Łukasz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Ten dodatek jest rewelacyjny!

Macie dość gry Mrocznym Władcą? Chcecie poczuć się jak w prawdziwych grach typu dungeon crawl jak Diablo czy D&D, odkrywając podziemia i znajdując magiczne przedmioty? W takim razie gorąco zachęcam do kupna tego dodatku.

Dodatek wprowadza zupełnie nowy tryb rozgrywki.
Są 3 podstawowe zmiany:
- nie ma Mrocznego Władcy - wszyscy gracze są bohaterami
- jest eksploracja - wędrujemy po podziemiach odkrywając losowe komnaty
- nie ma scenariuszy - celem jest dotarcie do ostatniej komnaty, po drodze zdobywamy exp'a, a z zabitych potworów wypadają przedmioty

Każda komnata jest inna. Potwory sterowane są sprytnym mechanizmem kart. Jest groźnie i niebezpiecznie.

Są też i wady: ilość komnat jest ograniczona i po kilku rozgrywkach będziemy natrafiać na znane już miejsca. Są tylko 4 grupy potworów. Potrzeba więcej kart, ale jestem pewien, że są już w produkcji.

Polecam!
Ocena: 5/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Kupiłem, zagrałem, zakochałem się. Ta gra jest FANTASTYCZNA!

Christian Marcussen (twórca Kupców i Korsarzy) dokonał tutaj cudu i stworzył idealne proporcje pomiędzy grywalnością, skomplikowaniem i tzw theme. CoC jest bardzo przemyślaną i dopieszczoną grą. Wszystko układa się w jedną spójną całość, oto kilka przykładów:
- irygacja zwiększa zasoby jedzenia z suchych terenów
- "Myths" w rozwinięciu religijnym poprawia nastrój mieszkańców w przypadku jakiejś katastrofy (mieszkańcy tłumaczą to za pomocą mitów)
- osadnicy oraz statki spełniają różne role w zależności od rozwinięć - po wynalezieniu traktów handlowych zamieniają się w kupców
- dostęp do edukacji przynosi korzyści w postaci przyszłych odkryć

Gra jest wręcz naszpikowana takimi perełkami, a wszystko podane jest w lekkostrawnym sosie! Generalnie główne zasady są banalnie proste, jest to taki szkielet gry, który rozwijany jest za pomocą odkryć (Advances). Każde odkrycie modyfikuje zasady gry i znacząco wpływa na rozgrywkę. A odkryć jest aż 48!

Dawno żadna gra mnie nie zaskoczyła tak pozytywnie. Jest zdecydowanie lepsza Sid Mayer's: Civilization, bije ją na głowę. Jeśli tylko nie przeszkadza Wam język angielski, to nie zastanawiajcie się ani chwili.

Gra się szybko, zasady łapią nawet początkujący, a na 2 graczy rozgrywka wcale nie jest uboższa.

Żeby nie było tak cukierkowo, to trzeba wspomnieć też o minusach (jeśli to dla kogoś jesst minus):
- figurki sa słabej jakości
- w grze nie ma rozróżnienia na jednostki wojskowe (np słonie z okładki), jest po prostu "armia", jednak nie odczuwa się tego braku
- nie ma różnych cywilizacji (kultur), wszyscy zaczynają od 0 i sami decydują czym będzie się ich cywilizacja charakteryzowała

Gorąco polecam, to najlepsza pozycja w mojej kolekcji!


Azzjusz

Liczba recenzji: 0