Mędrcy znad Południowego Tygrysu

Mieszanie kolorów ku rozwoju wiedzy
Podziel się swoją opinią
  • 1 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 60 - 90 minut
  • wydanie polskie
Trwa Złoty Wiek mądrości i wiedzy. Kalif wezwał najtęższe umysły, aby zdobyć naukowe manuskrypty z całego znanego świata. Twoim zadaniem jest zatrudnić wykwalifikowanych tłumaczy do przetłumaczenia zagranicznych zwojów na język arabski oraz poczynić postępy w badaniach w 6 dyscyplinach naukowych. Akcje W swojej turze zagrywasz jedną ze swoich kart (decydującą o przychodzie pasywnym) do wybranego slotu akcji i dodajesz do niej kości oraz ewentualnie robotników modyfikujących kolor i/lub wartości kości. Kolory W grze występują kości w 6 kolorach: 3 podstawowych - żółtym, czerwonym, niebieskim i 3 pochodnych - zielonym, pomarańczowym, fioletowym. Każdy kolor reprezentuje jedną z sześciu dziedzin badań. Mieszanie barw Zagrywając kości i/lub robotników jednocześnie w różnych kolorach otrzymujesz nowe kolory i wartości. Np. czerwona kość i żółty robotnik zagrani razem dają wynik pomarańczowej kości. Języki Twoim celem jest tłumaczenie manuskryptów z języków: chiński, grecki, perski, hebrajski, syryjski i sanskryt na język arabski. Wykorzystasz do tego tłumaczy - własnych lub należących do innych graczy. Tłumacze Każdy tłumacz wyspecjalizowany jest w konkretnych językach. Tłumacząc manuskrypt możesz wykorzystać kilku tłumaczy na raz - stopniowo przechodząc od języka wyjściowego do arabskiego. Zwoje To Ty decydujesz, za co chcesz punktować w każdej grze. Manuskrypty, które uda Ci się przetłumaczyć w trakcie rozgrywki, dadzą Ci indywidualne możliwości punktowania na koniec gry. Badania Dokonaj postępu na torach Badań 6 dyscyplin naukowych: matematyki, fizyki, chemii, astronomii, biologii i filozofii. Każdy tor jest inny - zapewniając inny rodzaj jednorazowych bonusów i pasywnych przychodów. 3 Gildie Zwiększaj wpływy w Gildiach, aby zyskać nagrody Kalifa, które pojawiają się kilkukrotnie podczas rozgrywki, jednocześnie odmierzając czas gry oraz aby zapunktować za ich kontrolę po jej zakończeniu.
Autor:
S J Macdonald, Shem Phillips
Ilustracje:
Mihajlo Dimitrievski
Wydawca:
Portal Games
259,95
233,95
-10%

Produkt w przedsprzedaży

Data premiery: grudzień 2024 r. Uwaga! Data może ulec zmianie


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Trwa Złoty Wiek mądrości i wiedzy. Kalif wezwał najtęższe umysły, aby zdobyć naukowe manuskrypty z całego znanego świata. Twoim zadaniem jest zatrudnić wykwalifikowanych tłumaczy do przetłumaczenia zagranicznych zwojów na język arabski oraz poczynić postępy w badaniach w 6 dyscyplinach naukowych.

Akcje

W swojej turze zagrywasz jedną ze swoich kart (decydującą o przychodzie pasywnym) do wybranego slotu akcji i dodajesz do niej kości oraz ewentualnie robotników modyfikujących kolor i/lub wartości kości.

Kolory

W grze występują kości w 6 kolorach: 3 podstawowych - żółtym, czerwonym, niebieskim i 3 pochodnych - zielonym, pomarańczowym, fioletowym. Każdy kolor reprezentuje jedną z sześciu dziedzin badań.

Mieszanie barw

Zagrywając kości i/lub robotników jednocześnie w różnych kolorach otrzymujesz nowe kolory i wartości. Np. czerwona kość i żółty robotnik zagrani razem dają wynik pomarańczowej kości.

Języki

Twoim celem jest tłumaczenie manuskryptów z języków: chiński, grecki, perski, hebrajski, syryjski i sanskryt na język arabski. Wykorzystasz do tego tłumaczy - własnych lub należących do innych graczy.

Tłumacze

Każdy tłumacz wyspecjalizowany jest w konkretnych językach. Tłumacząc manuskrypt możesz wykorzystać kilku tłumaczy na raz - stopniowo przechodząc od języka wyjściowego do arabskiego.

Zwoje

To Ty decydujesz, za co chcesz punktować w każdej grze. Manuskrypty, które uda Ci się przetłumaczyć w trakcie rozgrywki, dadzą Ci indywidualne możliwości punktowania na koniec gry.

Badania

Dokonaj postępu na torach Badań 6 dyscyplin naukowych: matematyki, fizyki, chemii, astronomii, biologii i filozofii. Każdy tor jest inny - zapewniając inny rodzaj jednorazowych bonusów i pasywnych przychodów.

3 Gildie

Zwiększaj wpływy w Gildiach, aby zyskać nagrody Kalifa, które pojawiają się kilkukrotnie podczas rozgrywki, jednocześnie odmierzając czas gry oraz aby zapunktować za ich kontrolę po jej zakończeniu.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 115 kości do gry
  • 56 drewnianych znaczników robotników
  • 80 drewnianych znaczników wpływów
  • 24 drewniane znaczniki badań
  • 35 drewnianych znaczników złota
  • 50 żetonów srebrników
  • 98 kart (43x67 mm)
  • 87 kart (54x87 mm)
  • 4 znaczniki gracza
  • 4 plansze gracza
  • 1 plansza główna
  • 1 plansza solo
  • 1 znacznik 1 gracza
  • 4 woreczki
  • instrukcja gry
Kod EAN / UPC:
5902560387360
Kraj pochodzenia:
Chiny
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Mędrcy znad Południowego Tygrysu





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Wędrowcy znad Południowego Tygrysu

Wędrowcy znad Południowego Tygrysu