Taboo (edycja polska)

Tabu - zabawa w pokazywanki
58 opinii
  • 4 - 12 osób
  • od 13 lat
  • ok. 60 minut
  • wydanie polskie
Czas działa przeciwko Tobie. Wiesz, co chcesz powiedzieć, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie słowa. Ale w życiu są rzeczy, które są tabu. Jak sprawić, by Twoja drużyna powiedziała np. "przecinek", jeśli nie wolno Ci użyć słów "interpunkcja", "znak", "przestanek", "zdanie", ani "kropka"? Musisz użyć wyobraźni, sprytu i wiedzy, by wygrać. Jeśli Twoja drużyna odgadnie hasło, zdobywacie punkt. Tabu jest niewymownie zabawną grą!Gra ta powstała w dość zabawnych okolicznościach. Otóż pewnego dnia pewien Portorykańczyk przybył do Ameryki. Wydawało mu się, że jest to kraj mlekiem i miodem płynący, a już na pewno ze znalezieniem pracy nie będzie miał problemu.Uczył się języka dwa lata przed wyjazdem, aby nie mieć problemów w porozumieniu się z mieszkańcami. Jednak jak to bywa podczas nauki, pewne słowa zapamiętujemy, inne wchodzą nam jednym uchem i od razu uciekają drugim. Tak też było w przypadku naszego bohatera.Po przybyciu nieraz zabrakło mu słowa podczas rozmowy.Nie przejmował się tym jednak zbytnio. Był na tyle zaradny, że bez problemu sobie radził i był w stanie wybrnąć z każdej kłopotliwej sytuacji. Pewnego dnia kilku z jego słuchaczy było zafascynowanych jego zaradnością w opisywaniu słów i stwierdzili, że jest to rewelacyjny pomysł na grę. Grę drużynową - Tabu.
Wydawca:
Hasbro
11995

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Przesyłka kurierska UPS) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Czas działa przeciwko Tobie. Wiesz, co chcesz powiedzieć, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie słowa. Ale w życiu są rzeczy, które są tabu. Jak sprawić, by Twoja drużyna powiedziała np. "przecinek", jeśli nie wolno Ci użyć słów "interpunkcja", "znak", "przestanek", "zdanie", ani "kropka"? Musisz użyć wyobraźni, sprytu i wiedzy, by wygrać. Jeśli Twoja drużyna odgadnie hasło, zdobywacie punkt. Tabu jest niewymownie zabawną grą!

Gra ta powstała w dość zabawnych okolicznościach. Otóż pewnego dnia pewien Portorykańczyk przybył do Ameryki. Wydawało mu się, że jest to kraj mlekiem i miodem płynący, a już na pewno ze znalezieniem pracy nie będzie miał problemu.

Uczył się języka dwa lata przed wyjazdem, aby nie mieć problemów w porozumieniu się z mieszkańcami. Jednak jak to bywa podczas nauki, pewne słowa zapamiętujemy, inne wchodzą nam jednym uchem i od razu uciekają drugim. Tak też było w przypadku naszego bohatera.
Po przybyciu nieraz zabrakło mu słowa podczas rozmowy.

Nie przejmował się tym jednak zbytnio. Był na tyle zaradny, że bez problemu sobie radził i był w stanie wybrnąć z każdej kłopotliwej sytuacji. Pewnego dnia kilku z jego słuchaczy było zafascynowanych jego zaradnością w opisywaniu słów i stwierdzili, że jest to rewelacyjny pomysł na grę. Grę drużynową - Tabu.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • kostka
  • karty zawierająca ponad 1000 haseł
  • piszczałka
  • notes do podliczania punktów
  • klepsydra
  • podstawka na karty
  • instrukcja
Waga:
500 g


Recenzje

4.62
na podstawie 58 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Taboo (edycja polska)



Najbardziej przydatne recenzje

Ch3dd4r

Liczba recenzji: 22

Kiedyś mój kolega przyniósł "Taboo" na zajęcia. Wszyscy szybko złapali o co w niej chodzi, a wieść o nowej, śmieszne grze towarzyskiej obiegła grupę jak błyskawica. Od tamtej pory czy to jedziemy w góry czy po prostu spotykamy się ze znajomymi - zawsze na wszelki wypadek zabjeramy ją ze sobą.
Ilość haseł zapewnia wieeeeeele godzin niepowtarzalnej rozgrywki. Skojarzenia często dziwne i śmieszne pozostają w naszej pamięci na zawsze :) I tak to "Ej... No... To się wkłada!!!" już zawsze będzie kojarzyć mi się z kartą SIM, a "Yyy... No! To-takie! Do smyrania!!!" z klaksonem :D Albo totalny hit: "Rymuje się z !", czyli szarańcza ^^
Polecam naprawdę, naprawdę, bardzo serdecznie.


Mitorajek

Liczba recenzji: 7

Jak dla mnie ideał :)

Gra wydaje się prosta i nieskomplikowana. Zasady można opanować w pięć minut.
Po rozegraniu kilku partii okazuje się jednak, że człowiek wcale nie jest tak bystry i elokwentny jak mu się wydawało. Pod presją czasu i poczuciem zachłanności na punkty okazuje się, że jednak jesteśmy wtórnymi analfabetami. Brakuje słów bliskoznacznych (oprócz kilku podstawowych synonimów). Okazuje się, że jednak nie jest tak prosto i łatwo jak wydaje się na początku.
Gra generuje to sporo zabawy, radości. Na pewno wymaga zaangażowania i integruje. Okazuje się podczas gry jak ludzie dobrze się znają i rozumieją. Emocji co nie miara.
Obawiałem się trochę gry, gdzie jest taka interakcja, nie ma pionków, planszy, a gra opiera się na dialogu. Okazało się, że na każdym poziomie wieku, umiejętności i predyspozycji wszystko wychodzi super. Poleca się grę starym, młodym, tym w związkach, singlom, rodzeństwom, przyjaciołom i zaciętym rywalom.
Co do jakości wykonania również 5 z plusem.


Dagna

Liczba recenzji: 79

Swego czasu gra pojawiała się na wszystkich spotkaniach rodzinnych i ze znajomymi tak wiele razy, że zdążyła się porządnie znudzić. Posiadaliśmy kiedyś własne pudełko z grą, które wymieniliśmy na Jungle Speeda, gdy już przestaliśmy grać. Teraz, gdy ktoś na spotkaniach w gronie znajomych zarzuca hasłem "Ej, znam taką fajną grę, może zagramy? Nazywa się Tabu...", to z naszej strony spotyka się z jednym długim przeciągłym "Nieee".
Mimo wszystko pamiętam, ile kiedyś radości i rozrywki potrafiło Tabu dostarczyć ("rzecz do męczenia fauny" - hasło na karcie to "klatka" :D ), dlatego naprawdę polecam tym, którzy jeszcze nie znają tej gry. Jednak sami gry nie lubimy i nie zamierzamy w nią grać jeszcze długo długo. Choć nie wykluczam, że może kiedyś do niej wrócimy ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:




Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Koncept

Koncept

11995
Activity

Activity

10995
Imago

Imago

7995
Labirynt słów

Labirynt słów

6995