Efekt mocy: Gra fabularna

Prosta gra fabularna w klimacie Sci-Fi
1 opinia
  • wydanie polskie
Efekt Mocy (Mechanika Efektu Mocy – MEM) to mechanika stworzona do grania w sposób mocno narracyjny, dynamiczny oraz wspierający rozwój bohatera gracza poprzez jego własne osiągnięcia (do tego właśnie służą Kamienie Milowe w mechanice, ale o nich opowiem więcej kiedy indziej). W jakim klimacie zrobiony jest MEM? Wszelkie potwory, atrybuty oraz narzędzia w podręczniku służą klimatowi Sci-fi i pod takie settingi jest pisany MEM. Nadaje się do grania w klimatach space opery, Star Wars, Mass Effect – między innymi przez fakt występowania w nich ogromnych zmian, wpływających na bohaterów graczy. Chodzi o modyfikacje cielesne, zostanie cyborgiem, mutacje, czy też trening by zostać na przykład rycerzem gwiezdnego zakonu. Oczywiście jeżeli wyciągniemy samą podstawę, zmienimy nazwy atrybutów i utworzymy odpowiednią ilość sprzętu etc. to można grać na MEM w innym klimacie. Co jest w MEM czego nie mają inne systemy/mechaniki ? MEM łączy w sobie to co najbardziej lubi się w Fate, PbtA oraz innych systemach. Przy tym bije obydwa powyższe prostotą, która pozwala dobrze się bawić już po chwili od otwarcia podręcznika. Stworzono przyjemny system walki, który pozwala mocno wykazać się kreatywnością i nie wymaga poznawania kilkudziesięciu stron przed sesją. Efekt Mocy to także zbiór prostych szablonów, do których można dopisać własne stworzenia, przeciwników albo przedmioty. Nawet będąc początkującym. Zależy nam, by w krótkiej małej książeczce zawrzeć symboliczny kopniak inspiracji z mechaniką, gotową wesprzeć krótkie kampanie w naszych ulubionych uniwersach kosmicznych. Czy to sci-fi (Obcy, Kod Nieśmiertelności, Predator, Elex) czy też space opera (Gwiezdne Wojny, Strażnicy Galaktyki). Wielką zaletą której nie posiadają inne systemy, jest bardziej naturalny system rozwoju bohatera. Czy mogę poprowadzić przygodę w tym systemie moim dzieciom/początkującym graczom? Bez trudu osoba nawet kompletnie nowa w grach fabularnych pojmie zasady tej mechaniki, zwłaszcza jeżeli osadzimy sesje w znanym jej uniwersum. Czy to sama mechanika? Początkowo miała być to sama mechanika, jednak pojawi się prosty setting specjalnie na potrzeby tej gry, więc z grubsza można określić to nawet systemem, jednak skupiamy się na mechanice.
Autor:
Jakub Węgrzynowicz
Wydawca:
Hengal
Liczba stron:
66
Rodzaj oprawy:
miękka
39,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Efekt Mocy (Mechanika Efektu Mocy – MEM) to mechanika stworzona do grania w sposób mocno narracyjny, dynamiczny oraz wspierający rozwój bohatera gracza poprzez jego własne osiągnięcia (do tego właśnie służą Kamienie Milowe w mechanice, ale o nich opowiem więcej kiedy indziej).

W jakim klimacie zrobiony jest MEM?

Wszelkie potwory, atrybuty oraz narzędzia w podręczniku służą klimatowi Sci-fi i pod takie settingi jest pisany MEM. Nadaje się do grania w klimatach space opery, Star Wars, Mass Effect – między innymi przez fakt występowania w nich ogromnych zmian, wpływających na bohaterów graczy.

Chodzi o modyfikacje cielesne, zostanie cyborgiem, mutacje, czy też trening by zostać na przykład rycerzem gwiezdnego zakonu. Oczywiście jeżeli wyciągniemy samą podstawę, zmienimy nazwy atrybutów i utworzymy odpowiednią ilość sprzętu etc. to można grać na MEM w innym klimacie.

Co jest w MEM czego nie mają inne systemy/mechaniki ?

MEM łączy w sobie to co najbardziej lubi się w Fate, PbtA oraz innych systemach. Przy tym bije obydwa powyższe prostotą, która pozwala dobrze się bawić już po chwili od otwarcia podręcznika.

Stworzono przyjemny system walki, który pozwala mocno wykazać się kreatywnością i nie wymaga poznawania kilkudziesięciu stron przed sesją. Efekt Mocy to także zbiór prostych szablonów, do których można dopisać własne stworzenia, przeciwników albo przedmioty. Nawet będąc początkującym.

Zależy nam, by w krótkiej małej książeczce zawrzeć symboliczny kopniak inspiracji z mechaniką, gotową wesprzeć krótkie kampanie w naszych ulubionych uniwersach kosmicznych. Czy to sci-fi (Obcy, Kod Nieśmiertelności, Predator, Elex) czy też space opera (Gwiezdne Wojny, Strażnicy Galaktyki).

Wielką zaletą której nie posiadają inne systemy, jest bardziej naturalny system rozwoju bohatera.

Czy mogę poprowadzić przygodę w tym systemie moim dzieciom/początkującym graczom?

Bez trudu osoba nawet kompletnie nowa w grach fabularnych pojmie zasady tej mechaniki, zwłaszcza jeżeli osadzimy sesje w znanym jej uniwersum.

Czy to sama mechanika?

Początkowo miała być to sama mechanika, jednak pojawi się prosty setting specjalnie na potrzeby tej gry, więc z grubsza można określić to nawet systemem, jednak skupiamy się na mechanice.

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • książka w miękkiej oprawie, 66 stron

Recenzje

3.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Efekt mocy: Gra fabularna



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie