Iskander - recenzje

Dobry, solidny produkt

Już raz komentowałem koszulki, ale im więcej gier się kupuje tym więcej potrzeba koszulek. Chyba najlepszą rekomendacją dla tych koszulek jest to, że wybrałem je ponownie. Dobra jakość i wytrzymałość za dobrą cenę, można brać w ciemno.


Dobry, solidny produkt

Nowa armia, nowe możliwości.

Mephisto jest specyficznym dodatkiem, bo jedynym żetonem który odpowiada za krzywdzenie sztabów przeciwnika jest gigantyczny robal, pełniący również rolę sztabu. W swoich heroicznych zmaganiach o nietupanie mu nad głową i niezasypywanie domu kawałkami ziemi, dopomaga sobie różnymi rodzaju modułami, które potrafią napsuć przeciwnikom krwi. Pod tym względem przypomina trochę Dancera.

Dla fanów NeuroHex pozycja obowiązkowa, jako kolejny element urozmaicający rozgrywkę. Dla pozostałych, niedzielnych graczy Hexa, raczej jako ciekawostka.

Wykonanie - standard Portalowski.


Jak dla mnie ideał :)

Cóż, to po prostu Abalone w wersji podróżnej. Ma wszystkie zalety oryginału i tak samo jak on jest bez wad. Travel jest doskonałym wyborem, aby zagrać w tę prostą, ale dającą duże możliwości grę w okolicznościach, które nie sprzyjają taszczeniu pełnowymiarowej wersji. Jedyne do czego można się przyczepić to jakość wykonania - kulki w wersji podróżnej są lekkie i - co oczywiste - drobne, więc komfort ich przesuwania jest mniejszy. Ale ta niedogodność przestaje mieć znaczenie w czasie zajmującej rozgrywki na niezajmującym wykładzie albo długiej podróży pociągiem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Woreczki jak woreczki, wytrzymałe i przydatne na różne małe drobiazgi, których pełno w grach planszowych.


Jak dla mnie ideał :)

Kupowałem już wiele rodzajów protektorów do kart, ale te uważam za jedne z lepszych.


Dobry, solidny produkt

Specyficzna armia, zarówno pod względem mechaniki jak i kompozycji. Dla jednych przekombinowana, dla innych ciekawe urozmaicenie. Dla mnie ciekawostka, która potrafi być cierniem w boku w czasie rozgrywki ze znajomymi.


Dobry, solidny produkt

Po prostu dobre i solidne protektorki. Nic dodać i nic ująć.


Jak dla mnie ideał :)

Zalety:
- proste zasady
- dynamizm rozgrywki
- duża regrywalność (rewanż!)
- easy to learn, hard to master
- krótki czas gry
- wykonanie (bez zbędnych ozdobników, ale cieszące oczy)

Wady:
- komisyjnie nie stwierdzono ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetna, dynamiczna gra. Idealna na początek planszówkowego wieczoru na rozgrzewkę przed czymś poważniejszym. Jedyną wadą może być pewna przewidywalność, gdy gra się w znajomym gronie i każdy wie o ulubionych zagrywkach przeciwnika.

Wykonanie bardzo dobre, karty dobrej jakości zilustrowane przez przyjemne dla oka grafiki.


Jak dla mnie ideał :)

W każdym postapokaliptycznym uniwersum muszą być szczury. Nieważne jakie, mniej lub bardziej zmutowane, ale muszą być, gdyż obok karaluchów (i studentów) nie ma gatunku bardziej ekspansywnego i dostosowującego się do sytuacji niż szczury.

Dzięki Portalowi gracz będzie miał okazję posmakować nowych umiejętności czyniąc niemałe pustoszenie w obecnym metagame za sprawą novum jakim jest możliwość drążenia tuneli i używanie paraliżującej trucizny. Do tego dodajmy moździerz i ładunki wybuchowe, a widać że nowa armia zapewni dużo możliwości zatrucia przeciwnikowi życia.

A do kogo jest adresowany ten mini-dodatek? Na pewno każdy komu marzy się, by zostać królem szczurów jałowym ziem i zatrutych miast nowej Ameryki.


Jak dla mnie ideał :)

Kapitalny starter dla wszystkich, którym marzy się rozpoczęcie gry z jedną z najlepiej zrobionych gier skirmishowych na rynku. Corvus Belli słynie z bardzo ładnie i szczegółowo wyrzeźbionych figurek o dynamicznych pozach. Ten box również nie jest wyjątkiem.

Starter zapewnia przyzwoitą bazę do rozbudowy zakonnej sektorówki armii PanOceanii, tym bardziej że naczelną zasadą Infinity jest "it's you, not your army". Oznacza to, że tylko od gracza zależy czy wygra, a nie od tego czy udało mu się kupić najmocniejsze na daną metę figurki.

Dla wszystkich miłośników Teutonów rzecz obowiązkowa. Polecam!
Rebel - lepiej być nie może.


Jak dla mnie ideał :)

Jako fan uniwersum Neuroshimy nie mogłem przejść obojętnie obok nowej gry w tym świecie sygnowanej logiem Portalu.

Mimo, że gra jest tylko dla dwóch osób, to zapewnia sporą ilość rozrywki dzięki losowości charakterystycznej dla gier karcianych. Nie oznacza to jednak, że gra się absolutnie na ślepo licząc na szczęście - dzięki cechom miast można spokojnie zaplanować poszczególne posunięcia, a karty dostępnej w danej chwili na ręku rzadko kiedy bywają nieprzydatne za sprawą naprawdę przyzwoitego wewnętrznego balansu obu talii.

Jeśli chodzi o balans między Posterunkiem, a Molochem to spotkałem się z opinią, że przewaga leży po stronie Molocha. Po pierwszych kilku rozgrywkach faktycznie może tak się wydawać, jednakże to Posterunek ma kapitalną kombogenność, której Molochowi brakuje. Moloch to prosta, prąca do przodu siła, gdzie poszczególne jednostki są solo dość mocne. W przypadku Posterunku siła kart tkwi w łączeniu ich umiejętności i wypracowywaniu skutecznych kontrataków.

Jeszcze parę słów o wykonaniu - standard Portalowy, żetony są czytelne, a ikonografia łatwa do przyswojenia na tyle, że nie trzeba zbyt często sięgać do instrukcji (nota bene trochę zbyt grubej jak na grę dla 2 osób). Zaletą wykonania jest również jego kompaktowość, dzięki czemu grę można zabrać wszędzie i zagrać w wolnej chwili.

Rebel jak zawsze bez zarzutu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetny dodatek armijny do bardzo dobrej Neuroshimy Hex. Stalową Policją gra się bardzo przyjemnie (choć przeciwnicy mogą być innego zdania), a nowe cechy (autonomiczny moduł sieci i cecha odbijania) powoduje, że rozgrywka nabiera nowego charakteru. Więcej możliwości wejścia w interakcje, więcej taktyk, więcej możliwości. Jedynie można przyczepić się do wykonania - żetony są wyraźnie cieńsze od tych z podstawki Neuroshima Hex, ale w nawale bitew przestaje to mieć większe znaczenie.
A Rebel jak zwykle - na medal!