Wyspa skarbów: Złoto Johna Silvera

Kto pierwszy znajdzie skarb?
14 opinii
  • 2 - 5 osób
  • od 10 lat
  • ok. 45 minut
  • wydanie polskie
Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga! Na czym to polega? Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów (zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty. Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo. Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb. Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera. Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki, oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie. Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb, wygrywa on grę. W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą tam piraci – wygrywa. Dlaczego pokochasz tę grę? To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów. Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę wyjątkową. Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.
Autor:
Marc Paquien
Ilustracje:
Vincent Dutrait
Wydawca:
Rebel
179,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Produkt archiwalny: nie będzie dodrukowywany

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!

Na czym to polega?

Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów (zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty. Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo.

Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb.

Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera.

Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki, oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie.

Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb, wygrywa on grę.

W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą tam piraci – wygrywa.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów.
  • Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę wyjątkową.
  • Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 5 zasłonek
  • 5 pionków
  • 4 żetony kolejności
  • 4 arkusze na notatki
  • 4 mapy piratów
  • plansza wyspy
  • 4 karty postaci
  • 2 małe linijki
  • linijka
  • duży szablon poszukiwania
  • mały szablon poszukiwania
  • 5 mazaków
  • duży kompas
  • mały kompas
  • 11 wskazówek obszarowych
  • 8 wskazówek kompasu
  • dwustronna plansza kalendarza
  • 11 wskazówek czarnej plamy
  • 7 wskazówek początkowych
  • 8 żetonów informacji
  • 6 żetonów skrzyni
  • żeton skarbu
  • skrzynia
  • dwustronna mapa Długiego Johna Silvera
  • cyrkiel
  • instrukcja
Waga:
1,91 kg
Instrukcja i inne pliki:
Kod producenta:
SILE001-478/2018-002


Recenzje

4.07
na podstawie 14 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Wyspa skarbów: Złoto Johna Silvera



Najbardziej przydatne recenzje

LukePL

Liczba recenzji: 259

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Mimo, że jestem dopiero po pierwszej rozgrywce, mogę podzielić się już wstępnymi spostrzeżeniami.

Gra wykonana w fantastyczny sposób. Piękna okładka, ładnie wykonane figurki oraz wszelkie komponenty. My graliśmy w składzie czteroosobowym i mam wrażenie, jest to optymalna liczba graczy, żeby gra było zbalansowana. W mniejszym gronie John Silver ma chyba sporo mniejsze szanse na zwycięstwo.

Fajnie przemyślana mechanika i wskazówki jakie daje John. Musi się dobrze zastanowić, w którym momencie użyć żetonu blefu, żeby za szybko, bo może za szybko się zdradzić ze swoimi zamiarami przez co inni gracze go rozszyfrują. Każdy ruch i wskazówka Johna muszą być dość starannie zaplanowane, jeżeli chce mieć on szansę opuścić więzienie. Piraci muszą uważać, żeby nie zdradzić sobie wzajemnie wskazówek dotyczących skarbu, co nie jest wcale takie proste.

Z minusów to trochę słabo widoczne mazaki na kolorowej stronie mapy (chociaż na szczęście jest druga strona o innej kolorystyce. Ciężko odpowiedzieć mi na zarzut recenzentów o niskiej dedukcji w grze, ale do tej pory nie raziło mnie to.

Dzisiaj zasiadamy do drugiej partii i zobaczymy czy zmienią się moje spostrzeżenia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Agasia

Liczba recenzji: 74

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ładna gra przygodowa.
Jeden z graczy wciela się w Johna, który chowa skarb na wyspie (po prostu zaznacza sobie miejsce kropką na swojej mapie), a nastepnie trafia do aresztu. W wyniku przesłuchiwania zdradza pewne informacje dotyczące miejsca ukrycia złota. Korzystają z nich pozostali gracze, tocząc wyścig o to, kto pierwszy odnajdzie skrzynię.
W grze bazujemy na własnej logice, trochę sobie pomagamy wymieniając informacje (a często kłamiąc w żywe oczy), bawimy się cyrklem, linijką i pisakami.
Trzeba podejmować właściwe deycyzje, bo nie mamy zwbyt wielu ruchów, a John po pewnym czasie wychodzi z więzienia i może nas pokonać, wszak dobrze wie gdzie szukać skarbu.

Jest to świetna zabawa dla wszystkich, zasady banalne, czas rozgrywki krótki, sporo emocji (wszak to wyścig) i naprawdę piękne wykonanie.


Kuhaku

Liczba recenzji: 17

Wykonanie elementów gry nie pozostawia niczego do życzenia, wszystkie elementy dosyć przymyślane, chociaż pudełko mogłoby być trochę lepiej dostosowane do zawartych w nim elementów. Zasłonki z pięknymi rysunkami cieszą oko.
Mechanika rozgrywki jest dla mnie stosunkowo świeża, lecz uważam, że wskazówki z symbolem skrzyni mogłyby być trochę bardziej przychylne dla Long Johna. Ciekawy pomysł, ale wydaje mi się że wykonanie jest nie do końca dopracowane.
Lekkim zawodem było to, iż na drugiej stronie nie znajduje się jakaś alternatywna mapa, tylko ta sama z inną kolorystyką, a kolory mazaków w niektórych miejscach mogą być nie do końca widoczne.
Potwierdzam obserwacje komentarza niżej, że w małym gronie Long John ma bardzo utrudnione zadanie (prawdopodobnie wynika to z tego, że wszystkie informacje lądują w rękach dwóch graczy i pod koniec mają ich wręcz za dużo).
Instrukcja mogłaby być nieco lepiej napisana, ale niedopowiedzenia dotyczą rzeczy, których raczej można się bez problemu domyśleć.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 3
Z odpowiedzią 2
Oczekujące na odpowiedź 1

Posiadają Państwo może informacje dotyczące wymiarów markerów? Potrzebuję kupić nowe, a obawiam się że kupię takie, które nie zmieszczą się w cyrklu.

~ Marceli 22.01.2023 00:22

Wygląda na to, że nie mamy tutaj jeszcze odpowiedzi. Chcesz być pierwszy?

Dzień dobry, Istnieje dodatek w wersji angielskiej, w wolnym tłumaczeniu: "Kapitan Silver: Wyspa zemsty". Czy Rebel kiedykolwiek wydawał taki dodatek (PL) i czy ewentualnie jest w planach?

~ Paweł 09.03.2022 15:49

Dodatek aktualnie nie widnieje w planach wydawniczych.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Sylwia 17.03.2022 13:33

Dzień dobry, Mam pytanie dotyczące komponentów do wyspy skarbów Złoto Johna Silvera, czy jest możliwość dokupienia mazaków- ponieważ wyschły oraz w cyrklu połamało mi się plastikowe miejsce do przytrzymania mazaków. Czy może macie Państwo jakieś metody, żeby uratować te komponenty? Pozdrawiam Wojciech Twarowski

~ Wojciech Twarowski 12.07.2020 18:38

Kolorowe mazaki suchościeralne są dostępne za grosze na Allegro. Natomiast uchwyt można dorobić z mnóstwa rzeczy dostępnych w Castoramie plastikowa rurka bądź gumowa uszczelka

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Radek 14.11.2020 14:19

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Jamajka

Jamajka