De Profundis

Klimat tej pozycji bije na głowę Zew Cthulhu
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (69)
  • wydanie polskie
De Profundis to reedycja niedostępnej od lat polskiej gry RPG. Wydana w roku 2001, była drugą, która doczekała się wydania zagranicą. Miała swoje wydanie anglojęzyczne (Hogshead Publishing), hiszpańskie (Edge Enternainment) oraz niemieckie (Krimskrams Kiste). Została tam zauważona i doceniona, czego wyrazem jest nagroda For Excelence in Gaming. De Profundis narodziło się z fascynacji prozą H. P. Lovecrafta, jej specyficznym klimatem grozy i szaleństwa. Gracze w De Profundis nawiązują do niej, tworząc niesamowite opowieści rodem z opowiadań mistrza z Providence. Czynią to - w przeciwieństwie do klasycznego RPG - nie na sesjach, lecz za pomocą listów, preparowanych materiałów, za pomocą korespondencji. De Profundis wciąga graczy w wędrówkę po krainach wyobraźni, każe spojrzeć na rzeczywistość z innego, dziwnego, niesamowitego punktu widzenia. To przede wszystkim gra dla dojrzałych, aktywnych graczy, którzy znajdują przyjemność w przygotowywaniu kolejnych fragmentów korespondencji tak, by była ona jak najbardziej inspirująca dla współgraczy, by tchnęła autentyzmem i grozą. Taki jest i sam podręcznik. Napisany w formie listów autora do czytelnika, nie mieści się w ramach standardowego przewodnika po regułach gry. Ma zadanie raczej inspirować, zarażać klimatem gry, zachęcać do sięgnięcia po pióro. Zdaje się mówić - „Spójrz, to więcej niż gra" - i robi to przekonująco. Wszak De Profundis urzeka najbardziej właśnie wtedy, gdy czytając kolejny list, gracz zapomni, że to tylko fikcja, opowieść innego gracza o zmyślonych wydarzeniach z wyimaginowanego świata. W tym tkwi właśnie urok gry. Specjalnie dla nowej edycji Michał Oracz przygotował rozszerzenie, którego ideą jest przystosowanie De Profundis do nowego medium - poczty elektronicznej. Poprzednia edycja konsekwentnie piętnowała je, jako nowoczesne i nie przystające do ducha gry. Wraz z upływem czasu okazało się, że e-maile nie tylko nie stoją z nim w sprzeczności, lecz mogą rozwinąć go, oferują nowe, niedostępne tradycyjnemu listopisarstwu możliwości. Konwersja na e-maile zaowocowała partią soczystego materiału, tym razem pod postacią wydruków e-maili właśnie. Lecz na tym nie koniec. Do wydania dołączono bowiem materiały Cadracha, doświadczonego gracza w De Profundis. W książce znajduje się pakiet jego tekstów poświęconych z jednej strony usprawnieniu rozgrywki, z drugiej zaś - wykorzystaniu De Profundis do rozgrywek innych niż osadzone w klimacie grozy H.P. Lovecrafta. Cadrach stara się ująć esencję erpegowego grania za pomocą listów, a tym samym otwiera drogę rozgrywkom w dowolnej konwencji czy fikcyjnym świecie.
Wydawca:
Portal Games
Liczba stron:
100
Rodzaj oprawy:
miękka
3500

store

Dostępnych 9 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


De Profundis to reedycja niedostępnej od lat polskiej gry RPG. Wydana w roku 2001, była drugą, która doczekała się wydania zagranicą. Miała swoje wydanie anglojęzyczne (Hogshead Publishing), hiszpańskie (Edge Enternainment) oraz niemieckie (Krimskrams Kiste). Została tam zauważona i doceniona, czego wyrazem jest nagroda For Excelence in Gaming.

De Profundis narodziło się z fascynacji prozą H. P. Lovecrafta, jej specyficznym klimatem grozy i szaleństwa. Gracze w De Profundis nawiązują do niej, tworząc niesamowite opowieści rodem z opowiadań mistrza z Providence. Czynią to - w przeciwieństwie do klasycznego RPG - nie na sesjach, lecz za pomocą listów, preparowanych materiałów, za pomocą korespondencji.

De Profundis wciąga graczy w wędrówkę po krainach wyobraźni, każe spojrzeć na rzeczywistość z innego, dziwnego, niesamowitego punktu widzenia. To przede wszystkim gra dla dojrzałych, aktywnych graczy, którzy znajdują przyjemność w przygotowywaniu kolejnych fragmentów korespondencji tak, by była ona jak najbardziej inspirująca dla współgraczy, by tchnęła autentyzmem i grozą.

Taki jest i sam podręcznik. Napisany w formie listów autora do czytelnika, nie mieści się w ramach standardowego przewodnika po regułach gry. Ma zadanie raczej inspirować, zarażać klimatem gry, zachęcać do sięgnięcia po pióro. Zdaje się mówić - „Spójrz, to więcej niż gra" - i robi to przekonująco. Wszak De Profundis urzeka najbardziej właśnie wtedy, gdy czytając kolejny list, gracz zapomni, że to tylko fikcja, opowieść innego gracza o zmyślonych wydarzeniach z wyimaginowanego świata. W tym tkwi właśnie urok gry.

Specjalnie dla nowej edycji Michał Oracz przygotował rozszerzenie, którego ideą jest przystosowanie De Profundis do nowego medium - poczty elektronicznej. Poprzednia edycja konsekwentnie piętnowała je, jako nowoczesne i nie przystające do ducha gry. Wraz z upływem czasu okazało się, że e-maile nie tylko nie stoją z nim w sprzeczności, lecz mogą rozwinąć go, oferują nowe, niedostępne tradycyjnemu listopisarstwu możliwości. Konwersja na e-maile zaowocowała partią soczystego materiału, tym razem pod postacią wydruków e-maili właśnie.

Lecz na tym nie koniec. Do wydania dołączono bowiem materiały Cadracha, doświadczonego gracza w De Profundis. W książce znajduje się pakiet jego tekstów poświęconych z jednej strony usprawnieniu rozgrywki, z drugiej zaś - wykorzystaniu De Profundis do rozgrywek innych niż osadzone w klimacie grozy H.P. Lovecrafta. Cadrach stara się ująć esencję erpegowego grania za pomocą listów, a tym samym otwiera drogę rozgrywkom w dowolnej konwencji czy fikcyjnym świecie.


4.25
na podstawie 69 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń De Profundis


Najbardziej przydatne recenzje

GrisznakIW

Liczba recenzji: 70

Jak dla mnie ideał :)

Dla samej lektury warto ten podręcznik kupić, gdyż jest on fantastycznie napisany. Sam system zaskakuje oryginalnością, choć jest piekielnie wymagający - nie wiem, czy dałoby się weń dłużej grać. Ale jak mówię, brawa dla autora za sam pomysł, bo to się ceni.


Ryudo

Liczba recenzji: 191

Dobry, solidny produkt

Produkt ciekawy, ale podobne gry tego typu, raczej nie do rozgrywania na długo, bardziej traktowany jako źródło pomysłów, szczególnie do cthulhu. Pisanie listów jest fajne i wykorzystałem je jako dodatkowa możliwość dla graczy by zdobyć dodatkowe punkty doświadczenia. Rebel wszystko porządnie spakował, a paczka przyszła w całości i z szybkością dźwięku :)


Sznurek44

Liczba recenzji: 36

Dobry, solidny produkt

Ciekawy pomysł, chociaż rozciągnięty do granic. W każdym razie podręcznik dobrze się czyta i można zaczerpnąć z niego parę inspiracji. Klimatycznie, lovecraftowo.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie