Lix Tetrax

Poliglota

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Jak dla mnie ideał :)

Z poprzednim Wilkołakiem nie miałem żadnej styczności, a tą wersję zakupiłem głównie "z kolekcjonerstwa". Podchodziłem do systemu "jak do jeża", bo nie sądziłem, że mnie jakoś wciągnie. Myliłem się. Nie spodziewałem się, że będzie to tak dobry i przemyślany system z niesamowitą grywalnością. Jestem pozytywnie zaskoczony i polecam wszystkim fanom Świata Mroku- Wilkołak to pozycja obowiązkowa!


Jak dla mnie ideał :)

Gdy pierwszy raz dowiedziałem się co się zmieniło w nowym Wampirze myślałem, że ten system będzie bardzo zły ("Jak to nie ma Kaina? Jak to nie ma Gehenny?"). Tymczasem- jest wspaniale. Podręcznik jest dobrze wydany, ilustracje są wyśmienite. Sama wizja wampirów nie jest drastycznie zmieniona, a wszelkie różnice są przemyślane i zapewniają większą wolność twórczą dla Narratorów. Chociaż początkowo podchodziłem do tego systemu "jak do jeża", według mnie jest lepszy od Wampira: Maskarady. Prowadzę system od kilku miesięcy- ja i moja drużyna dobrze się przy tym bawimy

Słówko o tłumaczeniu: jest różnie. Niektóre rozwiązania są znośne inne mnie drażnią. Są też małe lecz widoczne błędy. Nie jest tragicznie, ale mogło być lepiej.


Dobry, solidny produkt

Na początek, muszę przyznać, że "starego" Maga znam tylko z opowieści, zatem nie będę porównywał tych dwóch systemów. Pomimo tego- mam mieszane odczucia.

Po pierwsze: wygląd. Okładka wygląda o wiele lepiej w rzeczywistości niż na zdjęciu. Podręcznik jest wydany tak jak wszystkie settingi White Wolfa- jest dobrze jak zwykle. Ilustracje są różnego poziomu i według mnie- w większości raczej brzydkie. Na niektórych nie wiem nawet "co się dzieje".

Po drugie treść: przyznam, że spodziewałem się nieco bardziej okultystycznej wersji Maga, a tym czasem mamy opowieści o Atlantydzie, a główne Ścieżki magów przypominają bardziej archetypy czarowników z systemów fantasy (jest nekromanta, jest "druid", jest "iluzjonista", a jak się uprzeć to jest i "paladyn" itp). Jeśli komuś mocno to przeszkadza lepiej niech nie rusza podręcznika. Według mnie wszystko to ze sobą dobrze współgra. Niezwykle też fajną cechą jest rozpisanie całej kosmologii Świata Mroku, dzięki czemu łatwiej ją zrozumieć. Poza tym- Mag nadaje się na dobry crossover dla wszystkich innych settingów WoDa.

Po trzecie: mechanika. Jest dobra, lecz jest jej duuużo. Przez to, raczej odstraszy to moich graczy. Czytanie rozpiski czarów śni mi się po nocach. Nie jest ona ciężka do zrozumienia- jest po prostu zdecydowanie za bardzo obszerna (chyba z pół podręcznika opisuje tylko czary)

Maga na razie nie zamierzam prowadzić, ale być może zrobię to w przyszłości. Podręcznik daje mi głównie pomysły na crossovery i nie zwiększa moja ochotę do grania. "Maga" kupiłem bardziej po to aby uzupełnić kolekcje (bo czekanie na polską wersję, przy mojej znajomości angielskiego nie ma już sensu). Polecam, bo to dobry system, lecz- jak widać po innych komentarzach- nie dla wszystkich.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry podręcznik. Przez różne opinie w internecie, sądziłem że będzie ciężkostrawny i nie nadający się do grania. Jest zupełnie inaczej- tylu pomysłów na grę nie miałem od dawna. Najfajniejszą cechą jest to, że "supernatural" w którego wcielają się gracze jest kompletną nowością i ciężko cokolwiek przewidzieć, bez czytania podręcznika. Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Nigdy nie myślałem, że w sklepie z RPG kupię pluszaka. A tu jednak!

Cthulhu posłużył mi jako dosyć oryginalny prezent walentynkowy (nieco przedwcześnie go dałem, ale nie mogłem wytrzymać ;-)). Idealny prezent dla dziewczyny, wielkiej fanki Lovecrafta. Cieszyła się jakbym co najmniej prawdziwego Wielkiego Przedwiecznego wezwał do jej domu. Wprawdzie cena jak na pluszaka jest nieco wysoka, ale opłaca się raz na jakiś czas "zaszaleć". Sam bym chciał dostać Ośmiornicogłowego ;-).

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze jeden plus- szybka przesyłka. A było to niezwykle ważne, bo zamówiłem tego pluszaka "na ostatnią chwilę" ;-)