izuuki - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Jedna z tych gier, w których prym wiodą dzieciaki - naprawdę są lepsze od dorosłych, którzy zwyczajnie za długo się zastanawiają :)

Dla wszystkich dzieci - "małych" i "dużych" :)


Jak dla mnie ideał :)

Świetny stosunek jakości do ceny - must have :)

Fajny, rozgrzewający wstępniak do rozgrywki głównej, niestety odstraszający tytułem - a szkoda, bo może, gdyby był inny, to więcej osób by po nią sięgało - warto :)


Jak dla mnie ideał :)

Piękna i udana gra dla milusińskich, dzięki której możemy wprowadzić dzieci w świat karcianek i planszówek :) Łatwo można "stracić" na niej cały dzień. Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Prosta instrukcja. Jakość wykonania gry solidna, karty z dobrego materiału.

Co do samej rozgrywki, to dużo w niej hałasu :) Głównie przy licytacji i targowaniu się. A zabawa jest przy tym świetna. Polecam z dodatkiem rozszerzającym :)


Jak dla mnie ideał :)

Fajna liczbowa gra imprezowa. Podoba się w zasadzie każdemu, kto do niej zasiądzie. Tak, jak ktoś już niżej zaznaczył, daje duże pole manewru dla "oszukistów" - poza swoimi kartami, trzeba też panować nad tym, co robią inni :D


Jak dla mnie ideał :)

Jedna z moich ulubionych gier towarzyskich :)

Sporo w niej negatywnej interakcji, ale wszyscy zawsze przednio się przy niej bawią. My zazwyczaj gramy niezgodnie z instrukcją - w bardzo hardkorową wersję - nie ograniczając kart krzywych spojrzeń na jednego gracza. Tak więc często zdarza się, że jedna osoba ma kilka klątw obejmujących ręce albo kilka obejmujących nogi - śmiechu jest przy tym zatrzęsienie :)


Jak dla mnie ideał :)

Ilość elementów przeraża. Instrukcja przeraża. Stopień skomplikowania przeraża. Ale to tylko na początku :)

Pierwszą partię trzeba po prostu przeznaczyć na typowe siedzenie z instrukcją pod ręką i uczenie się na próbach i błędach. Ciężko mi sobie wyobrazić tłumaczenie zasad osobie "zielonej", która siada do tej gry z obcykanymi. Inicjację najlepiej przejść w grupie "dziewic" robinsonowych, przynajmniej nikt się na nikogo nie denerwuje ;)

Pomimo informacji, że rozgrywka przeznaczona jest na godzinę-dwie, my (w pełnym, czteroosobowym składzie) w ciągu trzech nie dokończyliśmy nawet rozgrywki. Skończyliśmy na bodaj 8 rundzie - jest ich 12 - gdzie było wiadomo, że przegramy z kretesem w 9 ze względu na nieuchronną śmierć jednego z uczestników. Pod koniec, z racji lepszego rozumienia reguł, szło nam już sprawniej, ale nadal nie wyobrażam sobie, żeby rozgrywkę można było ukończyć w ciągu dwóch godzin. Za dużo w niej planowania, za dużo przekonywania do swoich racji. Runda trwa co najmniej 10-15 minut. Może wydawać się to dużo, ale w oczekiwaniu na swoją kolej w zasadzie w ogóle się nie nudzimy. Każda akcja współgracza może bowiem zakończyć się tym, że nasza akcja nie będzie mogła zostać przeprowadzona w ogóle albo jej przeprowadzenie pogrąży drużynę jeszcze bardziej ze względu na niekorzystny rzut kością lub pechowe dociągnięcie karty.

Gra jest mocno rozbudowana i ciężka, kości i karty kapryśne. Do rozstroju nerwowego doprowadzają w szczególności kości pogody. Niemniej grywalność jest znakomita i nie żałuje się ani minuty spędzonej nad planszą.

Wykonanie gry najwyższych lotów - światowa czołówka. Wszystko wykonane z grubej tektury, okraszonej bardzo udanymi grafikami. W pudełku znajduje się dużo woreczków strunowych, ale przydałaby się wypraska na karty, której brak. Jest to jednak tylko malutki mankament. Karty są mocno eksploatowane, więc polecam zaopatrzyć się w protektory.

Krótko mówiąc: gra raczej dla doświadczonych graczy, mózgożerna, wymagająca i trudna do wygrania. Zaawansowani gracze będą bardzo ukontentowani :) My już czaimy się na dodatek. Ale najpierw wprowadzimy do rozgrywki psa i Piętaszka...


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Super gra imprezowa, wielki plus za beret :)

Pudełko powoli się już rozlatuje, ale karty nadal w formie, pomimo kilkukrotnego zalania piwkiem ;)

Negatywna interakcja pomiędzy graczami w zabawnym tonie, karty mają w sobie naprawdę mnóstwo humoru. Szkoda, że gra jest aktualnie niedostępna, ponieważ świetnie nadaje się na prezent.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Zasłużona "4".

Nie jest to moja ulubiona gra imprezowa (wolę raczej te, które opierają się na spostrzegawczości i refleksie, ponieważ z tymi cechami stanowczo u mnie lepiej niż z operowaniem słowem mówionym), ale trzeba jej oddać, że świetnie pasuje do klimatów piwno-zakrapianych albo "rozkręcenia się" przed większym tytułem. Zmusza wszystkich uczestników do stałego skupiania uwagi na rozgrywce. Każde "zagapienie się" może bowiem skutkować porażką.

Wbrew tytułowi, nie za wielu w niej celebrytów, więc spokojnie, czytelnicy Pudelka nie będą mieli forów :)


Jak dla mnie ideał :)

Mam sentyment do gier w blaszanych pudełkach :)

Dobble bez zastanowienia oceniam na "5". Świetna gra imprezowa, bawią się przy niej dobrze nawet osoby, które z tego rodzaju rozrywkami nie mają zbyt często do czynienia. Nie tak brutalna jak Prawo Dżungli, ale też wymaga refleksu i skupionej uwagi. Dobra dla ludzi w każdym przedziale wiekowym - łączy pokolenia. Karty i pudełko wykonane porządnie, przeżyją niejedną podróż. Z racji małych gabarytów, grę można zabrać dosłownie wszędzie. Rozgrywka jest krótka, często stanowi super wstępniak do wprawienia się do "cięższych" tytułów.

Najlepiej gra się w więcej niż 2 osoby - chaos towarzyszący tłumowi tylko dodaje jej smaczku :)


Dobry, solidny produkt

Kupione do "Pór Roku" - dobrze spełniają swoje zadanie. Koszulki są dość grube i przez to niestety mocno powiększają talię (przy "Porach roku" powoduje to, że w pudełku od podstawki przestają mieścić się karty z dodatków), ale z nimi niestraszne żadne piwko i chipsy do rozgrywki :) Doskonale chronią karty, talia łatwo się tasuje, nie sklejają się. W gruncie rzeczy jest to produkt na "5", ale ocenę obniża bardzo irytujące logo.


Jak dla mnie ideał :)

Koszulki kupione do "Alchemików". Dotychczas doskonale spełniają swoje zadanie. Wykonanie na najwyższym poziomie, cena adekwatna do jakości. Brak irytującego logo podwyższa ocenę z 4 do 5 :)


Jak dla mnie ideał :)

Jestem tydzień po pierwszej rozgrywce - emocje opadły, ale ocena cały czas ta sama. Gra jest świetna!
Instrukcja co prawda dość obszerna i czasami trzeba sięgać do opisu kart, ale w gruncie rzeczy zasady są jasne i klarowne - do ogarnięcia podczas samej rozgrywki. Gra jest z kategorii tych "lekkich", chociaż na pewno wymaga planowania. Niekoniecznie trzeba w nią grać ze świeżą mózgownicą, ale jasny umysł na pewno pomaga :)
Do tej pory grałam tylko w dwie osoby - grywalność super, chociaż podejrzewam, że moc rośnie wraz ze zwiększaniem się ilości graczy i możliwością krzyżowania przez nich naszych misternie uknutych planów.
Jakość wykonania na szóstkę. "Pory roku" są przepięknie wykonane, z trwałych materiałów z cudownymi grafikami. Po rozgrywce postanowiłam zapakować wszystkie karty w protektory - żal niszczyć te małe dzieła sztuki. Plusem jest fakt, że nawet po zapakowaniu kart w ochraniacze, mieszczą się one w przeznaczonych na nie miejscach w pudełku. W ogóle cała organizacja opakowania jest wielkim plusem - wszystko ma w nim swoje miejsce i nic "nie lata". Bez protektorów w pudełku do podstawki mieszczą się również oba dodatki.
Podsumowując - produkt na 5 z wielkim plusem - na pewno do gry powrócę jeszcze wielokrotnie. Rebel jak zwykle celująco :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Przydatna rzecz. Szczególnie dla graczy, którzy lubią postacie używające magii. Bardzo fajna kompilacja wszystkich czarów. Polecam głównie zainteresowanym i MG. Oczywiście ilustracje, jak i sama szata graficzna jak zwykle przepiękne :D Tylko ta miękka okładka...


W porządku, bez rewelacji

D&D jakie są - każdy widzi. Mnóstwo tabelek, obliczeń, rzutów na zadławienie się kurczakiem w karczmie (:P). Dla początkujących graczy sztywne trzymanie się zasad może być nużące i męczące, dlatego jeśli kupujecie ten podręcznik, to radzę zdać się w głównej mierze na inwencję Waszego MG, a nie podążanie krętymi ścieżkami tego systemu. Mechanika jest skomplikowana, ale świat jak najbardziej ciekawy i godzien polecenia. I jeśli tylko przymruży się oko na wszystkie niepotrzebne tabele i statystyki, podręcznik dostarczy wielu ciekawych informacji, okraszonych genialnymi ilustracjami.
Ogółem - mimo wszystko polecam, choćby dla poznania świata ;)


Dobry, solidny produkt

Obowiązkowa pozycja dla początkujących graczy, operujących postaciami magicznymi. Nieoceniona pomoc przy zgłębianiu tajników magii świata Forgotten Realms. Dla starych wyjadaczy kolejne udogodnienie, a dla MG kopalnia pomysłów na magiczne dodatki do rozgrywek.
Polecam! :)


Dobry, solidny produkt

Bardzo ciekawe uzupełnienie do "Księgi potworów". Jak ktoś przede mną już wspomniał, minusem jest miękka okładka (chociaż dzięki temu książka jest nieco lżejsza i łatwiej dotaszczyć ją na sesje :P). Poza tą jedną niedogodnością jest jednak nieocenioną pomocą zarówno dla MG jak i graczy, znacznie ułatwia pracę. No i co jest standardem w książkach do tego systemu - zawiera naprawdę piękne ilustracje ;)

Polecam jak najbardziej do rozgrywek.