adalberto - recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

W dwóch słowach: świetna gra. Kupiona z myślą o grze z żoną, okazała się przebojem. Wszyscy chcą grać... (czyli + dzieci 10 i 12) i mamy ligę domową;). Chwyciła zatem od razu i pomimo, ze mamy ją od 3 dni rozegraliśmy ok. 10 partii.
Instrukcja przejrzysta do pojęcia przez 10-latkę. Karty małe i słabo się tasują, ale za to mieszczą się na stole. Czas gry zawyżony. Osoby zaznajomione z grą bez trudu zejdą do 15 min. Interakcja, w sam raz. Można czasem komuś coś zablokować, można też coś zburzyć... ale nie jest to droga do zwycięstwa, raczej obrona konieczna. Dodatkowa kolejka po wybudowaniu cudu, daje też możliwości taktyczne zebrania brakującej karty. Uproszczone powiązania kart.
Trzy drogi do zwycięstwa, bardzo pociągające, ale ryzykowne... można zostać u bram przeciwnika i przegrać, zebranie 6 symboli naukowych, też jest wyzwaniem... trzeba mieć trochę szczęścia (umieć kalkulować ryzyko)- ale do zrobienia (bardzo pomocny żeton-Matematyka). Jest ono zmniejszane faktem, że jakby nie patrzeć za podejście "do bram" jest 10 pkt., a zielone karty też są punktowane.
Uproszczone liczenie punktów na końcu gry.
Wszystko to składa się na zupełnie nową grę w świecie 7 cudów. Polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dodatek który wprowadza element negatywnej interakcji do tej gry. Raz na jakiś czas (płytka z wulkanem) pojawia się smok, który pożera poddanych niwecząc plany opanowania, odbicia jakiegoś "żyznego" pola. No chyba, że chroni cię dobra wróżka, którą możesz postawić na swoim polu w zamian za pomoc innemu graczowi. A że sobie pomogłeś bardziej... Dla szukających wrażeń. U mnie, ze względu na charakter graczy, którzy lubią planować i realizować, pojawia się jedynie od czasu do czasu. I zawsze są pokrzywdzeni.


Podobnie jak kupcy i budowniczowie dodatek który w niewielki sposób wpływa na charakter rozgrywki. Mamy dodatkowe płytki a nasze drogi i miasta mogą być wyżej punktowane. Moim zdaniem to dodatek dla tych którym podoba się podstawowa gra i chcieli by wydłużyć rozgrywkę (Należy jednak powiedzieć, że jakieś 3 dodatki na raz to max). Jeden z częściej wybieranych przez nas dodatków.


Jeden z dodatków, obok karczm i katedr, który mało wpływa na charakter rozgrywki. I to nie jest wada. Jeśli lubisz oryginalną grę i rozgrywka wydaje Ci się nieco krótka, to jest dodatek który powinien CI się spodobać. Obecność dóbr w zamkach zachęca innych graczy aby ukończyli twój zamek, co może się czasem opłacić. Jeden z częściej wybieranych przez nas dodatków.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Kupiłem jako pierwszy dodatek, zatem dołączeni przywódcy muszą sobie jakiś czas poczekać na kolegów i koleżanki z pierwszego dodatku. Nie mniej i tak daje on dużo nowych opcji, ale nie wszystkie naraz, więc gramy ciągle w 7 cudów, czyli budujemy i handlujemy – a nie szpiegujemy i kradniemy. Gra się wydłuża, ale nie ma co liczyć, że teraz będziemy mogli zrealizować do końca naszą taktykę. Nadal możemy liczyć na sąsiada, że wybuduje naszą zieloną kartę, ale teraz możemy też liczyć, że ją sobie chociaż czasami od niego na koniec skopiujemy. Jedna karta wyraźnie odstaje wartością – za stosunkowo niewielką cenę można mieć pracownię architekta i wszystkie swoje etapy cudu za darmo. Niektórym może to przeszkadzać – zwłaszcza w mieście przeciwnika. Dodatek przede wszystkim urozmaica rozgrywki między sobą, ponieważ ze względu na to, że każda karta jest inna, gra dostosowana nawet dla 8 graczy, a dobieramy po tyle kart dla ery ilu jest graczy, to w grze 3-4 osobowej nigdy* nie będziemy dysponowali tą samą talią kart. Zatem jak już się komuś gra zrobiła schematyczna, to z tym dodatkiem mankament ten zniknie na zawsze* ;). Gorąco polecam.
(*niezupełnie, bo na pewno jest tu jakieś prawdopodobieństwo, którego wyliczenie mnie przerasta, ale podskórnie czuję że nie jest ono zbyt wielkie)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Cudowna gra, przede wszystkim ze względu na doskonały stosunek zabawy do poświęconego czasu. Fakt wykonywania tury przez wszystkich graczy jest nie do przecenienia. Trudno napisać coś nowego. Doskonale sprawdza się jako gra rodzinna. Moje dzieci 9 i 11 (chociaż nie ma co ukrywać, że doświadczone) nie miały najmniejszych problemów z opanowaniem zasad i ograniem rodziców. Gra 2-osobowa też daje radę. Poziom trudności rośnie wraz z ilością graczy, bo łatwiej się wtedy zablokować z surowcami. Podobno obie strony cudów są zbilansowane, jednak u nas zwykle wygrywa strona B. Polecam.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra. Jej zasady są proste, ale nie jest to gra banalna. Można grać z dziećmi i wszyscy będą się dobrze bawić. Aby wygrać należy dobrze planować i odrobinę przewidywać ruchy innych graczy. Całkiem nieźle sprawdza się w rozgrywce 2-osobowej. 3 osobowa jest chyba optymalna, natomiast w rozgrywce 4-osobowej rezerwowanie karty to czasami konieczność - co zwiększa znacząco interakcje. "ktoś zabrał mi 'moją' kartę". Gra nie jest aż tak pozbawiona klimatu jak tu się pisze. Jest to Zasługą solidnych żetonów, symbolizujących kamienie szlachetne i bardzo ładnych kart. Nie wyobrażam sobie żetonów w postaci kolejnych kart lub tekturek. Rozgrywka jest rzeczywiście krótka i w dwie osoby można się uwinąć nawet w 15-20 min.
Doskonała gra dla tych co mają niewiele czasu a chcą zagrać w ciekawą grę. A jak mają go troszkę więcej, to mogą zagrać dwa razy...


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Ocena dobra, bo produkt jest dobry - jednak, trzeba lubić takie zwariowane troszkę gry. Mam grę od lat 4 i tak z perspektywy czasu mogę napisać, że gra najbardziej przemawia do 10-12-latków. Co chyba nie jest wadą, bo jest okazją do odklejenia "młodszej młodzieży" od komputera. Jak towarzystwo jest drętwe to nawet nie ma co rozkładać kart. Instrukcja jest bardzo zabawna, wprowadza w atmosferę gry - niestety cierpi na tym jej przejrzystość i przydałaby się (dodatkowo) jej skrócona wersja. Dla wielbicieli i nastolatków, a nuż się wciągną w gry analogowe.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Raczej słaby

Dlaczego tak... Historie do odgadnięcia są bardzo niesamowite... to już podnosi poziom trudności bardzo wysoko. - Niestety zagadki czasem nie są nawet dostatecznie wyjaśnione (zagubione w tłumaczeniu?), np. aby odgadnąć zagadkę o ślepej i symultanicznej partii szachowej należy wiedzieć co to jest partia na ślepo i jakie są zasady punktacji w szachach - nie jest to wiedza powszechna. Graliśmy a raczej próbowaliśmy grać w kameralnym gronie. Zamiast przyjemnej gierki wyszedł duży wysiłek intelektualny - a nie tego oczekiwaliśmy. Może w większym gronie, może w innej grupie ludzi... inteligentniejszych? 35 PLN za zbiór nieodgadnionych opowieści. Nie warto.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

W kilku słowach - bardzo rodzinna, przyjemna gra, ładnie wydana. Kupiliśmy przed wczasami na wieczory bez TV - polecam również i to;). Bardzo dobrze się sprawdziła. W zasadzie prosta - jedna rozgrywka wystarczy, aby poznać zasady. Po 2-3 już można nabrać biegłości. A po 6-7 jeszcze się nie znudziła (rozszerzenia jeszcze nie próbowaliśmy). Jednak należy mieć instrukcję pod ręką, ponieważ oznaczenia części kart specjalnych nie są intuicyjne, ale nie przeszkadza to zbytnio w rozgrywce. Grając z dziećmi na rozgrywkę należy rezerwować czas ok 1h. 45 minut to czas dla zaawansowanych ;). Rozgrywka 2-osobowa też, się sprawdza - nie czujemy jakbyśmy byli pozbawieni połowy przyjemności i możliwości - a czasem tak jest. Grałem. Wygrałem. Polecam ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Tak naprawdę kupiłem ten dodatek dla Rzeki - która urozmaica początek gry i jest tak rzeczywiście. Dodatek Król też jest też ciekawy - premiuje budowniczego największego miasta i najdłuższej drogi. Nie komplikuje rozgrywki ani jej zbytnio nie wydłuża. Natomiast dodatek Hrabia Carcassonne jest bardzo kontrowersyjny. Poprzez możliwość przejęcia cudzego miasta, drogi lub klasztoru pionkiem (zwłaszcza "dużym") przeniesionym z Carcassonne czyni grę bardzo kontaktową (ale też chaotyczną). Do tego możliwość przenoszenia pionków komplikuje zliczanie punktów. Gra z tym dodatkiem bardzo zmienia oblicze gry.Dla mnie - za bardzo.
Wysyłka super szybko. Jak zwykle :).


Jak dla mnie ideał :)

Doskonała gra rodzinna. Bardzo przyjemna gra - dobrze gra się również z dziećmi młodszymi niż rekomendowane 12 lat. Moja 6-cio letnia córka i 8-letni syn opanowali zasady w ciągu jednej rozgrywki. Gra im się bardzo podobała - dorosłym zresztą też. W imieniu całej rodziny - polecam.
Gra ładnie i solidnie wydana. Realizacja zamówienia - jak zwykle - bezproblemowo i bardzo szybko.