Takenoko

Kto poskromi głód pandy?
92 opinie
  • 2 - 4 osoby
  • od 8 lat
  • 45 - 60 minut
  • wydanie polskie
Dawno, dawno temu na dworze cesarza Japonii… Po długiej serii sporów relacje dyplomatyczne z Chinami w końcu się poprawiły. Aby odpowiednio uczcić to porozumienie, chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę – dużego misia pandę, symbol pokoju.  W grze Takenoko wcielamy się w przedstawicieli cesarskiego dworu, którym została powierzona opieka nad cennym podopiecznym. Z pomocą ogrodnika będziemy pielęgnować pola bambusa, nawadniać je i uprawiać, by zaspokoić niemal nieskończony apetyt pandy. Zwycięży ten, kto okaże się najskuteczniejszy w realizowaniu rozmaitych celów wskazanych na specjalnych kartach. Na czym to polega?  Sercem Takenoko są karty celów. Z jednej strony gra jest wyścigiem, bo nie ma określonej liczby tur – kończy się w momencie, gdy jeden z graczy zrealizuje określoną liczbę zadań. Cele mają jednak swoją wartość punktową, więc zasada „kto pierwszy, ten lepszy” nie zawsze obowiązuje.  Karty celów występują w 3 rodzajach: Cele pól przedstawiają konkretny układ kolorów pól, który musi się pojawić na stole. Cele ogrodnika wskazują bambusy określonego koloru i wysokości, które musimy wyhodować na płytkach. Cele pandy wskazują zestawy pędów bambusa, które musimy zebrać z płytek. Aby zrealizować wylosowane zadania (oraz te, które dobierzemy w trakcie gry) gracze mają do dyspozycji szereg akcji. W swoich turach możemy dobierać kolejne płytki pól i umieszczać je w wybranych miejscach, nawadniać je, uprawiać z pomocą cesarskiego ogrodnika, by wyhodować odpowiednie rodzaje bambusa, a także kierować ruchami pandy, która będzie obgryzała wyrośnięte pędy.  Dlaczego pokochasz tę grę? To prosta, a jednocześnie wielowymiarowa gra rodzinna o uroczym klimacie. Któż nie chciałby zaopiekować się uroczym misiem? Rozgrywka w przyjemny sposób balansuje elementy losowe oraz strategiczne, co lekko wyrównuje szanse podczas rozgrywek z dziećmi. Różne rodzaje zadań do wykonania pozwalają graczom na wypróbowanie rozmaitych strategii, a dodatkowo sprawiają, że zawsze jest coś do zrobienia. Jeśli nie uda nam się wykonać zaplanowanego ruchu, inny również może przybliżyć nas do zwycięstwa. Pole gry jest całkowicie modularne i gracze tworzą je za każdym razem od nowa. Dzięki temu nie ma dwóch identycznych partii a kolejne rozgrywki pozostają atrakcyjne.
Autor:
Antoine Bauza
Wydawca:
Rebel
179,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Dawno, dawno temu na dworze cesarza Japonii… Po długiej serii sporów relacje dyplomatyczne z Chinami w końcu się poprawiły. Aby odpowiednio uczcić to porozumienie, chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę – dużego misia pandę, symbol pokoju. 

W grze Takenoko wcielamy się w przedstawicieli cesarskiego dworu, którym została powierzona opieka nad cennym podopiecznym. Z pomocą ogrodnika będziemy pielęgnować pola bambusa, nawadniać je i uprawiać, by zaspokoić niemal nieskończony apetyt pandy. Zwycięży ten, kto okaże się najskuteczniejszy w realizowaniu rozmaitych celów wskazanych na specjalnych kartach.

Na czym to polega? 

Sercem Takenoko są karty celów. Z jednej strony gra jest wyścigiem, bo nie ma określonej liczby tur – kończy się w momencie, gdy jeden z graczy zrealizuje określoną liczbę zadań. Cele mają jednak swoją wartość punktową, więc zasada „kto pierwszy, ten lepszy” nie zawsze obowiązuje. 

