Scav

Gliwice

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

W porządku, bez rewelacji

Jeden z gorszych dodatków do Posiadłości Szaleństwa. Ratuje go tylko cena, która w porównaniu do scenariuszy "jednorazowych" jest niewysoka. Powiecie, że żartuje? Owszem, to całe 120 zł. Ale są tu dodatkowe kafelki, kilka potworów, nowe karty.
Niestety producent nie poprawił kilku błędów z podstawki. Scenariusze, mimo że trzy, to nie zaskoczyły mnie jak poprzednie. To raczej odgrzewanie kotleta. Dodatkowo Powrót Reanimatora można przegrać samemu zastawiając na siebie (Strażnika tajemnic) ognistą pułapkę.
Zdecydowano się na zaadoptowanie opowiadania H.P. Hmmm, są bardziej przemyślane. Groza, która na planszy już jakoś nie jest taka straszna. Może wcześniejszy seans filmowy uratowałby sytuację.
Jednak to dalej dodatek do MoM i warto go kupić, bo zwiększa ilość możliwości. No i jest ładnie wydany :)


Dobry, solidny produkt

Zbiór zasad do ciekawego rodzaju gry RPG. Nie ma w niej prowadzącego, nie ma klasycznych sesji. Świat, reguły, zadania określane są przez graczy. Koniec gry to brak pomysłu lub świadoma decyzja wyprowadzona z poprzednich sytuacji.
Jak się w to gra. W skrócie: pisząc listy. Interakcja prowadzona jest za pomocą korespondencji wymienianej między graczami. Czy będą to tradycyjne, czy elektroniczne maile. Może wiadomości zostawiane w skrytce? Ważne, aby pasowały do konwencji. W niej zawierać się ma wszystko, co "zrobiliśmy" w danym świecie.
Niesamowitą zaletą jest brak ograniczeń czasowych. Ludzie mogą opisać wydarzenia, wysłać i niecierpliwie czekać na odpowiedź. Najlepsze myśli przychodzą do głowy w niespodziewanych momentach.
Trudno mi jednak obiektywnie ocenić ten podręcznik. Z jednej strony trafił w moje gusta, z drugiej domyślam się, że podobne odczucia mogą być podzielane przez niewielu. Jeśli macie znajomych z którymi łączą was wspólne sesje w RPG może czas odkurzyć znajomość, wyciągnąć maszynę do pisania i kupić drugą książeczkę dla towarzysza. Cena jest przystępna!


Dobry, solidny produkt

Gra karciana która stała się już klasyką. Dodano nowe zasady z którymi można grać, bądź poprzez odłożenie kart "z koroną" wybrać wersję prostszą, podstawową. Rozgrywka jest wesoła, a zasady łatwe do wytłumaczenia. Doskonale więc sprawdza się do rozegrania szybkiej partii. Można liczyć, trzeba blefować, najważniejsze jednak, to dobrze się przy niej bawić.


Dobry, solidny produkt

Gra "karciana" stworzona przez FFG w uniwersum Arkham Horror. W odróżnieniu do AH i EH historia rozgrywa się w Muzeum. Nie ma tutaj planszy, same karty i kości. Jednak ilość miejsca które zajmuje pudełko oraz gra po rozłożeniu jest całkiem spora. Z pewnością nie jest to lekka gra podróżna, choć w porównaniu do wcześniejszych tytułów z powodzeniem zmieści się na 1/2-1/4 powierzchni potrzebnej do gry w Arkham. Do zalet mogę zaliczyć:
-pomysł,
-jakość wykonania,
-szatę graficzną,
-sporą liczbę graczy mogacych brać w niej udział,
a do wad:
-cenę,
-stosunkowo dużą losowość,
Jeśli odstręcza was długość rozgrywki AH lub trudno wam zebrać zgraną ekipę która będzie pamietać zasady, to ta gra może być dla was czytelnicy. Znajdziecie tu znanych już bohaterów, ale mniej zasad. Dużą ilość kart, z mniejszą ilością zróżnicowania efektów - zazwyczaj ograniczją się do możliwości rzutu dodatkową kością. Dodatkowo zainteresować może czytelników wersja elektroniczna tej gry.