Mysterium (edycja polska)
Czy odważycie się odkryć tajemnicę?- 2 - 7 osób
- od 10 lat
- ok. 42 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
- Ilustracje:
- Igor Burlakov, Xavier Collette, Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
- Wydawca:
- Rebel
Opis
Mroczną posiadłość nawiedza duch nieszczęśnika, który wiele lat temu padł ofiarą morderstwa. Dopóki zagadka nie zostanie rozwiązana, nie zazna spokoju. Przybywacie na miejsce, aby wspólnie odtworzyć przebieg tamtej feralnej nocy. Nie sprostacie temu bez pomocy ducha, który zsyłając wizje z ukrytymi wskazówkami próbuje naprowadzić Was na trop sprawcy. Niestety czas działa na Waszą niekorzyść – wraz ze wschodem słońca duch rozpłynie się w powietrzu.
Mysterium to gra skojarzeniowa oparta na współpracy, w której jedna osoba wciela się w ducha i za pomocą pięknie ilustrowanych kart naprowadza pozostałe na właściwy trop. W każdej rundzie będziecie interpretować grafiki, spróbujecie zidentyfikować podejrzanych oraz ustalić miejsce i narzędzie zbrodni. Na zrekonstruowanie przebiegu wydarzeń macie tylko 7 rund!
Na czym to polega?
Mysterium to gra kooperacyjna, co oznacza, że wspólnie wygrywacie albo przegrywacie. Macie też wspólny cel – ustalić okoliczności śmierci nawiedzającego posiadłość ducha. Aby to zrobić, musicie odpowiednio zinterpretować przesyłane przez niego wizje.
Przed rozpoczęciem rozgrywki zdecydujcie, kto z Was wcieli się w ducha, a kto w badaczy. Duch i badacze grają według innych zasad.
Gracz wcielający się w ducha musi prowadzić badaczy podczas śledztwa, zostawiając im wskazówki w formie ilustrowanych kart wizji dotyczące podejrzanych, miejsc i przedmiotów, które muszą znaleźć. Duch może się porozumiewać z badaczami wyłącznie za pomocą tych kart.
Każdy z pozostałych graczy (badaczy) ma 1 cel osobisty: musi odkryć po 1 przypisanym mu podejrzanym, miejscu i przedmiocie. Pamiętajcie, aby współpracować i razem interpretować karty wizji przedstawiane przez ducha.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To niezwykle klimatyczna i angażująca gra skojarzeniowa, która pozwala nam jeszcze lepiej poznać naszych znajomych. Dyskusje nad stołem i wspólne analizowanie podpowiedzi łączą się w niej z gęstą atmosferą nawiedzonego domu.
- Niesymetryczne role badaczy i ducha zapewniają zupełnie różne doświadczenia. Czym innym jest dobieranie odpowiednich wskazówek do poszczególnych osób i zachowywanie pokerowej twarzy, a czym innym analizowanie podpowiedzi i branie udział w burzy mózgów na temat ich interpretacji.
- Ograniczenie rozgrywki do jedynie 7 rund sprawia, że gracze czują dodatkową presję. Im mniej czasu zostało, tym trudniej będzie podjąć odpowiednie decyzje!
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- 84 karty wizji
- 18 kart postaci dla ducha
- 18 kart miejsc dla ducha
- 18 kart przedmiotów dla ducha
- 15 żetonów dla ducha
- 18 kart postaci dla badaczy
- 18 kart miejsc dla badaczy
- 18 kart przedmiotów dla badaczy
- 42 żetony dla badaczy
- 6 pionków
- 6 kopert
- 4 planszetki postępu
- ekran
- klepsydra
- tor jasnowidzenia
- planszetka z zegarem
- instrukcja
- Instrukcja i inne pliki:
- Waga:
- 1,565 kg
- Dane producenta:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- Kod producenta:
- LIBMYST01PL
- Kod EAN / UPC:
- 3558380107156
- Kraj pochodzenia:
- Chiny
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Pytania i odpowiedzi
Jakie są różnice między tą grą a Tajemniczym Domostwem?
~ Ravav 16.06.2023 10:52
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również
Robisz zakupy pierwszy raz?