Bartłomiej

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

5 - dla systemu. Przesiadłem się na 5e z 3.5 i moim zdaniem piąteczka bije tutaj na głowę trójkę przystępnością i wyważeniem pomiędzy uproszczeniem zasad a głębią systemu.
5 - za to, że powstała wersja po polsku. Znacznie lepiej mi się gra, kiedy nie muszę wtrącać sformułowań po angielsku do sesji.
5 - dla tekstu podręcznika. Jak na "Instrukcję gry" bardzo przystępnie napisany. Nie jest zawalony paragrafami i podpunktami. Język opisów zachęca do zagłębienia się w przygody, jakimi powinny być sesje D&D.
4.5 - dla tłumaczenia. Sam tekst jest przetłumaczony dobrze i lekko. Obciąłem połówkę za dobór tłumaczeń niektórych sformułowań z którymi nie do końca się zgadzam. Podejrzewam, że były to ciężkie decyzje, dlatego nie zamierzam za bardzo narzekać. Delikatne potknięcia w zalewie świetnego tekstu.
4 - za oddające klimat ilustracje.
3 - za nie bycie podręcznikiem. Owszem, świetnie się to czyta, ale czasem marzy mi się podręcznik, który jest bardziej skondensowany i przystosowany do częstego przeglądania na sesji. Obchodzę się póki co z podręcznikiem jak z jajkiem, bojąc się ubrudzić albo porwać, a to trochę mija się z celem, kiedy chcę coś szybko znaleźć w trakcie sesji. Ale to już pretensje do WoC.
3 - za to że tak późno. Pewnie - lepiej późno niż wcale, ale system został wydany w 2014. Brakowało mi polskiego wydania przez bardzo długo.


Jak dla mnie ideał :)

Zdecydowanie polecam posiadanie kart. Wcześniej drukowaliśmy sobie podręczne "księgi czarów" dla każdego gracza, żeby uniknąć wiecznego wertowania podręcznika, ale karty są znacznie poręczniejsze. Do tego ogromny plus, że możemy zagrać po polsku w ten sposób. Dużo lepiej czuć klimat, kiedy można opisać efekt swojego czaru czytając płynnie, bez zacinania się przy tłumaczeniu "w locie".