Seasons (edycja angielska)

Przepiękna karciana gra z kostkami
4 opinie
  • 2 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • ok. 60 minut
  • wydanie angielskie
Najpotężniejsi czarnoksiężnicy królestwa zebrali się w sercu lasu Argos, aby wziąć udział w legendarnym turnieju dwunastu pór roku. Na koniec trzyletnich zmagań, spośród uczestników turnieju zostanie wyłoniony nowy Arcymag królestwa Xidit. Wejdź do gry, czarodzieju! Zadbaj o wyposażenie w pradawne magiczne przedmioty, przywołaj swoich najwierniejszych kompanów i staw czoło wyzwaniu! Wpierw, Ty i Twoi przeciwnicy wybieracie 9 kart mocy. Wybierz swoje karty uważnie, jako że w znaczący sposób wpłyną one na przebieg gry. Następnie dostosuj się do rytmu pór roku, aby w każdej rundzie wykonać jak najwięcej akcji oferowanych przez kości! Gromadź energię, kompanów i magiczny ekwipunek, zbieraj kryształy, punkty prestiżu i zostań najsłynniejszym magiem królestwa! W grze występuje 20 kości pór roku w czterech kolorach. Niebieskie kości odpowiadają zimie, zielone wiośnie, żółte lecie i czerwone jesieni. Na początku każdej rundy gracz rozpoczynający wykonuje rzut kośćmi przypisanymi do aktualnie panującej pory roku. Wyrzucone symbole wskazują graczom akcje, jakie mogą oni wykonać w bieżącej rundzie. Ponadto, kości określają, o ile pól przesunie się znacznik na kole pór roku na koniec rundy.
Autor:
Régis Bonnessée
Wydawca:
Libellud
139,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Najpotężniejsi czarnoksiężnicy królestwa zebrali się w sercu lasu Argos, aby wziąć udział w legendarnym turnieju dwunastu pór roku. Na koniec trzyletnich zmagań, spośród uczestników turnieju zostanie wyłoniony nowy Arcymag królestwa Xidit.

Wejdź do gry, czarodzieju! Zadbaj o wyposażenie w pradawne magiczne przedmioty, przywołaj swoich najwierniejszych kompanów i staw czoło wyzwaniu!

Wpierw, Ty i Twoi przeciwnicy wybieracie 9 kart mocy. Wybierz swoje karty uważnie, jako że w znaczący sposób wpłyną one na przebieg gry. Następnie dostosuj się do rytmu pór roku, aby w każdej rundzie wykonać jak najwięcej akcji oferowanych przez kości! Gromadź energię, kompanów i magiczny ekwipunek, zbieraj kryształy, punkty prestiżu i zostań najsłynniejszym magiem królestwa!

W grze występuje 20 kości pór roku w czterech kolorach. Niebieskie kości odpowiadają zimie, zielone wiośnie, żółte lecie i czerwone jesieni. Na początku każdej rundy gracz rozpoczynający wykonuje rzut kośćmi przypisanymi do aktualnie panującej pory roku. Wyrzucone symbole wskazują graczom akcje, jakie mogą oni wykonać w bieżącej rundzie. Ponadto, kości określają, o ile pól przesunie się znacznik na kole pór roku na koniec rundy.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza
  • 1 tor kryształów
  • 1 znacznik rundy
  • i 1 znacznik pory roku
  • 4 plansze graczy
  • 8 żetonów biblioteki
  • 16 znaczników czarnoksiężników
  • 20 kości pór roku
  • 40 zaawansowanych kart mocy
  • 60 podstawowych kart mocy
  • 64 żetony energii
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
1,2 kg
Kod EAN / UPC:
3558380015338
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.75
na podstawie 4 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Seasons (edycja angielska)



Najbardziej przydatne recenzje

Mondai

Liczba recenzji: 70

Jak dla mnie ideał :)

W Seasons gra się naprawdę przyjemnie, posiada praktycznie wszystko: kostki, karty, znaczniki, plansze do przesuwania, interakcję (także tę negatywną), losowość (ale w takim wymiarze, że dokonujemy wyboru, a nie jesteśmy skazani na jeden rzut i kropka), odrobinę planowania, gra do tego ma bardzo ładne, wyraziste grafiki, jest optymalnie (nie mylić z przesadnie/cukierkowo) kolorowa. Świetnie wprowadziła paru moich znajomych i moją lepszą połówkę ;) do planszówek, co więcej zachęciła do kolejnych. Oczywiście nie ma co przesadzać z oceną paru wymienionych wcześniej składowych znajdujących się w Seasons. Nie zmienia to na szczęście faktu, że choć nie nachalne, to wszystkie w/w elementy są (np. negatywna interakcja). Faktycznie, gra może nie jest idealna (polska wersja ma 1 błąd na karcie, który mocno zmienia jej znacznie, ale w internecie są łatwe do znalezienie erraty), ale na pewno jest to godna uwagi pozycja, zwłaszcza do przyjemnego i luźnego grania. Równie dobrze sprawdza się na 2 co na 4 osoby, tury się nie rozwlekają, tak naprawdę cały czas coś się dzieje, poszczególne gry potrafią być zróżnicowane (ze względu na dobór kart i kości). Naprawdę polecam.


Synonimiczka

Liczba recenzji: 12

Dostałam ta grę na urodziny. Przyznam, że moje początki z nią były bardzo trudne. Nie widziałam dotąd bardziej złożonej gry. Jednocześnie trzeba kontrolować, karty, ich efekty (stałe i doraźne), kości, stan punktów, mijający czas (zmieniające się pory roku) i innych graczy.

Jak się już jednak połapałam, że energia i kryształy to nie to samo zabawa rozkręciła się na dobre. Jest bardzo zlożona, ale rzuca wyzwanie. Ilość kart ogółem znacznie przerasta ilość kart w rozgrywce, co daje mnóstwo możliwości i odpowiednią dawkę losowości. W miarę jak gram już w nią 2 lata odkrywam cały czas nowe strategie. Niektóre opierają się na jednej karcie, a niektóre na ich zestawie. Jedne typowo kradną kryształy, inne je namnażają. Są też takie, które pozwalają wygrać jednym końcowym posunięciem.

Wybór strategii nie jest jednak oczywisty, co zapewnia dobór 9 kart do ręki uprzednio przechodzących przez ręce rywali. Pierwszy raz zetknęłam się z takim rozwiązaniem, ale nie szkodzi ono tajemniczości rozgrywki.

Polecam ją obeznanym z karciankami, gdyż jest bardzo trudna na początku. Wynika to z ilości elementów rozgrywki. Dużo łatwiej jest obeznanym wprowadzać nowych graczy, niż uczyć się całości od początku. Jak ją zobaczyłam pierwszy raz byłam bliska poddania się, gdyż było tego za dużo.

Pierwsze wrażenie łagodzi jednak wykonani gry. Obrazki są przepiękne, ta gra oprócz bycia grą jest jeszcze dziełem sztuki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Aniaga

Liczba recenzji: 62

Gra warta polecenia z uwagi na ciekawą mechanikę łączącą karty z rzucaniem kośćmi. Do tego jest pieknie wykonana z kolorystyką oddającą klimat bajkowego świata magii. Zasady do opanowania spokojnie przez początkujących graczy z niewielkim doświadczeniem planszówkowym. Coś co może być dla niektórych wadą: znajomość kart jest znaczną przewagą, dlatego warto grać w gronie mniej więcej równym sobie doświadczeniem styczności z grą.



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie