Legend of the Five Rings RPG: Core Rulebook

Rokugan, Szmaragdowe Imperium
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (2)
  • wydanie angielskie
In the land of Rokugan, the Emerald Empire has lasted for a thousand years. Under the guidance of the noble Hantei emperors, the samurai of the Great Clans have protected the lands from threats within and without, since the Kami came down from the heavens and established Rokugan as the most favored of kingdoms. But after centuries of prosperity, cracks appear in the Empire’s foundations. The spirits of the land have become restless and wild. Armies of evil horrors march from the Shadowlands. Members of the Great Clans have begun to wonder if the time of the Hantei is over, and whether the heavens would favor new rulers… As a samurai of the Emerald Empire, your duty lies in service to your lord, your clan, and your Emperor. Will you stay true to your duty, no matter what sacrifices it demands of you? Or will you hold true to your own code of honor, even to the point of death? At 336 stunning, full-color pages, the Legend of the Five Rings RPG: Core Rulebook allows Game Masters and players alike to enter the world of Rokugan like never before. The Legend of the Five Rings RPG: Core Rulebook is the next step after the Legend of the Five Rings RPG: Beginner Game, and offers players new and deeper ways to customize their characters and craft their own adventures in the Emerald Empire. Be sure to check out the player resources for Legend of the Five Rings Roleplaying in the support section of our minisite, including blank campaign sheets, character sheets, the Game of Twenty Questions, and DLC content!
Wydawca:
Fantasy Flight Games
Liczba stron:
332
Rodzaj oprawy:
twarda
18995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



In the land of Rokugan, the Emerald Empire has lasted for a thousand years. Under the guidance of the noble Hantei emperors, the samurai of the Great Clans have protected the lands from threats within and without, since the Kami came down from the heavens and established Rokugan as the most favored of kingdoms.

But after centuries of prosperity, cracks appear in the Empire’s foundations. The spirits of the land have become restless and wild. Armies of evil horrors march from the Shadowlands. Members of the Great Clans have begun to wonder if the time of the Hantei is over, and whether the heavens would favor new rulers…

As a samurai of the Emerald Empire, your duty lies in service to your lord, your clan, and your Emperor. Will you stay true to your duty, no matter what sacrifices it demands of you? Or will you hold true to your own code of honor, even to the point of death?

Poznaj zasady gry

At 336 stunning, full-color pages, the Legend of the Five Rings RPG: Core Rulebook allows Game Masters and players alike to enter the world of Rokugan like never before.

The Legend of the Five Rings RPG: Core Rulebook is the next step after the Legend of the Five Rings RPG: Beginner Game, and offers players new and deeper ways to customize their characters and craft their own adventures in the Emerald Empire.

Be sure to check out the player resources for Legend of the Five Rings Roleplaying in the support section of our minisite, including blank campaign sheets, character sheets, the Game of Twenty Questions, and DLC content!

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • podręcznik w twardej oprawie, 332 strony

5.00
na podstawie 2 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Legend of the Five Rings RPG: Core Rulebook


Najbardziej przydatne recenzje

Maciej

Liczba recenzji: 36

product.rating.0

Uwaga dla nowych graczy! Podręcznik w 80% zawiera opis mechaniki, opis świata jest bardzo pobieżny. Jeżeli nie znacie świata z poprzednich edycji będziecie potrzebować drugiego podręcznika.

A teraz do rzeczy.
Podręcznik jest bardzo ładnie i porządnie wydany, tutaj nie ma do czego się przyczepić (może poza tym że w podręczniku nie ma karty postaci, trzeba ją sobie ściągnąć - przy okazji można też ściągnąć erratę i klan modliszki). Ale od strony merytorycznej jest już nieco gorzej.
Część reguł nie jest napisana wprost i trzeba się jej domyślać z kontekstu. Sporo rzeczy jest słabo lub niejednoznacznie opisanych, a brak przykładów nie pozwala rozwiać wątpliwości.

No i pozostaje kwestia całkowicie nowej mechaniki, opartej na specjalnych kostkach. Część rzeczy rozwiązano bardzo dobrze, np. dodatkowe rzeczy wypadające na kostkach (szanse i stres) czy używanie różnych kręgów w testach tej samej umiejętności w zależności od rodzaju wykonywanej czynności. Starano się też odzwierciedlić odgrywanie postaci w mechanice. Ale są też dwie duże części mechaniki które są po prostu złe. Po pierwsze walka - cała część mechaniki walki jest bez sensu (trafianie, parametry broni, pancerze), po drugie tworzenie postaci które produkuje klony (każdy Hida będzie praktycznie taki sam, każdy Kakita będzie praktycznie taki sam itd.).
No i są jeszcze rzeczy kontrowersyjne, takie jak likwidacja cech czy bardzo duże ograniczenie odmienności klanów.

Ogólnie nie mam pojęcia jaką oceną wystawić. Jeżeli oczekujecie kompletnego, dobrego produktu to ocena 1-2 będzie odpowiednia, jeżeli znacie świat i chce wam się wymyślić na nowo walkę oraz samemu dopisać kilka reguł to........ chyba nie ma sensu wydawać 200 zł. Ogólnie system raczej dla kolekcjonerów a nie graczy.


Devean

Liczba recenzji: 30

Jak dla mnie ideał :)

Przepiękne wydanie, do tego dobry układ podręcznika. Mechanika odświeżona względem tego, co pamiętam z przełomu tysiącleci, raczej na plus. Zdecydowanie warto kupić.


Agnieszka

Liczba recenzji: 3

Jak dla mnie ideał :)

Podręcznik wydany jest bardzo dobrze. Piękne ilustracje, dobrej jakości papier, twarda oprawa. Niby norma za tą cenę, ale dla mnie jest to jeden z ładniejszych podręczników, jakie ostatnio miałam w łapkach. Tyle od strony wizualnej.
Mechanika - całkowita zmiana. Nie tylko z powodu wprowadzenia specjalnych kości, ale z powodu systemu stresu. Ciekawy pomysł, który może wzbogacić odgrywanie postaci.
Tworzenie postaci - tu też duże zmiany w stosunku do poprzednich wersji. Tutaj także pojawiło się kilka ciekawych rozwiązań, a dużo większy nacisk położony jest na odgrywanie postaci. Zmieniono też sposób awansu postaci na kolejne rangi - i tylko od koncepcji naszej postaci, zależy jak szybko, i jakim kosztem, zdobędzie je.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie