Tomasz Łukasz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Dobry, solidny produkt

Dość długom się zastanawiał, azali produkt ów kupić warto. W końcum jednak się zdecydował i zapozawszy się z nim pobierznie, stwierdzam, iż ze starannością niezwykłą wykonanym został. Nie miałem okazji zapoznać się z instruktarzem walk na szable i rapiery toczenia, który wydaje mi się nieco dziwny, gdyż nie ma tu Żywotności, lecz rany, które sumować należy. Ci jednak, którzy produktum owo tworzyli, z pewnością dowcipem i fantazją szlachecką się cechowali, za co bardzom jest wdzięcznym im wdzięcznym i zapraszam ich na trojniaka. ;)


Bardzo proste zasady, bardzo dużo przyjemności. Z większych wad wymienię niedopracowaną instrukcję i użycie k6 w grze. Uważam, że do gry bardziej odpowiednia byłaby kostka ośmiościenna - przy "szóstce" postać np. o sile 6 ma bardzo małe szanse wygrać z postacią o sile 8, a przecież różnica wielkości atrybutów nie jest tak wielka...


Jak dla mnie ideał :)

Zacząłem swą przygodę z grą Dungeons and Dragons właśnie od tej gry. Bawiłem się świetnie, ale niestety sam - nie miałem z kim zagrać. ;(

Po paru miesiącach zamówiłem trzy źródłowe podręczniki do Dungeons and Dragons 3.5 i dość szybko opanowałem te zasady dzięki wczesniejszejmu zaznajomieniu się z grą przygodową. Gra przygodowa jest teraz już dla mnie zbyt prosta (brak trafień krytycznych, tylko jedna Klasa Pancerza, a nie trzy (zwykła, przeciw atakom dotykowym i gdy jest się nieprzygotowanym), ale wciąż czasem do niej zaglądam, bowiem pewne zasady ulatują - gdy np. gra się wojownikiem z mieczem dwuręcznym, to zapomina się niektóre zasady dotyczące walki łukami, a w tej grze przygodowej zasady są wyjaśnione prosto i dokładnie.

Jeżeli ktoś już gra w Dungeons and Dragons 3.5, to nie ma sensu kupować tej gry - chyba że po to, by nauczyć grać nowych graczy.

Jak dla mnie 5/5.

PS. Wszystkie szkielety wojowniki są odchylone do przodu - moje też. :P


W porządku, bez rewelacji

Cóż, księga potworów jest, moim zdaniem, najsłabszym elementem edycji 3.5. W porządku - potworów jest dużo i są one bardzo różnorodne, ale niestety razi ich szablonowość - przy dłuższej grze odczuwa się wtórność potworów. W zasadzie wygląda to tak, że można walczyć z innym potworem, ale będzie się on różnił tylko wartością atrybutów, liczbą kostek wytrzymałości, premią do ataku, zaś zdolności czy specjalne ataki będzie miał takie same jak kilkanaście innych, tyle że - dajmy na to - zadaje obrażenia nie od ognia, ale od kwasu i nie X, ale 2Y.

Minusem są zwłaszcza potwory wysokopoziomowe - czesto znają one dużą ilość czarów czy zdolności czaropodobnych, które są tylko wymienione, a szukać ich efektów należy w Podręczniku gracza, co dosyć znacznie spowalania walkę.


Jak dla mnie ideał :)

Podręcznik świetnie opracowany, choć można przyczepić się do tłumaczenia (literówki, błędy interpunkcyjne i ortograficzne), ale ze względu na rozmiar tej produkcji trzeba to wybaczyć - błedów tych nie ma na tyle dużo i nie są one na tyle rażące, by przeszkadząły w korzystaniu z podręcznika.

Podręcznik opisuje przedmioty magiczne, sporo nowych mozliwości rozwoju postaci (poziomy powyżej 20., nowe klasy - tzw. "prestiżowe"), zawiera mnóstwo przydatnych tabel - np. statystyki i ekwipaż postaci w zależności od poziomu czy najsilniejsi mieszkańcy miast i wsi w zalezności od liczby ludności.

Podręcznik ten pozwala na grę nie tylko w lochach, co sugerowałaby nazwa, ale również w dziczy czy na innych planach.


Disposable89

Liczba recenzji: 5