Terraformacja Marsa: Niepokoje

Kosmiczny parlament zaczyna obrady!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (9)
  • 1 - 5 osób
  • od 12 lat
  • ok. 120 minut
  • wydanie polskie
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku).
Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)
Ten moment musiał nadejść – korporacje rywalizujące ze sobą o wyższość na Marsie postanowiły połączyć siły i wspólnie przeforsować rozwiązania, które uważają za najkorzystniejsze dla rozwoju. W tym celu powstał marsjański parlament, w którym delegaci najważniejszych firm podejmują decyzje kluczowe dla przyszłości Czerwonej Planety. Piąte i jednocześnie najbardziej zaawansowane rozszerzenie do Terraformacji Marsa wprowadza dwa ważne elementy mechaniki gry. Po pierwsze, na wszystkich uczestników gry czekają wydarzenia globalne, którym będziemy musieli się podporządkować. Będą one stanowiły utrudnienie dla graczy i z pewnością wpłyną na ich strategie. Na szczęście będziemy mieli okazję przygotować się na każde z nich. Drugą poważną zmianą jest prowadzenie parlamentu marsjańskiego. Gracze będą mieli możliwość umieszczania w nim swoich delegatów, a tym samym wspierania konkretnych frakcji, które z kolei będą przynosiły graczom określone profity. To nowa mechanika kluczowa zarówno w trakcie gry, jak i po jej zakończeniu, gdyż parlamentarni delegaci będą nam zapewniali także punkty zwycięstwa.
Autor:
Jacob Fryxelius
Ilustracje:
Isaac Fryxelius
Wydawca:
Rebel
8495

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Ten moment musiał nadejść – korporacje rywalizujące ze sobą o wyższość na Marsie postanowiły połączyć siły i wspólnie przeforsować rozwiązania, które uważają za najkorzystniejsze dla rozwoju. W tym celu powstał marsjański parlament, w którym delegaci najważniejszych firm podejmują decyzje kluczowe dla przyszłości Czerwonej Planety.

Piąte i jednocześnie najbardziej zaawansowane rozszerzenie do Terraformacji Marsa wprowadza dwa ważne elementy mechaniki gry. Po pierwsze, na wszystkich uczestników gry czekają wydarzenia globalne, którym będziemy musieli się podporządkować. Będą one stanowiły utrudnienie dla graczy i z pewnością wpłyną na ich strategie. Na szczęście będziemy mieli okazję przygotować się na każde z nich.

Drugą poważną zmianą jest prowadzenie parlamentu marsjańskiego. Gracze będą mieli możliwość umieszczania w nim swoich delegatów, a tym samym wspierania konkretnych frakcji, które z kolei będą przynosiły graczom określone profity. To nowa mechanika kluczowa zarówno w trakcie gry, jak i po jej zakończeniu, gdyż parlamentarni delegaci będą nam zapewniali także punkty zwycięstwa.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 6 kafli partii
  • 16 kart projektów
  • 5 kart korporacji
  • 2 karty pomocy
  • 31 kart wydarzeń globalnych
  • 14 znaczników neutralnych delegatów
  • 35 znaczników delegatów (po 7 w każdym kolorze)
  • znacznik dominacji
  • płytka Tytułu Terraformatora
  • plansza Komitetu Terraformacji
  • plansza wydarzeń globalnych
  • instrukcja
Pliki do pobrania:

4.67
na podstawie 9 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Terraformacja Marsa: Niepokoje


Najbardziej przydatne recenzje

cyb3k

Liczba recenzji: 25

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry dodatek, szczególnie dlatego, że wprowadza coś, co powoli drenuje nam punkty zwycięstwa, czyli Współczynnik Terraformacji (WT). Na dochody nie ma to aż tak wielkiego wpływu (bonusy od rządu, zwłaszcza w późniejszych rundach, z nawiązką to rekompensują), ale na długość gry może już mieć, bo w poszukiwaniu czegoś, co to zniweluje gracze częściej popychają do przodu wskaźniki globalne, co ułatwia zakończenie partii w rozsądnym czasie. Bez tego aż za często się zdarzało, że gracze woleli śrubować produkcję i szukać punktów w kartach zanim ktoś w końcu uznał, że lepiej przerwać to przeciwnikowi niż samemu próbować.

