakiem czy umiejętnością. Z drugiej jednak wymaga dokupienia specjalnego zestawu kart dla każdej klasy (komercjalizacja się kłania), kserowaniem podręcznika lub przewracaniem po chwila kilkunastu stron. To ostatnie, tak jak w moim przypadku może skończyć się szybką dewastacja podręcznika.

Kolejny wniosek - D&D 5.0 będzie systemem bitewniakowym. Czemu? Bo dziś w D&D 4.0 znalazłem więcej skrimishowego bitewniaka niż gry fabularnej. W większości przypadków rola Mistrza Podziemi ogranicza się do encyklopedii zasad i sterującego przeciwnikami. To się jednak tyczy średnich mistrzów gry.

Co zrobi doświaczony i mądry MG? Wywali połowę zbędnych zasad, podaruje sobie flankowanie i siatkę bitewną. Tym samym otrzyma całkiem miły system z dużym polem popisu, możliwością prowadzenia epickich bitew, szeroką możliwością własnej inwencji twórczej, dobrej improwizacji i samodzielnego rozwijania gry. Przy tym gra będzie dość klimatyczna i wciągająca.

Podręcznik Mistrza Podziemi - moja nota 6/6. Ktoś powie, że za wysoko. Ale pomoc jaką w nim znalazłem stosuję do Wiedźmina, SW, Nerki, i paru innych systemów. Nawet gdy nie lubisz D&D, warto przeczytać.

Pisać można by długo - wnioski. Wyjadacz pokocha, ubóstwi, uzna za ulubiony system. Laik i nie zagłębiony zwymiotuje i uzna za stracone pieniądze, które można było wydać w Neuroshime. Albo WH. Albo inny system który nie wymaga aż tyle twórczej pracy.


Xlselektor

Liczba recenzji: 58

Jak dla mnie ideał :)

Jest to zdecydowanie, najlepiej napisany podręcznik mistrza gry, w całej historii. Dobry nie tylko dla prowadzących w dnd. Zawiera takie rzeczy jak typy graczy i jak z nimi grać. Masz problem z graczem który się nie odzywa? Ten podręcznik wskażę ci wady i zalety obecności takiego kogoś na sesji.
KUPIĆ KUPIĆ KUPIĆ





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

D&D 4.0 - Podręcznik gracza

D&D 4.0 - Podręcznik gracza

8995 8500