Zamki Burgundii

Buduj, hoduj, handluj... i manipuluj kośćmi!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (9)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • ok. 90 minut
  • wydanie polskie
Dolina Loary w trakcie XV wieku. Gracze wcielając się w role wpływowych książąt starają się powiększać swoje wpływy i bogactwa. W trakcie 5 faz gry gracze zbierają decydujące o zwycięstwie punkty przez handel, hodowlę zwierząt, budowę miasta czy odkrycia naukowe. Dwie kości wyznaczają dostępne opcje akcji ale to gracze zawsze dokonują ostatecznych wyborów. Czy to przez handel lub hodowlę zwierząt, budowanie miasta czy odkrycia naukowe, wiele dróg prowadzi graczy do dobrobytu i sławy! Wiele sposobów na zdobywanie punktów zwycięstwa w tej grze o budowaniu wymaga przemyślanych ruchów runda po rundzie oraz planowania z wyprzedzeniem. Dzięki różnym posiadłościom gra pozostaje wyzwaniem dla graczy przez długi czas ponieważ żadne dwie partie nie są takie same. Zwycięzcą jest gracz z największą ilością punktów zwycięstwa na końcu gry. Zamki Burgundii to tytuł, który od wielu lat utrzymuje się w top 10 najlepszych gier strategicznych na serwisie BoardGameGeek. Stefan Feld (ur. 1970) to niemiecki autor znany z charakterystycznych euro-gier o niewielkim poziomie losowości i dużym poziomie emocji w trakcie rozgrywki. Jego najbardziej znane gry, takie jak W Roku Smoka czy Zamki Burgundii zdobyły uznanie graczy na całym świecie.
Autor:
Stefan Feld
Wydawca:
Rebel
12995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Produkt archiwalny: nie będzie dodrukowywany

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Dolina Loary w trakcie XV wieku. Gracze wcielając się w role wpływowych książąt starają się powiększać swoje wpływy i bogactwa. W trakcie 5 faz gry gracze zbierają decydujące o zwycięstwie punkty przez handel, hodowlę zwierząt, budowę miasta czy odkrycia naukowe.

Dwie kości wyznaczają dostępne opcje akcji ale to gracze zawsze dokonują ostatecznych wyborów. Czy to przez handel lub hodowlę zwierząt, budowanie miasta czy odkrycia naukowe, wiele dróg prowadzi graczy do dobrobytu i sławy!

Wiele sposobów na zdobywanie punktów zwycięstwa w tej grze o budowaniu wymaga przemyślanych ruchów runda po rundzie oraz planowania z wyprzedzeniem. Dzięki różnym posiadłościom gra pozostaje wyzwaniem dla graczy przez długi czas ponieważ żadne dwie partie nie są takie same.

Zwycięzcą jest gracz z największą ilością punktów zwycięstwa na końcu gry.

Zamki Burgundii to tytuł, który od wielu lat utrzymuje się w top 10 najlepszych gier strategicznych na serwisie BoardGameGeek.

Stefan FeldStefan Feld (ur. 1970) to niemiecki autor znany z charakterystycznych euro-gier o niewielkim poziomie losowości i dużym poziomie emocji w trakcie rozgrywki. Jego najbardziej znane gry, takie jak W Roku Smoka czy Zamki Burgundii zdobyły uznanie graczy na całym świecie.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 164 sześciokątne żetony włości
  • 42 kwadratowe żetony towarów
  • 20 ośmiokątnych żetonów grudek srebra,
  • 30 kwadratowych żetonów robotników,
  • 12 kwadratowych żetonów bonusowych
  • 4 znaczniki 100/200 punktów
  • 8 drewnianych znaczników graczy
  • 9 kości
  • plansza
  • 6 dwustronnych plansz graczy
Pliki do pobrania:
Gra Roku 2018Gra Zamki Burgundii zdobyła Nagrodę Główną w prestiżowym konkursie Gra Roku 2018.

