CV

Co by było, gdyby...
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (15)
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • ok. 60 minut
  • wydanie polskie
Zastanawiałeś się kiedyś, kim byłbyś, gdyby Twoje życie potoczyło się inaczej? Jak wyznaczyłbyś swoją drogę, gdyby wszystko zależało od Ciebie? Może zostałbyś iluzjonistą lub podróżował po świecie? A może pociąga Cię świat wielkiego biznesu i Twoim celem jest zarobienie miliona dolarów? W grze "CV" wszystko jest możliwe: wymarzona praca, nowe relacje i umiejętności... Możesz zostać, kim tylko chcesz! Buduj swoją historię krok po kroku – na końcu gry uzyskasz unikatowy układ kart: swoje curriculum vitae. Gracz, który najlepiej zrealizuje życiowe plany, zostanie zwycięzcą. Niezwykła, wciągająca fabuła Niezliczona liczba kombinacji kart w CV 85 kart – każda z unikatową, przepiękną ilustracją!   W dzieciństwie zagrałeś kartę "Pierwsza Miłość"? Staje się dość prawdopodobne, że będziesz mógł dzięki temu pozyskać kartę "Dziecko". Czasami tak bywa w życiu, prawda? A może zamiast "Dziecka" będzie "Małżeństwo"? Każda z tych kart co rundę daje Ci różne rodzaju symbole, które bezpośrednio odnoszą się do rzeczywistości. Dziecko, dla przykładu, to koszt jednego symbola pieniędzy, które daje nam zarówno relację jak i szczęście.  W grze znajdują się karty różnego zastosowania. Niektóre z kart wyraźniej od innych, pozwalają nam na rozwinięcie swojego CV. Dla przykładu "Trening Fitness". Chyba wszyscy się zgodzimy, że trenujący mają lepsze zdrowie, wygląd i jakoś tak, lepiej im się w życiu wiedzie? Podczas rozgrywki możemy też napotkać na karty szczęścia i pechu. Gdy na kostkach rzucimy 3 symbole szczęścia, możemy dobrać dowolną kartę bez ponoszenia jej kosztu. Za 3 symbole pecha, musimy odrzucić ze swojego CV dowolną kartę. Na szczęście to my wybieramy co nam się przytrafiło. Te kilka kart to tylko mały wycinek przeróżnych życiowych sytuacji które mogą się zapisać w naszym CV. W każdej partii w inny sposób, tworząc unikatowy układ kart – naszą życiową historię. CV to idealne połączenie pomiędzy fabularną, przystępną otoczką a mechaniką. Jest to gra w którą bawić się będą zarówno nowicjusze planszowi, jak i wyjadacze.
Autor:
Filip Miłuński
Wydawca:
Granna
8995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Zastanawiałeś się kiedyś, kim byłbyś, gdyby Twoje życie potoczyło się inaczej? Jak wyznaczyłbyś swoją drogę, gdyby wszystko zależało od Ciebie? Może zostałbyś iluzjonistą lub podróżował po świecie? A może pociąga Cię świat wielkiego biznesu i Twoim celem jest zarobienie miliona dolarów?

W grze "CV" wszystko jest możliwe: wymarzona praca, nowe relacje i umiejętności... Możesz zostać, kim tylko chcesz! Buduj swoją historię krok po kroku – na końcu gry uzyskasz unikatowy układ kart: swoje curriculum vitae. Gracz, który najlepiej zrealizuje życiowe plany, zostanie zwycięzcą.

  • Niezwykła, wciągająca fabuła

  • Niezliczona liczba kombinacji kart w CV

  • 85 kart – każda z unikatową, przepiękną ilustracją!