Karty celów występują w 3 rodzajach:

  1. Cele pól przedstawiają konkretny układ kolorów pól, który musi się pojawić na stole.
  2. Cele ogrodnika wskazują bambusy określonego koloru i wysokości, które musimy wyhodować na płytkach.
  3. Cele pandy wskazują zestawy pędów bambusa, które musimy zebrać z płytek.

Aby zrealizować wylosowane zadania (oraz te, które dobierzemy w trakcie gry) gracze mają do dyspozycji szereg akcji. W swoich turach możemy dobierać kolejne płytki pól i umieszczać je w wybranych miejscach, nawadniać je, uprawiać z pomocą cesarskiego ogrodnika, by wyhodować odpowiednie rodzaje bambusa, a także kierować ruchami pandy, która będzie obgryzała wyrośnięte pędy. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To prosta, a jednocześnie wielowymiarowa gra rodzinna o uroczym klimacie. Któż nie chciałby zaopiekować się uroczym misiem?
  • Rozgrywka w przyjemny sposób balansuje elementy losowe oraz strategiczne, co lekko wyrównuje szanse podczas rozgrywek z dziećmi.
  • Różne rodzaje zadań do wykonania pozwalają graczom na wypróbowanie rozmaitych strategii, a dodatkowo sprawiają, że zawsze jest coś do zrobienia. Jeśli nie uda nam się wykonać zaplanowanego ruchu, inny również może przybliżyć nas do zwycięstwa.
  • Pole gry jest całkowicie modularne i gracze tworzą je za każdym razem od nowa. Dzięki temu nie ma dwóch identycznych partii a kolejne rozgrywki pozostają atrakcyjne.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 28 płytek pól uprawnych
  • 28 zielonych pędów
  • 26 żółtych pędów
  • 24 różowe pędy
  • 20 kanałów nawadniania
  • 9 usprawnień
  • 46 kart celu
  • 4 plansze graczy
  • 8 żetonów akcji
  • kość pogody
  • figurka pandy
  • figurka ogrodnika
  • instrukcja
Waga:
1,2 kg
Instrukcja i inne pliki:
Kod producenta:
STAK-001/2020-050
Pasujące koszulki:

Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2015 - dla najlepszej gry planszowej wydanej w Polsce.

Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.78
na podstawie 92 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Takenoko



Najbardziej przydatne recenzje

Agasia

Liczba recenzji: 74

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Dla mnie ideał gry rodzinnej. Bardzo, bardzo ładna gra (a panda to już w ogóle słodziak, że hej!), stosunkowo proste zasady, dość szybka rozgrywka. Wystarczająco wymagająca gra, żeby pokombinować, ale nie przegrzewa szarych komórek.
W grze rozbudowujemy planszę, sadzimy bambus i poruszamy się po polach pandą w taki sposób, żeby zrealizować jak najwięcej kart celów, które dadzą nam punkty na koniec gry. Wszystkie zasoby są wspólne więc inny gracze mogę pokrzyżować nam szyki lub niechćacy pomóc w realizacji zamierzeń (cele są tajne).
Świetna na prezent!


Piotrek (Mystery of Dice)

Liczba recenzji: 25

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Takenoko można rozpatrzeć dwojako ... Z jednej strony przepięknie wydana gra familijna która wciąga, panda czaruje, a bambusy rosną (wtedy najczęściej wpada kot na stół ....) z drugiej strony gra ze starszymi kompanami pozwala na mocną rywalizację, a także obierania "strategii", która pozwoli zgromadzić maksymalną ilość punktów oraz przychylność cesarza. Bardzo ciekawa pozycja, w szczególności dla fanów pandy :D


Pearl90

Liczba recenzji: 793

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Kupiłam na akcji PYL i muszę przyznać że od razu razem z córką pokochalam figurkę pandy :)
Oprócz figurki muszę przyznać ze gra posiada kilka plusów:proste zasady, ciekawy pomysł na wspólny ogród oraz losowość która nie przeszkadza.. Doczepiłabym się jedynie jakości materiału które zostało uzyte do wykonania kafli ogrodu i zetonow... obawiam sie ze szybko mogą się rozwarstwić... Ale może się mylę? ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 1
Z odpowiedzią 1
Oczekujące na odpowiedź 0

Dzień dobry, po dwóch rozgrywkach mam kilka pytań: 1. Czy po wylosowaniu chmury z kości pogody można usprawnienie wziąć na rękę i później je wyłożyć? 2. Czy po wylosowaniu chmury z kości pogody można przestawić już wyłożone usprawnienia na płytce, jak jeszcze dostępne są usprawnienia w banku, tego samego typu lub pozostałe? 3. Czy przed przystąpieniem do wykonywania akcji z żetonów trzeba z góry określić jakie to będą akcję? Czy może można drugą akcję uzależnić od pierwszej (np. dobór celu, i następnie wybrać jaka akcja jest potrzebna, aby ten cel spełnić)? 4. Czy akcje z kości pogody (takie jak deszcz, burza, chmury) muszą zostać zrealizowane w pełni przed realizacją akcji z żetonów? (np. Mam deszcz, ale nie ma odpowiedniej płytki, na której chciałbym uprawiać bambusa, czy mogą najpierw dobrać płytkę - akcja z żetonu, a potem wykorzystać deszcz, aby na tej płytce wyrósł bambus)

~ Fryderyk 01.01.2023 14:40

Najpierw w każdej turze realizujesz kostkę (nie licząc pierwszej tury, bo wtedy kości się nie używa). Jeśli przy deszczu nie ma gdzie wyrosnąć bambus, to po prostu ta akcja przepada. Jeśli nie ma takiego pola, na którym byś chciał, by bambus wyrósł - trudno, musisz na siłę sprawić, by wyrosł gdziekolwiek jest to możliwe. Swoją drogą - bonus żyznego pola działa i przy deszczu, zatem realizując to na takim polu dodajesz wtedy dwa bambusy zamiast jednego. Jak dobierasz usprawnienia z kości (chmura), to możesz je sobie wybrać, wziąć i odłożyć na późniejsze tury (podobnie jak z tymi długimi, niebieskimi laseczkami nawodnienia). Pamiętaj, że na jedno pole może przypadać tylko 1 usprawnienie (jakiegokolwiek rodzaju). Usprawnień nie można po ich nałożeniu zmieniać czy przenosić na inne pola. Podobnie nie możesz wymienić raz dobranego usprawnienia - jak wziąłeś dwa takie same, to z nimi zostajesz. One i tak przy podliczaniu punktów potem nic nie znaczą, tylko przy samej rozgrywce. Jeśli chodzi o realizację kart - robisz to w dowolnej kolejności, ale od razu w pełni. To ważne, bo np. zjadając bambus i biorąc go na rękę możesz się pozbawić możliwości wypełnienia np. karty ogrodnika - nagle wysokość bambusa na polu będzie inna, niż wymagana. Dlatego też warto się dobrze zastanowić, którą kartę chcesz najpierw wypełnić i ją „zameldować”. :) Podobnie jest z akcjami - jak ruszasz się pandą czy ogrodnikiem, to robisz to kompletnie, czyli np. ruch pandą na wybrane pole - pobranie bambusa - koniec. Potem np. ruch ogrodnikiem - dostawienie do odpowiednich pól bambusa - koniec - przykładowo spełniłeś wymagania jednej ze swoich kart ogrodnika, meldujesz ją. Zatem jeśli chcesz dostawić nowe pole, to najlepiej robić to na początku tury (jako pierwszą z dwóch dostępnych akcji), masz wtedy możliwość potem na to nowe pole ruszyć pandą czy ogrodnikiem jeszcze w tej samej turze. Także tak, możesz wykonać swoją pierwszą akcję i dopiero wtedy zastanowić się, co z drugą. Nie musisz od razu decydować, a tym bardziej „zapowiadać się”, że w tej turze zrobisz to czy tamto. Nie ma też przeciwskazań, czy nie zrobić pauzy po pierwszej akcji i się zastanowić (osobiście mnie się to dość często zdarza, gdy wylosuję słońce, czyli gdy masz 3 akcje na turę, a dzieciom tym bardziej ;) ).

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Agnieszka 17.04.2023 22:59

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Domek

Domek

Agricola rodzinna

Agricola rodzinna