Wojciech - recenzje

Rewelacyjnie zbilansowana gra! Wszystkiego w niej po trochu, a w sposób satysfakcjonujący.

Do tego rewelacyjna oprawa graficzna, z takimi smaczkami jak różne rzeźby pionków dla różnych graczy.

Gra warta swojej ceny. Polecam.


Raczej słaby

Gra bardzo prost i bardzo losowa. Do tego posiadająca parę kombinacji, które przy określonej liczbie graczy dają przewidywalne i nieco bezsensowne rozwiązania.

Generalnie pograliśmy w jeden wieczór przed większym tytułem i raczej nie wrócimy. Są znacznie lepsze zapychajki.


Jak dla mnie ideał :)

Moim zdaniem jest to tytuł na miarę takich sław jak Caylus czy Puerto Rico. Mechanizmy niczym nie ustępują wymienionym tytułom, a klimat i oprawa graficzna znaczenie przyjemniejsze...

Jest to jedna z gier, do której bardzo często wracamy.

Co do naklejania nalepek - moim zdaniem świetny patent. Za niewielką ilość włożonej pracy otrzymujemy bardzo klimatyczne pionki. Znacznie ciekawsze i milsze dla oka niż wszechobecne maple-ludki.


Dobry, solidny produkt

Bardzo udana gra. Największym atutem jest oczywiście śliczne wydanie. Niby pomysł już wałowany i nieco oklepany, ale podany w taki sposób, że chce się bez namysłu grać.

Oczywiście gra typowo familijna. Gorąco polecam rodzinom.


Dobry, solidny produkt

Ślicznie zaprojektowana i wydana, grywalna, z nienachalną nutką edukacji. Na pewno spodoba się niejednej rodzinie.

Bardziej zaawansowani gracze mogą się znudzić po paru partiach.


W porządku, bez rewelacji

Gra bardzo zabawna i z pewnością sprzeda się na niejednej imprezie. Niestety ma dwa poważne minusy:
- ograniczenie ilości graczy (ale problem ten można rozwiązać kupując po prostu dwa razy tę grę, a co fajne, w pudełku zmieszczą się idealnie krzesła z 2 egzemplarzy)
- szybko się nudzi (nie ma tu żadnego dodatkowego smaczku - ot układanie krzeseł).

Mimo to POLECAM. Zwłaszcza jako rozrywkową grę familijną


Jak dla mnie ideał :)

Rewelacyjna gra zarówno dla osób wkraczających w świat planszówek, jak i bardziej zaawansowanych graczy. Mechanika nieskomplikowana, bardzo przejrzysta i zrozumiała, a dająca spore możliwości i, co najważniejsze, interakcję.

Dodatkowo gra posiada nienachalne aspekty edukacyjne.


Dobry, solidny produkt

Kolejne przepiękne (i sexowne) figurki do Infinity. Do tego bardzo grywalne. Dlaczego więc 4 a nie 5? A no z prostej przyczyny, że o ile PRZYPADKIEM nie grasz akurat tymi dwoma frakcjami, to jedna z figurek będzie tylko zdobiła półeczkę lub odwiedzi jakiś serwer aukcyjny...


W porządku, bez rewelacji

Dodatek solidny, wart swojej ceny, ale bez rewelacji. Problemem jest fakt, że gra podstawowa postawiła bardzo wysoko poprzeczkę i chyba jednak Ogonek jej nie przeskoczył.

Najpierw minusy. Zasady dodatkowe (Trybuna Ludów i Wódka) dodają niepotrzebną losowość do gry. Do tego ciężej jest z nimi wprowadzić do gry nowego Gracza (zwłaszcza 'spoza' kręgu planszówkowiczów), a była to potężna zaleta Kolejki - w grę mógł zagrać (i wygrać!) praktycznie każdy i to 'z biegu'. Nie odczuwam też, by wiele wnosiły do samego mechanizmu rozgrywki (bez nich dobrze, z nimi też) - sprawiają tylko, że jest nieco inna, ale czy lepsza?

Za to poważnym plusem jest możliwość zagrania w 6 osób i choćby dlatego warto Ogonek zakupić. W końcu można korzystać tylko z wariantu gry 6-osobowej, a Trybunę i Wódkę odłożyć... Do tego dochodzi fenomenalna (klimatyczna) jakość wydania (zresztą jak ta z wersji podstawowej).

Podsumowując - solidny produkt, ale można się rozczarować, kiedy nastawiło się na poziom znany z samej Kolejki.


Jak dla mnie ideał :)

W relacji cena/jakość chyba najlepszy produkt w tej kategorii. Sztywne, ale jednocześnie wystarczająco elastyczne. Łatwo się tasują. Trwałe wykonanie. Jednym słowem - POLECAM.


