Crimson - recenzje

Dobry, solidny produkt

Jasne, można ponarzekać na mechanikę, może irytować stylizowany język użyty do wyjaśniania zasad, przez co zdarzało mi się czytać jeden fragment kilka razy, żeby wyłapać szczegół, który umknął mi wcześniej. Ale mimo tych cech nie można odmówić temu systemowi tego, że jest jednym z niewielu oferujących taką elastyczność, a setting pozwala na rozegranie kampanii w naprawdę różnych klimatach.
Oprawa bez zarzutów, okładka elegancka i przede wszystkim szyta, nie rozwala się po kilku użyciach. Ilustracje niektóre bardziej udane, niektóre mniej, jednak wszystko składa się na budowanie spójnego obrazu i wychodzi to naprawdę nieźle.


Warto się tym podręcznikiem zainteresować, jeśli odczuwa się sentyment do DnD w wersji 3.5, bo na niej jest w zasadzie system oparty. Solidne wydanie z ładnymi ilustracjami.


Świetne wykonanie i trochę się trzeba przy łamigłówce natrudzić. Dla fanów tego typu rozrywki zdecydowanie godne polecenia.


Świetna alternatywa dla standardowego zestawu wielościennych kości. Elegancko i prosto można załatwić wiele działań podczas gry. Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Co tu dużo mówić, dla mnie to już klasyk.
Bogactwo świata Faerunu zostało naprawdę dobrze przedstawione w tym podręczniku, do tego stopnia, że do dziś potrzebowałem zakupić tylko jeden dodatkowy z tego uniwersum.
Oprawa graficzna to standard Dungeons & Dragons - naprawdę świetne ilustracje, ładnie ozdobiony papier, do tego świetna mapa kontynentu. Czasami ma się ochotę otworzyć tę księgę na dowolnej stronie i poczuć ten klimat, nawet, jesli akurat nie prowadzi się żadnej gry w Forgotten Realms.
Jeśli ktoś szuka punktu, w którym zacząć przygodę z grami fabularnymi, podręcznik gracza już ma, a dobrze wspomina takie komputerowe tytuły jak Baldur's Gate czy Neverwinter Nights, to pozycja obowiązkowa.


Pierwsze co rzuca się w oczy to jakość wykonania. Jest solidnie, wprawdzie wolałbym plastikowe figurki zamiast kartoników, ale za taką cenę za bardzo nie można narzekać. Ilustracje trzymają klimat, a kości są świetne, dość spore i ładnie wykonane, zdobią kolekcję.
Sama rozgrywka przypomina pod pewnymi względami sławetne Diablo, a trochę starszym graczom mogą przyjść skojarzenia z grami typu roguelike. Jest tak, ponieważ obszar naszej gry jest częściowo losowy. Pomysłowe użycie kart jako mapy, które można ułożyć wedle uznania zmusza do kombinowania, przez co losowość nie ogranicza interaktywności. Przez to można również dopasować czas rozgrywki.
Elementy rpg są poprawne, rozwój postaci jest bardzo prosty, ale również daje pewne pole do popisu graczowi. Zasób postaci do wyboru jest zadowalajacy i każdy znajdzie swojego ulubieńca.
Gra godna polecenia, wprawdzie nie oferuje tyle co chociażby Talisman - Magia i Miecz, ale w tej kategorii cenowej trudno o coś lepszego :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: