Wiek Złodziei
Sześciu złodziei wchodzi do pałacu…- 2 - 4 osoby
- od 14 lat
- ok. 120 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Sławomir Stępień
- Wydawca:
- Galakta
Dostawa (Poczta Polska)
już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Opis
Pokaż, że jesteś najlepszym złodziejem w mieście! Wykorzystaj swoje specjalne zdolności, przedmioty i wyjątkowy system punktów akcji, aby przechytrzyć przeciwników i zdobyć najwięcej złota i klejnotów. Omijaj strażników, traktuj kanały jako tajne przejścia, zastawiaj pułapki, podrzucaj przeciwnikom trujące granaty, twórz zasłony dymne w strategicznych miejscach i wykorzystaj jeszcze wiele innych narzędzi, aby uciec z miasta z Klejnotem Cesarzy!
Wiek Złodziei to strategiczno-przygodowa gra planszowa w klimacie fantasy, której akcja toczy się w Hadrii, portowej metropolii leżącej na północnych rubieżach potężnego Cesarstwa. Każdy gracz wciela się w rolę mistrza złodziejskiego fachu i wyrusza dokonać najśmielszej kradzieży w swojej karierze.
Na czym to polega?
W trakcie rozgrywki gracze dysponują unikalnymi umiejętnościami swoich postaci oraz wachlarzem kart akcji, reprezentujących manewry, skomplikowane urządzenia inspirowane wizjonerskimi pomysłami renesansowych wynalazców, czy alchemiczne mikstury. Gracze zagrywają wybrane karty, a następnie korzystają z dostępnych Punktów Akcji (PA), aby zaplanować kolejność rozpatrywania swoich działań.
Po przygotowaniu planszy każdy z graczy wybiera (lub losuje) jednego złodzieja, w którego się wcieli. Każdy złodziej to unikalna postać, posiadająca swoją zdolność pasywną, opisaną na jej arkuszu, oraz kartę umiejętności specjalnej, przypisaną do niego.
Po wybraniu swojego złodzieja każdy gracz otrzymuje:
- 2 podstawowe, stałe karty akcji, dzięki którym zawsze będzie mógł się poruszyć lub dobrać nowe karty,
- 2 zwykłe karty akcji, które zapewniają różnorodne korzyści,
- 10 Punktów Akcji (PA),
- figurkę swojego złodzieja i zasłonkę, za którą będzie planował swoje ruchy.
Teraz gracze są już gotowi i mogą zacząć rozgrywkę!
Karty wydarzeń sterują przebiegiem i długością rozgrywki. W każdej turze odkrywa się 1 kartę wydarzenia z wierzchu talii wydarzeń - ciszy lub alarmu. Zmienia ona warunki, w jakich toczy się gra.
W kolejnych fazach każdy z graczy dobiera jedną kartę akcji, a następnie planuje swoje akcje. Gracze planują akcje jednocześnie i w całkowitej tajemnicy.
Po wykonaniu swoich akcji, gracze przechodzą do fazy porządków, w której przygotowują się do następnej tury. Zużyte karty akcji zostają odrzucone, z planszy usuwa się wszystkie specjalne znaczniki, takie jak dym lub pożar, przygotowuje się swoją pulę PA, a także przekazuje się znacznik pierwszego gracza osobie siedzącej po lewej stronie aktualnego pierwszego gracza.
Zwycięży ten ze złodziei, który zdoła umknąć przez jedną z czterech miejskich bram, zabierając ze sobą Klejnot Cesarzy albo inny łup o największej wartości, liczonej w Punktach Zwycięstwa (PZ). Ci przestępcy, którzy pozostaną w mieście po rozpatrzeniu ostatniej karty wydarzeń, zostaną schwytani i skończą w lochach, a ich imiona zostaną usunięte z archiwów wszechpotężnej Gildii.
Wiek Złodziei to wyjątkowa gra, której akcja dzieje się w oryginalnym uniwersum. Zapraszamy was do świata, który jest połączeniem klasycznego steampunku z wizjonerskimi projektami Leonarda da Vinci i odrobiną magii.
Nakręcane, drewniane sowy, tresowane szczury, zabójcze kusze ręczne, miotacze sieci, proste, mechaniczne maszyny, arsenał granatów, ciasne uliczki pełne niebezpieczeństw, dumne posiadłości i pałace w bogatej dzielnicy - to tylko kilka z rzeczy, którymi można nakreślić ogólny charakter Wieku Złodziei. Wkroczcie do tego świata, a na pewno nie wrócicie z pustymi rękoma!
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- instrukcja
- plansza do gry
- 6 plastikowych figurek złodziei
- 20 figurek straży miejskiej
- 2 figurki kapitanów
- 6 kart postaci
- dwustronna karta straży
- 4 zasłonki graczy
- 10 żółtych kamieni szlachetnych
- 4 zielone kamienie szlachetne
- 1 czerwony klejnot Imperatora
- 40 znaczników akcji podstawowych (AP)
- 3 znaczniki AP klejnotu Imperatora
- 8 tymczasowych znaczników AP
- 2 kości K8
- 84 karty akcji
- 23 karty wydarzeń
- 3 karty dystryktów
- 51 żetonów miasta
- 4 żetony organizacyjne
- 15 żetonów dymu
- 5 żetonów ognia
- 4 żetony kradzieży
- 1 żeton mistrza włamywań
- 1 żeton kradzieja rozpoczynającego
- Waga:
- 1,6 kg
- Kod EAN / UPC:
- 5902259203520
Recenzje
Recenzje na innych portalach
- Recenzja w serwisie Polter
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale GameTrollTV Lite
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GamesTrollTV
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gry Planszowe u Wookiego
- Wideorecenzja w serwisie The Dice Tower (Sam Healey) (ang.)
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Recenzja w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Hubert Miłoś
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale PrzyStole
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?