 

W dzieciństwie zagrałeś kartę "Pierwsza Miłość"? Staje się dość prawdopodobne, że będziesz mógł dzięki temu pozyskać kartę "Dziecko". Czasami tak bywa w życiu, prawda? A może zamiast "Dziecka" będzie "Małżeństwo"? Każda z tych kart co rundę daje Ci różne rodzaju symbole, które bezpośrednio odnoszą się do rzeczywistości. Dziecko, dla przykładu, to koszt jednego symbola pieniędzy, które daje nam zarówno relację jak i szczęście. 

W grze znajdują się karty różnego zastosowania. Niektóre z kart wyraźniej od innych, pozwalają nam na rozwinięcie swojego CV. Dla przykładu "Trening Fitness". Chyba wszyscy się zgodzimy, że trenujący mają lepsze zdrowie, wygląd i jakoś tak, lepiej im się w życiu wiedzie?

Podczas rozgrywki możemy też napotkać na karty szczęścia i pechu. Gdy na kostkach rzucimy 3 symbole szczęścia, możemy dobrać dowolną kartę bez ponoszenia jej kosztu. Za 3 symbole pecha, musimy odrzucić ze swojego CV dowolną kartę. Na szczęście to my wybieramy co nam się przytrafiło.

Te kilka kart to tylko mały wycinek przeróżnych życiowych sytuacji które mogą się zapisać w naszym CV. W każdej partii w inny sposób, tworząc unikatowy układ kart – naszą życiową historię. CV to idealne połączenie pomiędzy fabularną, przystępną otoczką a mechaniką. Jest to gra w którą bawić się będą zarówno nowicjusze planszowi, jak i wyjadacze.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 87 kart
  • 7 kości
  • plansza
  • 49 żetonów
  • notes
  • ołówek
  • instrukcja
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.47
na podstawie 15 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń CV


Najbardziej przydatne recenzje

t0mashpl

Liczba recenzji: 7

Dzisiaj miałem okazję zagrać w grę "CV" od wydawnictwa Granna. Co mogę o niej powiedzieć? Kilka rzeczy na pewno:
1. Gra jest świetnym przykładem typowej gry familijnej, bez rozdmuchanej mechaniki, z w miarę prostymi zasadami.
2. Zasady, mimo tego, że są dość proste, nie są jednoznacznie wyjaśnione w instrukcji, przez co pierwsza partia z moją lubą zakończyła się małą aferą o sensowność zasad. Faktem jest, że dopiero wyjaśnienie znalezione w internetach dokładnie rozjaśniło moje wątpliwości i nadało sens przebiegowi gry.
3. Gra jest wykonana po prostu ślicznie. Rysunki na kartach są kapitalne, karty są dobrej jakości, kostki wyglądają super, planszetka natomiast sprawia wrażenie solidnej.
4. Zbyt duża losowość i zerowa interakcja. W grze wszystko zależy od rzutu/rzutów kostkami i kart z życiorysu, które dają jakieś tam bonusy. Mimo tego nie da się nic zaplanować, a wszystko zależy od przypadku. Niemniej jednak wpisuje się to doskonale w kanon gier dla każuali i sprawdza całkiem smakowicie.
5. Cele nie są zbalansowane i ich realizacja niekoniecznie przekłada się na zwycięstwo i często nie daje zauważalnej przewagi. W jednej rozgrywce ja z realizacji celu dostałem 3 pkt, moja luba 21 pkt, a i tak wygrałem 10 punktami. Podważa to nieco ideę realizacji celu, który wg mnie powinien dawać jakieś wymierne korzyści.
6. Do grania wystarczy niewielka przestrzeń (niewielka planszetka + max 4 zestawy kart życiorysu dla graczy + miejsce na karty odrzucone i żetony)
7. Gra nie trwa przesadnie długo, aczkolwiek w rozgrywce czteroosobowej mogą pojawić się dłużyzny wynikające ze zbyt długiego rozgrywania rund przez innych graczy.
8. Jeszcze raz zerowa interakcja. Trochę szkoda, że absolutnie nic, co dzieje się u innych graczy nie dotyczy nas samych (poza kartą "Koleżanka z pracy", ale to w zasadzie sprowadza się do wykorzystania zdolności innego gracza na naszą korzyść).
9. Gra odkrywa przed nami swoje tajemnice już w pierwszej rozgrywce. 3 stosy kart nie zmieniają się (poza kolejnością kart w tychże) i w każdej rozgrywce wiemy, jakie karty pojawią się na planszy i mniej więcej kiedy.
10. Gra kosztuje mniej niż 100zł i jeśli nie jesteście starymi wyjadaczami, lubiącymi łamać mózgi na strategiach, to z czystym sumieniem polecam Wam "CV". Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że właśnie tym tytułem będziecie w stanie zarazić swoich krewnych i znajomych pasją albo chociaż sympatią do gier planszowych.