Marsjański parlament wymaga zainwestowania sporej ilości dochodów, jak na początkowe możliwości (choć można oczywiście w dodatkowych delegatów nie inwestować), dopiero z czasem zaczyna się to opłacać, gdy gracze mają przed sobą już więcej zagranych kart. Na początku warto jednak też rozsądnie ich przydzielać do partii że względu na wprowadzone przez ten dodatek wydarzenia, których efekt można modyfikować na swoją korzyść poprzez wpływy w parlamencie (przewodniczący i/lub lider albo delegaci w dominującej partii dają taką możliwość).

Dodatkowe karty dobrze uzupełniają się z pozostałymi dodatkami, niektóre można zagrać tylko wtedy, gdy sytuacja w parlamencie na to nam pozwala. Szkoda tylko, że w przypadku sporej ilości kart wydarzeń nie jest do końca / od razu jasne jak rozegrać ich efekt - przy wielu z nich będzie się trzeba wspólnie z innymi graczami pochylić nad nimi i zdecydować co zrobić dalej, gdy napotka się takie wątpliwe karty pierwszy raz. Ogólnie to ta część dodatku, choć ciekawa (wydarzenia bywają zarówno korzystne jak i mocno nieprzyjemne i trzeba brać je pod uwagę), to jednak mocno spowalnia rozgrywkę - niezależnie od tego, czy już ją znamy, czy też nie, każda nowa karta wymaga chwili uwagi od każdego z graczy.

Dodatek godny polecenia. Jednak osobiście stawiam go niżej, niż Kolonie i Preludium (1. miejsce - Kolonie, 2. - Preludium, 3. - Niepokoje, 4. - Wenus, przy czym ten ostatni to tylko moje przypuszczenia, bo go jeszcze nie posiadam; być może Hellas I Elysium lub jakieś dodatkowe karty bardziej warte uwagi?).


MastaSista

Liczba recenzji: 14

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ciekawe urozmaicenie rozgrywki. Fajny patent z wydarzeniami, które wprawdzie są losowe, ale można się na nie przygotować. Pomysł z wysyłaniem delegatów też bardzo ciekawy. Bardzo odświeżający dodatek fajnie podkręcający rozgrywkę.
PS. Nie wiem, czy to specyfika tego dodatku, czy akurat tak wyszło w tej rozgrywce, ale na początku dodatek dość mocno nam spowolnił terraformowanie Marsa, ale potem wskaźniki ruszyły z kopyta i poszybowały ekspresowo w górę.
PS2. Opuszczanie WT jest dość frustrujące, ale rozumiemy tę konieczność ;)


Wredniak2003

Liczba recenzji: 9

Dobry, solidny produkt

Dobry dodatek, który w ciekawy sposób urozmaica rozgrywkę za sprawą wydarzeń globalnych. Faza słoneczna jest odrobinę zbyt skomplikowana w połączeniu z pozostałymi dodatkami, ale prawdziwym problemem stała się zbytnia ilość kart i związana z tym losowość. W przypadku gry wszystkimi dodatkami może zdarzyć się, że karty z tego dodatku albo w ogóle się nie pojawią albo nie będą opłacalne. W kilkunastu grach w których grałem, z użyciem wszystkich dostępnych dodatków, Wenus praktycznie w ogóle nie była rozwijana a karty wymagające szybowców (floaters) nie były grane bo trudno było zebrać 2-3 kary z dobrą synergią.

Przy obecnej ilości dodatków zdecydowanie lepiej gra się łącząc grę podstawową z preludium i tylko jednym dodatkiem (wenus, kolonie lub niepokoje).





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Klienci, którzy kupili Terraformacja Marsa: Niepokoje, kupili również:

Formula D

Formula D

19995
Splendor Marvel

Splendor Marvel

14995 12750