Dodatki i akcesoria


4.67
na podstawie 9 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Zamki Burgundii


Najbardziej przydatne recenzje

KMK

Liczba recenzji: 8

Dobry, solidny produkt

Gra cieszy się zasłużoną sławą w planszówkowym świecie. Niezbyt skomplikowana, co nie oznacza, że prosta. Losowość rzutu kośćmi nie doskwiera bardzo mocno - wyniki na kościach można modyfikować poprzez różne akcje. Sprawdziła się także w rodzinnym graniu razem z 7-latkiem (możno już ogranym).
Jedyne co bardzo mnie roczarowało to jakość komponentów. Planszetki graczy oraz żetony są bardzo cienkie. Niektóre po sześciu rozgrywkach rozwarstwiają się na rogach. Szkoda, że przy okazji polskego wydania nie poprawiono tych elemntów.


Sylwia

Liczba recenzji: 12

Grę kupiłam już dawno, otworzyłam pudełko, wyjęłam wszystko z wyprasek i schowałam do szafy.
Serio? To jest ten szał? Ta słynna gra Felda?

Multum elementów w przedziwnych kolorach. Wszystko się zlewa i miesza. Maluśkie żetoniki w dziesięciu rodzajach. Pierdyliard miejsc na planszy głównej, nie wiedzieć po co. Np. te punkty dla pierwszego gracza, który umieści na swojej planszy wszystkie żetony danego koloru... Po co te punkty zajmują miejsce na planszy głównej? W sumie 12 okienek. 12 zajętych miejsc. Bez sensu.

Plansze graczy - cienizna. W dodatku w kilku rodzajach, z różnymi numerami. Zero woreczków.
Instrukcja jak Pan Tadeusz.
Naprawdę odstraszyło mnie to wszystko.

Podejście ze skutkiem zrobiłam niedawno.
Wrażenia zaskakujące.
Nadal przeszkadza mi to wszystko, co wyżej. Układanie maleńkich żetonów w stosy jest męczące. Przyglądanie się mikro obrazkom na nich - masakra. Nie wiem czy zdjąć okulary, czy jednak założyć. Tak i tak mam wątpliwości, co tam widzę.
Kolory się zlewają. Naprawdę dobrane są słabo. Ogólnie wizualnie - cienka sprawa.

A jednak mechanika gry wynagradza wiele.
Wg mnie gra zasługuje na solidną czwórkę - mimo tego, co wyżej.
Szkoda, że jest tak wydana, bo byłaby to jedna z lepszych gier ever.

Losowość jest przyjemna. Choć nie tak niska, jak to określono wyżej. Interakcja też nie jest mała, ale nie psuje gry. Trzeba dużo kombinować, przyglądać się, myśleć do przodu, planować.

Pierwsza rozgrywka, z czytaniem instrukcji i rozkminianiem zasad, zajęła mi 3 godziny, ale to było naprawdę dobrze spędzone 3 godziny.
Wrócę nie raz.

Polecam.


Agata90

Liczba recenzji: 102

Rewelacyjna gra o niesamowicie brzydkich elementach. Jeśli zraża Cię brzydota tej gry, przełam się, a nie pożałujesz, bo rozgrywka oferuje naprawdę wiele. Najogólniej mówiąc to gra w zarządzanie koścmi, możliwości jest niesamowicie dużo, wiele dróg do zwycięstwa i zdobywanie punktów na bieżąco sprawia, że nie jest tak łatwo wybić się na prowadzenie i je utrzymać.To chyba najlepsza z najbrzydszych gier (z Terraformacją Marsa na czele), jakie mam w kolekcji. Oprócz brzydoty, jest jeszcze jeden minus - wypraska, która w ogóle nie pomaga przy set-upie, jest totalnie jakby projektowana do innej gry.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

W Roku Smoka

W Roku Smoka

14995