Savage Worlds - Nemezis

    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (6)
  • wydanie polskie
Starożytni przepowiadali nadejście plugawych bestii. Narodzone u zarania wszechświata potwory miały ponoć przebudzić się z trwającego milenia snu, by zniszczyć Ziemię i rodzaj ludzki. Monstra te zostały nazwane przez proroków minionych epok mrocznymi bogami. Według ich wyroków nic nie mogło powstrzymać ich od unicestwienia człowieka. Przepowiednie mówiły prawdę. Bóstwa przebudziły się i zniszczyły Ziemię. Ludzie odpowiedzieli ogniem. Prorocy nie przewidzieli, jak wielką potęgą będzie dysponował człowiek, gdy nadejdą Złe Czasy. Nie rozumieli niszczącej siły broni plazmowej. Nie potrafili sobie wyobrazić armady gwiezdnych okrętów, wypuszczających jednocześnie setki tysięcy pocisków. Może i potwory dysponują niemal boską potęgą, ale większość wyparowuje, gdy oberwą megatonową atomówką. Jesteś jednym z ludzi, którym niestraszne są plugawe bestie, sługi mrocznych bóstw, ani inne, mroczne moce. Odkrywałeś sekrety skorumpowanej, zdegenerowanej szlachty Bariz. Ścigałeś kultystów złych bogów, próbujących objąć władzę nad Ash. Co do plugawych bestii... polowania na Cor jeszcze nigdy nie były tak ekscytujące, jak ostatnimi laty.
Wydawca:
Gramel
Liczba stron:
208
Rodzaj oprawy:
miękka
5500

store

Dostępnych 20 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w czwartek


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Starożytni przepowiadali nadejście plugawych bestii. Narodzone u zarania wszechświata potwory miały ponoć przebudzić się z trwającego milenia snu, by zniszczyć Ziemię i rodzaj ludzki. Monstra te zostały nazwane przez proroków minionych epok mrocznymi bogami. Według ich wyroków nic nie mogło powstrzymać ich od unicestwienia człowieka.
Przepowiednie mówiły prawdę.
Bóstwa przebudziły się i zniszczyły Ziemię.
Ludzie odpowiedzieli ogniem.
Prorocy nie przewidzieli, jak wielką potęgą będzie dysponował człowiek, gdy nadejdą Złe Czasy. Nie rozumieli niszczącej siły broni plazmowej. Nie potrafili sobie wyobrazić armady gwiezdnych okrętów, wypuszczających jednocześnie setki tysięcy pocisków. Może i potwory dysponują niemal boską potęgą, ale większość wyparowuje, gdy oberwą megatonową atomówką.
Jesteś jednym z ludzi, którym niestraszne są plugawe bestie, sługi mrocznych bóstw, ani inne, mroczne moce. Odkrywałeś sekrety skorumpowanej, zdegenerowanej szlachty Bariz. Ścigałeś kultystów złych bogów, próbujących objąć władzę nad Ash. Co do plugawych bestii... polowania na Cor jeszcze nigdy nie były tak ekscytujące, jak ostatnimi laty.

4.17
na podstawie 6 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Savage Worlds - Nemezis


Najbardziej przydatne recenzje

Jakub Michał Mateusz

Liczba recenzji: 83

product.rating.0

Ciekawe SF w stylu space-opery, wartościowe choćby z powodu braku porządnych tego typu systemów na polskim ryneczku. Całkiem ciekawy setting, świetne ilustracje, wzorowe wydanie. Znaleźć tu można kilka ciekawych patentów, choć ja czuję pewien niedosyt.

Mam kilka drobnych zarzutów do tego podręcznika i jeden zasadniczy, który dla mnie w zasadzie oznacza odłożenie książki na półkę. O drobiazgach nie będę się rozwodził - rzecz nie jest lekka do czytania, bo mimo dobrego podziału sekcji, w poszczególnych rozdziałach pojawia się sporo chaosu, przemknęła się spora liczba stylistycznych dziwadełek i kilka błędnych odwołań w mechanice (np. Uzdolniony i Utalentowany to dwie mylone ze sobą w zasadach przewagi). Przeszedłbym nad tym do porządku dziennego, gdyby nie główny dla mnie problem Nemezis.

Podręcznik jest przeładowany mechaniką. Jak na setting do zasad uniwersalnych wprowadza tyle zmian, dodatkowych rozwiązań i zdolności, że zęby mnie aż bolą. Zwłaszcza, że Nemezis "chodzi" na pełnej mechanice Savage Worlds (dla porównania Evernight obywało się bez zasad pojazdów i nowoczesnej technologii - czyli jakichś 20% podstawki). Tu mamy wszystko od mieczy po statki do podróży międzygwiezdnych, nie wyłączając magii, więc z dodatkowymi 70 stronami zasad (nie licząc bestiariusza), robi się naprawdę ciężko. Kurcze, prowadzę teraz space-operę na mechanice SW i zgodnie z Graczami wywaliliśmy tonę zasad z podstawki, bo robiło się zbyt gęsto. Tu człowiek się dusi.

Świat Nemezis mnie nie wciągnął. Jest ciekawy i dobrze przemyślany, ale nie ma w nim tego, czego szukam w SF (co dziwne, bo wrzucono w niego niemal wszystko od cyberpunka po Gwiezdne Wojny). Mechaniki tu za dużo, na mój gust spójności za mało. Normalnie dałbym 3. W ramach akcji "dobre bo polskie", podniosę ocenę na 4.


Wolfchild

Liczba recenzji: 51

W porządku, bez rewelacji

Pomysł świetny, ale podczas realizacji coś nie do końca zaskoczyło. Zabrakło tego „mięcha”, które sprawia, że po przeczytaniu mamy milion pomysłów na dobrą kampanię. Muszę również ponarzekać na grafiki zdobiące Nemezis, ponieważ niektóre z nich nie powinny trafić do podręcznika.

Rebel jak zawsze na 5+


Krzysztof

Liczba recenzji: 108

Dobry, solidny produkt

Całkiem ciekawy świat rpg łączący świat sf z mrocznym klimatem lovecraftowych opowiadań. Ilustracje w podręczniku powalają na kolana ( szczególnie te przedstawione w księdze potworów ) Jedyną rzeczą do której można się przeczepić jest fakt opisania tylko kilku planet oraz strasznie krótki rys historyczny.

Rebel jak zwykle na 5+





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również: