Vivien - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Gra przenosi nas do wiktoriańskiego Londynu, a konkretnie do jednej z jego dzielnic: Whitechapel. Jeden z uczestników gry wciela się w postać Kuby Rozpruwacza. Jego zadaniem jest zabić pięć kobiet w ciągu czterech nocy i za każdym razem dotrzeć do swojej kryjówki. Pozostali gracze zostają inspektorami starającymi się złapać seryjnego mordercę. Łącznie w grze może uczestniczyć sześciu graczy (Kuba Rozpruwacz oraz pięcioro inspektorów).
Letters from Whitechapel to gra dedukcyjna z elementami strategicznymi. Gracze starają się przewidzieć swoje wzajemne ruchy z jak największą dokładnością. Rozgrywka jest bardzo prosta i nie wprowadza żadnej losowości. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od jej uczestników.
Na pierwszy rzut oka plansza do gry może lekko przytłoczyć. Znajduje się na niej pajęczyna linii i bardzo wiele punktów z numerami. Jednak po paru rundach wszystko staje się bardzo proste i przejrzyste. Komponentów nie ma wiele i w zasadzie ograniczają się do pionków policjantów i Kuby Rozpruwacza, różnego rodzaju znaczników, pomocy dla graczy i ekranu zasłaniającego poczynania mordercy. Wszystko wykonane na solidnym poziomie.
Uważam, że Letters from Whitechapel idealnie nadaje się jako gra dla dwojga. Gracz wcielający się w rolę policjantów ma wtedy możliwość w pełni skoncentrować się i złapać mordercę. Poza tym gra jest wtedy krótsza i zajmuje około 60 minut.


Dobry, solidny produkt

Na początku należy zaznaczyć, iż gra przyjechała do mnie uszkodzona - wgnieciony róg pudełka, przez co plansze są lekko zagięte na rogach.
Jeśli chodzi o samą grę. Jest ona prosta od strony mechaniki. W sam raz nadaje się dla całej rodziny. Jedyną przeszkodą może być potrzeba znajomości języka angielskiego.
Cena trochę wysoka porównując do innych gier w kontekście jakości - tokeny mogłyby być dwustronne.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo szybka i zabawna rozgrywka. Komponenty dobrze wykonane - chociaż występują drobne niedoróbki i naderwania kafelek, a pomarańczowi kosmici są w rzeczywistości brązowi :-). Gra nie powoduje nadmiernego wysiłku umysłowego, jak gry w które dotychczas grałam. W grze jest w 100% wyczuwalny klimat przewożenia rur kanalizacyjnych, nie do końca wykończonymi statkami poprzez pół galaktyki ;-) Serdecznie polecam - zwłaszcza na spotkania towarzyskie, gdzie nie wszyscy są miłośnikami planszówek.


Jak dla mnie ideał :)

Pięknie wydana gra - karty, ilustracje, figurki, plansze i pudełko. Niczego innego nie można się spodziewać od Fantasy Flight Games. Zawiera ciekawe gadżety ułatwiające rozgrywkę. Obowiązkowa pozycja dla każdego wiernego fanatyka samotnika z Providence. Serdecznie polecam.


Dobry, solidny produkt

Bardzo przyjemna i prosta rozgrywka. W sam raz na imprezy i na granie z dziećmi. Jedynym mankamentem gry jest to, że po jakimś czasie magnesy tracą moc - przez co gra staje się prostsza. Świetne połączenie losowości i zręczności.


Dobry, solidny produkt

Czuć w dotyku, że są sztywniejsze niż ich tańsze odpowiedniki. Niemniej mogłyby być zapakowane w woreczek strunowy, ale jak wiadomo każda szanująca się firma chce ciąć koszty :-) Polecam zakup tych protektorów.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra. Dobrze łączy elementy budowania talii i kontroli obszaru z prostą i dość ciekawie rozwiązaną walką. Gra dwuosobowa jest bardziej taktyczna. Przy większej ilości graczy jest więcej dynamiki - rywalizujący ze sobą gracze starają się przejąć jak najwięcej terenu od przeciwnika. Instrukcja nie pokrywa kilku sytuacji, które wystąpiły w naszych rozgrywkach więc z niecierpliwością czekamy na oficjalny FAQ. Niemniej nie przeszkadza to w przyjemnym graniu. W grze wymagana jest znajomość języka angielskiego (instrukcja, karty) - dla osób grających w anglojęzyczne gry nie będzie to żadna przeszkoda.
Jeśli chodzi o jakość produktu, to jest ona dobra (plansza,płytki budynków,figurki,karty). Producent dołączył woreczki strunowe, co należy docenić. Natomiast maty dla graczy wykonane są z bardzo cienkiego papieru. W naszym przypadku złe spakowanie przez producenta spowodowało zagięcie mat oraz instrukcji na narożnikach.


W porządku, bez rewelacji

Dodatek do gry, którą każdy fan Star Treka powinien mieć.
PLUSY:
- wprowadza nową rasę i zasady do rozgrywki
- w miarę dobrze wykonane statki kosmiczne
- świat Star Treka: największy plus :-)
MINUSY:
- jeszcze gorszej jakości wykonanie niż zestaw startowy np. znaczniki różnią się odcieniem co ma wpływ na grę (przeciwnik może rozpoznać co jest gdzie poukrywane)
- karty i hexy mają inną datę wydrukowane na odwrotach - w pewnym stopniu można się spodziewać co się wylosuje.
- praktycznie nieopisane zasady dla 3 graczy
- niedopowiedzenia w zasadach, a oficjalnego FAQ nie ma
- podobnie jak w zestawie startowym płaci się wygórowane pieniądze za 'klimat', a nie za wykonanie


W porządku, bez rewelacji

Gra, którą każdy fan Star Treka powinien mieć.
PLUSY:
- grywalność i regrywalność
- losowość: każda rozgrywka praktycznie jest inna i wymaga innej strategii
- w miarę dobrze wykonane statki kosmiczne (niemniej sprawny modelarz doprowadzi je do idealnego stanu :-) )
- świat Star Treka: największy plus :-)
MINUSY:
- losowość: sprawia ona, że gra jest nieprzewidywalna. Z przewagi w jednej turze może się nagle okazać, że w turze przeciwnika przegrywamy grę bo ten miał szczęście w kostkach/losowaniu kart
- bardzo słabo wykonane elementy gry - hexy i karty wykonane z zwykłego papieru wizytówkowego.
- clixowe podstawki czasem mają opory z obracaniem
- cena wygórowana: płaci się wyłącznie za "klimat", nie za wykonanie
- niedopowiedzenia w zasadach, których nawet oficjalny FAQ nie wyjaśnia
- nieprzejrzysta instrukcja