Antike II
Szybka gra strategiczna o wielu wariantach- 2 - 6 osób
- od 12 lat
- ok. 120 minut
- wydanie niemieckie
- instrukcja angielska
- Autor:
- Mac Gerdts
- Wydawca:
- eggertspiele
Opis
Antyczne narody budują miasta, konstruują świątynie, żeglują po morzach i rozwijają naukę. Legiony oraz galery zdobywają nowe terytoria i bronią swych narodów przed niebezpiecznymi wrogami. Gra zawiera dwie plansze, na których gracze mogą wybierać spomiędzy Greków, Rzymian, Germanów, Fenicjan, Kartagińczyków, Persów, Arabów, Egipcjan i Babilończyków.
Każdy naród stara się zdobyć antycznych królów, naukowców, strategów, obywateli i żeglarzy. Pierwsza nacja, która uzyska ustaloną liczbę owych osobistości, wygrywa grę. Poprowadź jedną z tych cywilizacji do zwycięstwa! Strzeż się jednak wrogów, którzy chcą podbić ci miasta i zniszczyć twoje świątynie!
Antike jest szybką grą strategiczną o wielu wariantach, lecz dość prostych zasadach. Wygrana nie zależy od szczęścia w kartach czy kościach, lecz od umiejętności strategicznego planowania i przekonującej dyplomacji.
Antike II to ulepszona edycja Antike z 2005 roku. Przede wszystkim oznacza to ulepszenie dotychczasowych zasad gry i dodanie do niej paru istotnych elementów (kart, map).
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Waga:
- 1 kg
- Kod producenta:
- ES002
- Kod EAN / UPC:
- 4280000097095
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Antike II
Najbardziej przydatne recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Prosta gra z minimalną ilością elementów losowych. Dobra pozycja w celu wprowadzenia w świat bardziej zaawansowanych planszówek. Jedyny ewentualny zarzut łączy się z jej zaletą - przez to, że nie ma elementów losowych w trakcie bitwy gra jest bardzo przewidywalna w zakresie kolejnych konfliktów. Przy bardziej zaawansowanej rozgrywce często gra sprowadza się do naprzemiennego wykonywania czynnosci polegających na zbieraniu materiałów wojennych, rekrutacji, wreszcie walki - a ostatecznie zwycięża i tak ten kto może wyprodukować większą liczbę jednostek.
Na pierwszy rzut oka przytlacza ilosc prowincji a takze drewnianych figurek jakie moga sie pojawic w grze. Jest to tylko pozor. W grze chodzi o rozwoj cywilizacji, trzeba rozwijac sie religijnie, naukowo, rozwijac zegluge, dbac o odpowiednia ilosc wojska do ochrony naszych prowincji, utrzymywac dobre stosunki z sasiadami lub planowac szybkie akcje militarne w celu zniszczenia wrogiej swiatyni :) Czyli tak naprawde zbalansowanie rozwoju jest wazne, raczej nie wygra ten kto zacznie jak najszybciej zajmowac jak najwieksze ilosci terenow (prowincje). Co prawda im wiecej ich mamy tym wiecej surowcow generujemy, ale tak naprawde przy odpowiednim rozwoju religijnym jestesmy w stanie malym panstwem generowac wiecej niz duzy, ale niezbyt bogobojny sasiad :) Co do wojska, to przy pewnym ograniu (jesli wiemy co chcemy zrobic) wykonanie manewrow nawet 20 figurkami zajmuje doslownie chwile. W grze nie wystepuja przestoje nawet przy 6 osobach, zapewnia to sprawny mechanizm rondla. No chyba ze trafimy na rasowego szachiste, wtedy z pol minuty bedzie wystawial armie. Ale zazwyczaj nastepny gracz juz wtedy robi swoje, chyba ze to jak tamten sie wystawi ma w danym momencie kluczowe znaczenie. Nalezy tez zaznaczych ze rozgrywka jest szybka jak na tego typu gre i trwa od godziny do dwoch przy bardzo zacietej grze. Dluzej sie nie da :)
Bardzo bym chciał sobie kiedyś w nią pograć, szczególnie po recenzjach tutaj i nie tylko (Boardgameswithscott ;)). Czekam na angielską wersję, albo co lepsze polską..ale to chyba nie w najbliższym czasie
Wszystkie recenzje
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?