Dobry, solidny produkt

Jaka kość jest, każdy widzi... :) Solidnie wykonana, łatwa w adaptacji. Stanowi świetną bazę dla warsztatu domorosłego projektanta.

Szkoda tylko, że nie udało się znaleźć białej...

Poza tym Rebel na piątkę. POLECAM.


Dobry, solidny produkt

Jaka kość jest, każdy widzi... :) Solidnie wykonana, łatwa w adaptacji. Stanowi świetną bazę dla warsztatu domorosłego projektanta.
Rebel na piątkę z +. POLECAM.


Jak dla mnie ideał :)

Gra miła, przyjemna dla oka, bardzo zrównoważona. Należy jednak do gier zdecydowanie prostszych, mniej wymagających. Stanowi miły przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami. Aczkolwiek nie jest pozbawiona elementów strategii/rywalizacji.

Główną zaletą Tokaido jest niepowtarzalny, japoński klimat. Zwłaszcza widoczny w estetyce.

Gorąco polecam wszystkim, którzy szukają gier łatwych i przyjemnych, ale nie pozbawionych klimatu.


Jak dla mnie ideał :)

REWELACJA!

Banalne zasady, mnóstwo interakcji między graczami, przedni klimat, w miarę szybka rozgrywka. Wprawdzie nie ma główkowania, ale to bynajmniej nie zarzut a zaleta tej gry. Zombies!!! to dowód na to, że nie tylko skomplikowane, przekombinowane, "ambitne" tytuły mogą dostarczyć świetnej rozrywki (również tym wymagającym Graczom).

Gorąco polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Druga, niezbędna do gry, część basic setu jednego z najlepszych i najbardziej realistycznych systemów generycznych. GURPS jest jak wujek Google - znajdziesz w nim odpowiedzi na każde pytanie; nie wiem jak to się Steve'owi i jego ekipie udało, ale w GURPSie są przewidziane chyba wszystkie możliwości, a nawet jeżeli nie ma jakiejś zasady, to jest zasada jak takową stworzyć... :)

Ale są też minusy: tworzenie postaci to gehenna - 1-2h nie twoje... System też nie należy do najprostszych - ogarnięcie niektórych kombinacji zasad może wprawić w zakłopotanie. Po prawie 5-letniej przygodzie z GURPSem nadal ciężko o sesję, w której nie sięga się po podręcznik, "żeby coś sprawdzić"...

Jeżeli chodzi o systemy generyczne to zdecydowanie lżejszym, ale przy zachowaniu multum opcji i względnego realizmu jest BRP.


Jak dla mnie ideał :)

Pięknie wydana, szybka, wciągająca, z łatwymi zasadami, ale przy tym wymagająca główkowania. Dla graczy w każdym wieku. Jeżeli chodzi o lżejsze gry to planszówka idealna.


W porządku, bez rewelacji

Gra ładnie wydana, ślicznie ilustrowana, niestety strasznie losowa. Element taktyki ograniczony do minimum... Czasem, ale to CZASEM, uda się dociągnąć karty na jakieś combo, ale nic poza tym. Poza tym średnio podoba mi się rozwiązanie, że każdy gracz ma dostęp do wszystkich nacji goblinów. Logiczniejsze i ciekawsze byłyby walki klanowe. Zwiększyłoby też to możliwości taktyczne...

No cóż - pomysł ciekawy, wykonanie super, ale zasady kuleją.


Jak dla mnie ideał :)

Znakomite wydanie! Wspaniałe uniwersalne zasady dające ogrom możliwości przy minimalnym skomplikowaniu, sprawiają że BRP śmiało może konkurować z GURPSem, że o HERO nie wspomnę...

Gruby, dobrze wydany podręcznik jest dobrze poukładany i przyjemnie się z niego korzysta podczas gry.

Polecam fanom RQ, ZC czy innym pochodnym BRP - po co mieć część zasad skoro można mieć nieokrojone źródło. Polecam również osobą szukającym jakiegoś systemu generycznego - BRP to naprawdę niezła alternatywa.


W porządku, bez rewelacji

Gra ciekawa, przemyślana, wymagająca nieco pomyślunku. Temat interesujący i rzetelnie przedstawiony.

Pomimo bardzo krótkiej instrukcji, zasady i tak nie najprostsze i nie wszyscy łapią przy pierwszej partii.

Wykonanie takie sobie - nieco odstaje od współczesnych standardów...


Dobry, solidny produkt

Idealna relacja cena-jakość.

Karty solidne, ładnie ilustrowane. Zasady proste i grywalne.

Mam jedynie wątpliwość co do użyteczności niektórych kart... W związku z tym, że rozgrywka jest BARDZO szybka - mogłaby być większa powtarzalność użytecznych kart kosztem tych przekombinowanych. Byłaby wtedy większa kontrola nad taktykami...

Mimo to - wielkie brawa.