Wojciech - recenzje

Dobry, solidny produkt

Ciekawy system, przypominający trochę Kroniki Mutantów. Gra jest mocno sprofilowana pod sesje militarystyczne, sesje z użyciem battlemat to standard. Niezły opis Kościoła i Zakonów, ale twórcy poszli na łatwiznę projektując przeciwników. Kolejna wariacja na temat umarlaków jest średnio odkrywcza.

Polecam tym, którzy lubią sesje w wojennych klimatach z dużą ilością walki.


Dobry, solidny produkt

Niezły dodatek do SWEX, dzięki któremu da się poprowadzić niemal dowolne fantasy. Omówiono prawie każdy aspekt mechaniki wspierającej takie realia: są zasady tworzenia ras, nowe edges, bogowie, czary, przedmioty magiczne i bestiariusz.

Nie podobał mi się jednak pewien brak równowagi. Opis magicznych przedmiotów zajmuje prawie 1/3 książki. Za mało miejsca poświecono nowym rasom oraz edges. Te ostatnie zwłaszcza rozczarowują, powinno być ich więcej. Irytujący jest tez fakt, że trochę materiału przedrukowano z SWEX. Rozumiem powody takiej decyzji, ale oznacza to, że podręcznik w istocie jest trochę "cieńszy" niż to się wydaje.

Jeżeli zamierzasz prowadzić fantasy na Savage Worlds to kupuj.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry system. Na uwagę zasługuje przede wszystkim mechanika, ciekawa i mocno wpływająca na fabułę. Ma ona kilka zagwozdek i trzeba się przyzwyczaić, że nie działa ona na sesji tak jak inne mechaniki, lecz należy stwierdzić, że sprawdza się bardzo dobrze.

Świat jest bardzo interesujący, świetny miks wielu realiów, podlany sosem horroru. Mam trochę wątpliwości co do spójności świata, ale to sprawy drugorzędne - tu liczy się nie realizm, ale estetyka. A ta jest zrobiona znakomicie.

Kilka ilustracji mogłoby być ładniejszych, ale i tak podręcznik wygląda nieźle. Polecam, ale nie wszystkim - gra może okazać się zbyt oryginalna co dla niektórych.


Dobry, solidny produkt

Zestaw przygód do jednego z moich ulubionych systemów. Ogólnie rzecz biorąc, scenariusze trzymają wysoki poziom. Pierwszy z nich "The Uffington dragon" to prawdziwy majstersztyk. Drugi - "Von Gottlieb's horror" jest najsłabszy i nadmiernie przekombinowany. Myślę jednak, że na jego podstawie można poprowadzić ciekawą sesję. Trzeci scenariusz "The last immortal man" to typowy quest na przyzwoitym poziomie. Końcowa ocena wypada dość dobrze. Polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra przygoda, za niewielkie pieniądze. Polecam.


Dobry, solidny produkt

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony podręcznik jest świetnie wydany i dopracowany od strony mechanicznej - nie ma się czego przyczepić. Z drugiej jednak zastanawiam się, czy aby ta wersja mechaniki d20 dobrze nadaje się do wspierania sesji w dzisiejszych realiach. System wydaje się miejscami zbyt skomplikowany jak na system akcji. Propozycje settingów są też średnio interesujące. Myślę jednak, że fanom d20 przypadnie do gustu.


Jak dla mnie ideał :)

Znakomity podręcznik, moim zdaniem to powinien być pierwszy zakup po podstawce. Książka porządnie wydana, ilustracje są znakomite. Podręcznik podzielono na dwie części. W pierwszej podano fabularne opisy potworków, wraz z opiniami mieszkańców Starego Świata - znakomity materiał do zbudowania klimatu na sesji. W drugiej części jest mięcho. Duży plus dla twórców za określenie poziomu trudności walki z potworami. Ogólnie rzecz biorąc, bardzo dobry dodatek.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry podręcznik. Twarda oprawa, ładny papier, klimatyczne ilustracje. Świat Warhammera od czasów pierwszej edycji wpłynął na historię RPG w Polsce i mało kto go nie zna. Tutaj mamy Stary Świat po "liftingu", który mu wyszedł na dobre. Mechanika prosta i logiczna, szczególnie gdy porówna się ją z pierwszą edycją. Porządna mechanika magii. Dobry opis świata, sam podręcznik wystarczy nowym graczom na co najmniej jedną kampanię.