Piotr - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Szybki przerywnik między poważniejszymi tytułami. Dość mocno losowy, ale przez to nie trzeba się za bardzo spinać i analizować każdego ruchu. Nie zajmuje dużo miejsca. Obrazki całkiem ładne. Karty warto włożyć w twardsze folijki, żeby dłużej wytrzymały.
Zgrabny pakiet 6 miasteczek ze świata Pathfindera. Opis każdego miasteczka zajmuje 10 stron, w tym jedna strona kolorowej mapki i jedna strona szczegółowej rozpiski NPCa (wraz z mechaniką) związanego z tym miastem. Każdy rozdział ma również 4 mniejsze portrety NPCów i panoramę danego miasta. Podręcznik jest cały w kolorze, ilustracje są wysokiej jakości. Od strony edytorskiej w pełni utrzymuje wysoki standard produktów Paizo. W każdym rozdziale mamy krótką historię miasta, pomysły na przygody, plotki, a przede wszystkim ok. 20 opisanych ciekawych miejsc wraz z osobami, które można tam spotkać.
Uważam, że jest to idealna podstawa do prowadzenia przygód, a przy tym mamy pełną swobodę dla graczy, którzy mogą robić, co chcą, w takim miasteczkowym sandboksie.
Dobry, solidny produkt
Dobra, choć myślę, że jednak pierwszy tom cyklu był lepszy. Tutaj zabrakło mi trochę alternatywnych ścieżek do zwycięstwa. Owszem, jest parę momentów, gdzie akcja może się różnie potoczyć, ale zasadniczo mamy mocno wytyczone, którędy mamy pójść.
Fajny klimat kraju żołnierzy i baronów toczących ze sobą wojny. Do tego rzeczni piraci!
Dobry, solidny produkt
Skomplikowana, wymagająca dużo planowania, z minimum losowości, a jedynie konkurujemy z innymi graczami, którzy mogą nam podebrać upatrzony budynek. Nie da się ukryć, Agrykola lepsza (i łatwiejsza do ogarnięcia).
Jak dla mnie ideał :)
Świetny setting w klimatach klasycznego fantasy - a właściwie w kilkudziesięciu odmianach fantasy - każda kraina to nieco inny odcień przygód - m.in. horror, baśnie z 1001 nocy, pulpowi barbarzyńcy walczący z UFO, mroczni diaboliści, piraci i rycerze.
Całość wbrew pozorom w miarę trzyma się kupy i daje niezłe tło do tworzenia dowolnych postaci tudzież przygód. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Dodatek właściwie jest pozbawiony elementów mechanicznych. Można go kupić planując wykorzystanie z dowolną ulubioną mechaniką. (Ja np. prowadziłem tutaj FATE.)
Jak dla mnie ideał :)
Przepięknie wydana gra z oryginalną mechaniką. Nie jest ona nadmiernie skomplikowana, a naprawdę pomaga na sesjach oddać ducha opowieści Tolkiena. Współpraca między postaciami, nadzieja, rozpacz, nietypowe rozstrzyganie bitew, nacisk na podróże, odkrywanie Śródziemia (cóż, na razie głównie okolic Mrocznej Puszczy).
Jak dla mnie ideał :)
Prosta przygodowa gra kooperacyjna - jedna z naprawdę nielicznych. Regulowany stopień trudności, nieco losowa, co moim zdaniem dobrze przeciwdziała paraliżowi decyzyjnemu (i tak wszystkiego nie da się do końca przewidzieć). Pojedyncza rozgrywka trwa od pół godziny do godziny - zależnie od tego jak dużo gracze dyskutują, zastanawiają się nad ruchami.
Pewnym minusem są nie do końca zrównoważone zdolności specjalne postaci. Ale w grze kooperacyjnej to aż tak bardzo nie boli. Poza tym przez wybór tych a nie innych postaci można dodatkowo regulować poziom trudności gry.