Maciej

Liczba recenzji: 129

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry tytuł. Z jednej strony prosta gra planszowa, która może trafić na stół tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z planszówkami. Z drugiej strony zaawansowani gracze nie będą się przy niej nudzić.

Temat wciąga :) Przy grze ciągle słychać dyskusje o swoim życiorysie, albo odwołań do życia.

Proste i fajne rozwiązania mechaniczne. Jednakże pierwsze wejście w grę nieco trudne. Potem, wszystko się już pamięta.

Uważam, że przy paru zmianach byłaby to świetna gra edukacyjna.

5/5!


Posia

Liczba recenzji: 46

Dobry, solidny produkt

Miałem okazję grac w ta grę z jej autorem na targach w Gdańsku.. zaintrygował mnie pomysl.. i postanowiłem kupić grę. Pomysł i parę rozwiązań tworzenia się gry są największymi jej zaletami ... ciekawe sa tez grafiki, ale gra ma tez wady... o ile za pierwszym razem jak sie w nia gra intryguje graczy.. o tyle po jej skończeniu raczej gracze wolą zagrać w coś innego. Gra ma niską interakcje.. tak naprawde kazdy z graczy mógłby sobie grać sam... a jedyne co gracze robią względem siebie to to, że mogą zabrać z planszy kartę, jaka akurat nam odpowiadała. Po skończeniu swojej tury każdy może zrobić sobie kilku (naście) minutową przerwę, gdyż nic dla niego się nie dzieje w turach innych graczy... przy 3- 4 graczach to trwa już kilkanaście minut. Owszem budowanie CV jest ciekawe, ale w pewnym momencie gra zamienia się w ciągłe liczenie symboli... fabuła staje się drugorzędna.
Żeby poczuć moc tej gry potrzeba teamu z wyobraźnią i poczuciem humoru.. rasowy wyjadacz skupiony na zwycięstwo będzie tylko liczył koszta i korzyści.

Reasumując:
Plusy:
- łatwo zebrać ekipę graczy, zawsze się znajdzie skład adekwatny do gry, bo gra od 2 do 4 osób (więcej niż w 4 osoby bez sensu)
- oryginalny pomysł fabuły gry, SIMSY w formie gry familijnej.
- sympatyczne i ładne obrazki, fajny patent na kości, w miarę czytelna instrukcja, solidne wykonanie
- w pudełku porządna wyprawka na karty, żetony, kości
- przemyślane, logiczne pomysły związane z interakcją wydarzeń na nasze CV
- do końca gry nie wiadomo jaką kto ma jaką kartę bonusem do punktów zwycięstwa (do końca nie wiadomo kto wygrywa).

Minusy:
- coraz więcej liczenia, tury trwają coraz dłużej, przy ekipie większej niż 2 graczy trwa to za długo, nie da się w żaden sposób zaplanować swoich ruchów przed swoją turą, a Ciebie i tak nic nie dotyczy podczas tur innych graczy.
- bardzo mała interakcja (jakby każdy grał grę dla 1 osoby).
- gra raz na jakiś czas (raczej familijna, nie dla wyjadaczy planszówek i nie na imprezę), bez dużej re-grywalności.

Daje 4- (z minusem)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie