Forbidden Lands

Poznaj zasady rządzące grą
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (1)
  • wydanie angielskie
Round the beggar from Varassa all sat in a ring, and by the campfire they sat and heard his song. And about walkers and wolfkin and every terrible thing, and of his fear he sang to them all night long: There is something beyond the mountains, beyond the howls beyond the mist, there is something behind the veils, behind hearts cold as stone. Hearken, something walks and whispers, walks and lures you in and whimpers: Come to us, for this earth shall ever be ours and ours alone! Forbidden Lands is a new take on classic fantasy roleplaying. In this open-world survival roleplaying game, you’re not heroes sent on missions dictated by others - instead, you are raiders and rogues bent on making your own mark on a cursed world. You will discover lost tombs, fight terrible monsters, wander the wild lands and, if you live long enough, build your own stronghold to defend. Contents: Player’s Manual including rules for fast character generation, visceral combat, lethal magic, dangerous journeys and for building your own stronghold - easily be ported to your own favorite game world. Gamemaster’s Guide including a rich and detailed description of the Forbidden Lands setting, a large illustrated Bestiary, extensive random encounters, and three complete adventure sites. The Legends & Adventurers booklet, letting you flesh out your characters and give them unique backgrounds. Full-color map, giving you the freedom to explore the Forbidden Lands any way you want, hex by hex.
Wydawca:
Free League
17995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Round the beggar from Varassa all sat in a ring, and by the campfire they sat and heard his song.

And about walkers and wolfkin and every terrible thing,

and of his fear he sang to them all night long:

There is something beyond the mountains, beyond the howls beyond the mist, there is something behind the veils, behind hearts cold as stone.

Hearken, something walks and whispers, walks and lures you in and whimpers:

Come to us, for this earth shall ever be ours and ours alone!

Forbidden Lands is a new take on classic fantasy roleplaying. In this open-world survival roleplaying game, you’re not heroes sent on missions dictated by others - instead, you are raiders and rogues bent on making your own mark on a cursed world. You will discover lost tombs, fight terrible monsters, wander the wild lands and, if you live long enough, build your own stronghold to defend.

Contents:

  • Player’s Manual including rules for fast character generation, visceral combat, lethal magic, dangerous journeys and for building your own stronghold - easily be ported to your own favorite game world.
  • Gamemaster’s Guide including a rich and detailed description of the Forbidden Lands setting, a large illustrated Bestiary, extensive random encounters, and three complete adventure sites.
  • The Legends & Adventurers booklet, letting you flesh out your characters and give them unique backgrounds.
  • Full-color map, giving you the freedom to explore the Forbidden Lands any way you want, hex by hex.

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 3 podręczniki w twardej oprawie, łącznie 472 strony
  • mapa

5.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Forbidden Lands


Najbardziej przydatne recenzje

Rukasu

Liczba recenzji: 8

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo porządna (i uniwersalna) mechanika, przeciętny (ale równocześnie neutralny / nienachalny) setting, przeciętna (ale wciąż przyjemna dla oka) grafika.

Gra oparta jest o mechanikę Year Zero (MYO, Alien, Coriolis, Tales from the Loop). Wersja opisana w Forbidden Lands w założeniach przypomina klasyczne systemy fantasy: doskonale nam znane rasy (ludzie, półelfy, elfy, krasnoludy, niziołki, gobliny, orki, tutaj dodatkowo ~gnolle) i tylko nieznacznie zmienione klasy (druid będący równocześnie odpowiednikiem kapłana, wojownik, łowca, minstrel czyli bard, domokrążca, łotrzyk, jeździec mogący od biedy uchodzić za rycerza / paladyna, czarodziej) funkcjonują w standardowym fantastycznym świecie pełnym podziemi, potworów i zapomnianej magii. Sam system jest dosyć prosty, ale jednocześnie bardzo grywalny i sprawiający dużo frajdy (chociaż niektóre zasady aż proszą się o "domową" modyfikację, np. czary które rzucać można dopiero po tym, jak postać "zmęczy" się podczas wykonywanych wcześniej testów, czy też bardzo słabe zaklęcia ofensywne względem zagrożenia, jakie wynika z wbudowanego w czarowanie mechanizmu magicznych wypadków). Mechanik FL może być bez trudu zaadoptowana do praktycznie każdego settingu D&D, a także do settingów pokrewnych tematycznie - chociaż nie jest to wierny klon, bowiem rozwój postaci nie opiera się tu o poziomy, zaś "doświadczoną", ale nieostrożną postać może zabić dosłownie kilka nieudanych rzutów. Moim skromnym zdaniem Year Zero jest znacznie ciekawsze, szybsze i wygodniejsze w użyciu niż zdecydowana większość konkurencyjnych systemów RPG - mogę nawet powiedzieć, że mechanika z FL szybko stała się jedną z moich ulubionych. Niby takie "D&D light", jednakowoż bardziej "gritty" - i nie pozbawione swoistej głębi (np. znacznie więcej tu symulacjonizmu, bez zatracania elementów gejmistycznych).

Setting FL jest raczej banalny, chociaż niektóre jego elementy niosą w sobie powiew świeżości, a przynajmniej garść interesujących pomysłów. Całość zbudowana jest o założenie, że na region świata, w którym toczy się gra, spłynęła zabójcza mgłę, która uniemożliwiała większości żywych istot podróże, a nawet wychodzenie na dłużej z domu. Ta magiczna mgła utrzymywała się przez kilka *stuleci*, ale oto zaczęła się niedawno rozpraszać, co sprawiło że uwięzieni do niedawana w niewielkich osadach lub komunach bohaterowie wyruszają na nowo odkrywać otaczający ich świat. "Postapokaliptyczny" klimat bardzo dobrze wspiera wspomniana powyżej mechanika, zawierając konkretne rozwiązania dotyczące podróży, pozyskiwania żywności, odpoczynku, czy też tworzenia i naprawiania szybko zużywającego się sprzętu. Ten aspekt mechaniki sprawdza się znakomicie i zdecydowanie zasługuje na to, aby częściej uwzględniać go w innych systemach RPG.

Jeśli chodzi o oprawę graficzną, to jest ona minimalistyczna. Czarno-białe ilustracje i rysunki wykonane są bardzo ładnie i estetycznie, nawiązują też wyraźnie do systemów RPG znanych najstarszym z graczy. Niestety, dla dzisiejszych czytelników, przyzwyczajonych do bajeranckich kolorowych fajerwerków, może to być trochę za mało - to oczywiście kwestia gustu, ale "monotonny" tekst poprzetykany prostymi w założeniu wstawkami może okazać się trudny do przełknięcia młodszym, potrzebującym większej ilości doznań graczom. Na szczęście samemu tekstowi - czyli konstrukcji podręczników, sposobowi formułowania zdań, przykładom i opisom - nie można już nic zarzucić. Zarówno mechanika i setting pozostają bardzo czytelne i przyjemne w odbiorze.

Podsumowując: Forbidden Lands nie jest produkcją pozbawioną wad, nie nadaje się też dla każdego odbiorcy. Sprawdzi się natomiast znakomicie w przypadku weteranów szukających szybkiej i przyjemnej mechaniki w nostalgicznych klimatach; bądź też dla mniej doświadczonych grup zainteresowanych szkieletowym systemem fantasty, w którym prosta mechanika nie przeszkodzi w przeżywaniu przygód oraz w odgrywaniu postaci. Warto tu dodać, że w przeciwieństwie do wielu "przekombinowanych" systemów RPG, mechanika FL nie ogranicza inwencji graczy - co dla mnie jest chyba jej największym plusem.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie