Posiadłość Szaleństwa (druga edycja)

Druga edycja przerażającej gry przygodowej
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (5)
  • 1 - 5 osób
  • od 14 lat
  • ok. 180 minut
  • wydanie polskie
W brudnych alejkach i ponurych posiadłościach Arkham kryją się przedwieczne siły, straszliwe sekrety i niewyobrażalne monstra. Pośród tych starych budowli bełkoczący szaleńcy i kultyści wznoszą modły do Przedwiecznych, a bestie nieznane śmiertelnym mędrcom gromadzą się w złowrogim blasku księżyca. Tej nocy niewielka grupa badaczy odważy się sprawdzić, co czyha za zamkniętymi drzwiami Arkham, i stawi czoła kryjącemu się tam szaleństwu… Posiadłość Szaleństwa to przepełniona grozą i tajemnicami, w pełni kooperacyjna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy. Gracze wcielą się w badaczy tajemnic i odwiedzą mroczne zakamarki nawiedzonych posiadłości Arkham oraz innych złowieszczych miejsc, aby odkryć niezwykłe sekrety, rozwiązać trudne łamigłówki i stawić czoła zagrożeniom nie z tego świata.  Posiadłość Szaleństwa zawiera również specjalny dodatek w postaci Zestawu Konwertującego, dzięki któremu fani posiadający pierwszą edycję gry będą mogli wykorzystać badaczy, potwory i kafelki planszy z pierwszej edycji podczas rozgrywek w drugą edycję Posiadłości Szaleństwa. Uwaga! Do gry wymagana jest darmowa aplikacja. Aby ją pobrać, należy połączyć się za pośrednictwem urządzenia mobilnego z Apple iOS AppStore™, sklepem Google Play™ lub Amazon Appstore i wyszukać frazę Posiadłość Szaleństwa lub Mansions of Madness. Aplikacja dostępna jest również na komputery z systemem Mac lub Windows.
Autor:
Nikki Valens
Wydawca:
Galakta
40995

store

Dostępne 4 sztuki w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w piątek


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


W brudnych alejkach i ponurych posiadłościach Arkham kryją się przedwieczne siły, straszliwe sekrety i niewyobrażalne monstra. Pośród tych starych budowli bełkoczący szaleńcy i kultyści wznoszą modły do Przedwiecznych, a bestie nieznane śmiertelnym mędrcom gromadzą się w złowrogim blasku księżyca. Tej nocy niewielka grupa badaczy odważy się sprawdzić, co czyha za zamkniętymi drzwiami Arkham, i stawi czoła kryjącemu się tam szaleństwu…

Posiadłość Szaleństwa to przepełniona grozą i tajemnicami, w pełni kooperacyjna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy. Gracze wcielą się w badaczy tajemnic i odwiedzą mroczne zakamarki nawiedzonych posiadłości Arkham oraz innych złowieszczych miejsc, aby odkryć niezwykłe sekrety, rozwiązać trudne łamigłówki i stawić czoła zagrożeniom nie z tego świata. 


Posiadłość Szaleństwa zawiera również specjalny dodatek w postaci Zestawu Konwertującego, dzięki któremu fani posiadający pierwszą edycję gry będą mogli wykorzystać badaczy, potwory i kafelki planszy z pierwszej edycji podczas rozgrywek w drugą edycję Posiadłości Szaleństwa.

Uwaga! Do gry wymagana jest darmowa aplikacja. Aby ją pobrać, należy połączyć się za pośrednictwem urządzenia mobilnego z Apple iOS AppStore™, sklepem Google Play™ lub Amazon Appstore i wyszukać frazę Posiadłość Szaleństwa lub Mansions of Madness. Aplikacja dostępna jest również na komputery z systemem Mac lub Windows.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • Kompletna Księga Zasad
  • 24 kafelki mapy
  • 8 figurek i kart badaczy
  • 16 żetonów Przeszukiwania/Oddziaływania
  • 16 żetonów Eksploracji/Obserwacji
  • 22 żetony Osób
  • 4 żetony Barykad
  • 8 żetonów ścian
  • 4 żetony drzwi
  • 6 żetonów identyfikacyjnych
  • 24 żetony i figurki potworów
  • 26 żetonów Wskazówek
  • 18 żetonów Ognia/Ciemności
  • 4 żetony Tajnych przejść
  • 40 kart Przedmiotów powszechnych
  • 24 karty Przedmiotów unikatowych
  • 30 kart Zaklęć
  • 37 kart Stanów
  • 40 kart Obrażeń
  • 40 kart Przerażenia
  • Zestaw Konwertujący Pierwszą Edycję
  • 5 kości
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.60
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Posiadłość Szaleństwa (druga edycja)


Najbardziej przydatne recenzje

Wojciech S.

Liczba recenzji: 184

Jak dla mnie ideał :)

Posiadam pierwszą edycję, byłem bardzo negatywnie i sceptycznie nastawiony do drugiego wydania z aplikacją. Jednak po pierwszej rozgrywce śmiało mogę stwierdzić, że nigdy wcześniej nie myliłem się tak bardzo! Rozkładanie gry zajmuje 5 - 10 min, a nie minimum 40 (jak to było we wcześniejszym wydaniu). Sama rozgrywka jeszcze bardziej jest nasycona mrocznym i tajemniczym klimatem. Walki z przeciwnikami oraz testy przerażenia w końcu nie są uciążliwe (znalezienie odpowiedniej karty w zależności od rodzaju przeciwnika i broni, którą mieliśmy w ekwipunku doprowadzały graczy do szaleństwa!). Wszystkie testy, odkrywane przedmioty i pomieszczenia mają jeszcze więcej ciekawych opisów. Wg mnie pozycja obowiązkowa!


Michał

Wszystko fajnie, ale ta cena to chyba żart....


John Zgryźliwy

Liczba recenzji: 70

Gra jest fenomenalna. Jej głównym atutem jest to, że wciąga i podoba się osobom, które w planszówki nie grywają w ogóle. Paradoksalnie najłatwiej mi znaleźć towarzystwo do grania w piątkowy wieczór, właśnie do tej gry.
Jeśli chodzi o rozgrywkę - gra ma niewątpliwie klimat, na który wpływ może mieć, o dziwo, również scenariusz - są scenariusze, gdzie jest większe ciśnienie i więcej walki, są scenariusze, gdzie mamy poczucie nadciągającej zagłady, ale poza tym cały czas jest jakaś tajemnica. Dużo rożnego rodzaju wstawek - różne dźwięki, przypadkowe spotkania (np. kot). Są to detale, które dodają smaczku rozgrywce.
Fantastycznie sprawdzają się scenariusze, gdzie gracze muszą bardzo współpracować. W Ucieczce z Insmouth w pewnym momencie zostawiliśmy staruszkę (tę postać) na ulicy w której stronę pędził rozwścieczony tłum, gdyż jeden z graczy stwierdził, że nie będzie w stanie jej pomóc i musi uciekać. Ha, było to niezwykle dramatyczna sytuacja.
Sama rozgrywka jest niezwykle atrakcyjna zwłaszcza w początkowej fazie. Kluczem jest moim zdaniem duży stół i warto zadbać o posegregowane żetony. Podczas wykładania nowej lokacji zawsze trzeba tam ich kilka umieścić, co zajmuje chwilę. Warto też ustalić, kto będzie czytał, choć z doświadczenia wiem, że niektórzy się do tego wyrywają bardziej - można na zmianę, może czytać ten kto wykonuje akcje.
Pewną wadą gry jest to, że trochę zaczyna się dłużyć w pewnym momencie, zwłaszcza gdy potworów jest trochę na planszy i trzeba wykonywać dużo testów przerażenia. Ktoś wtedy powinien to ogarniać, powiedzieć - co testujemy, ile wyników i dopiero wtedy odczytać (być może skróconą) wersję opisu. Choć to pewnie może zależeć od ilości graczy i oczywiście scenariusza.

Jeśli chodzi o regrywalność - nowe dodatki modyfikują także stare scenariusze i to czasem w naprawdę zaskakujący sposób. Przedmioty, zagadki są losowe, a w różnych miejscach można czasem znaleźć najróżniejsze rzeczy. Fantastyczne są także dialogi z NPC. Pod tym względem scenariusze, gdzie NPC jest więcej są oczywiście ciekawsze.

Cena rzeczywiście jest zastraszająca, ale spójrzmy prawdzie w oczy - rebel nie jest najtańszym sklepem. tak czy siak gra jest warta swoich pieniędzy dostarczając dziesiątki, albo nawet setki godzin świetnej zabawy. Porównajcie to sobie z wizytą w multikinie z żoną / dziewczyną. Pod tym względem gry planszowe wygrywają zawsze.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również: