Kalafior - recenzje
Dobry, solidny produkt
Rebel bez zarzutu.
Green Ronin też - podręcznik fajnie zszyty na miarę nowych graczy, archetypy stworzone na kształt klas postaci z dnd, jest wszystko, co trzeba.
Drukarnia - zawaliła. Podręcznik jest źle złożony - tylna część okładki nie zgrywa się z kartkami podręcznika, jest wyraźnie cofnięta i odsłania kartki. Może to tylko moja kopia, ale wygląda to na błąd w linii produkcyjnej.
Jak dla mnie ideał :)
Solidny dodatek rozszerzający spektrum gry w The Laundry. Z jednej strony mamy szybki kreator Sił Specjalnych, abyśmy mogli przełączyć się na postaci bojowe w środku akcji. Z drugiej strony mini gra oparta na tradycyjnej talii, mająca odzwierciedlać power play na szczeblu spotkań zarządu (mocno jednak abstrakcyjna, przez co pewnie trudna w obsłudze przez niedzielnego gracza - nie wie, jeszcze nie sprawdzałem).
Jak dla mnie ideał :)
Rebel jak zawsze niezawodny - paczka niezniszczalna.
Podręcznik wydany w podobnym standardzie co podstawka, ciekawe scenariusze, zarówno mniejszego jak i większego kalibru.
Słabsze strony to powtarzające się grafiki i motywy z przygód z podstawki, co może nieco znudzić graczy jeżeli zdecydujemy się wplatać przygody w kampanię z podręcznika głównego.
Jak dla mnie ideał :)
Przed zakupem byłem świadomy, że broszurę można za darmo ściągnąć ze strony Chaosium.
Ale jestem ze starej szkoły i papier w ręce to tylko atut, nie wada ;) Obawiałem się tylko, że w takiej sytuacji (darmowy pdf vs drukowana broszura) Chaosium pójdzie na łatwiznę i trafi do mnie coś niewiele lepszego od gazetki reklamowej jednego z supermarketów.
Pozytywnie się rozczarowałem, papier jest dobrej jakości, okładka sztywniejsza niż się spodziewałem. Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Rebel super, Cubicle7 super, jak zwykle :) Obydwie firmy przyzwyczajają nas do wysokich standardów.
Podręcznik świetnie podejmuje niewykorzystywany wcześniej temat w ZC, jest solidnie wykonany. Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo ciekawe zjawisko :) Przyjemny, interesujący setting, piękne, ewokacyjne ilustracje i lekkie zasady sprawiające, że ta gra jest idealna do wprowadzenia nowych graczy, a i weterani mogą spojrzeć na wiele elementów erpega z innej perspektywy!
Rebel - na 6!
Podręcznik wspaniale wydany, solidny, waży tonę, może ciut mniej. Ale nie wiem, czy uda mi się coś rozegrać. Mechanika, lekko doprawiona i "unowocześniona" od czasów 2 ed WFRP, to jednak pełen absurdów archaizm. Widać to najlepiej w ograniczonym zakresie statystyk oddanych w skali procentowej - czasami różnice pomiędzy takim akolitą a space marine to 10, 15 punktów procentowych. Fakt, dodajmy ekwipunek, ale fluffowo taki uberman jakim ma być space marine ma skuteczność zwiększoną o 10 procent.
To już nie te czasy. Ale i tak wysoko oceniam, bo przecież po polsku, co w obecnych czasach jest sporym, sporym osiągnięciem.
Jak dla mnie ideał :)
Rebel na 6, bez szoku ;)
Sam podręcznik elegancki, nie za obszerny, nie zraża nowych graczy, zawiera niezbędne elementy do fajnej gry. Sam system, znany z Dragon Age PnP, jest prosty, świetnie wzbogacony Stuntami. Bardzo cenię sobie powrót do staroszkolnej prostoty - 3 klasy z opcjami specjalizacji na późniejszych etapach; eliminuje to paraliż decyzyjny na etapie tworzenia postaci. Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Rozpoczynałem zabawę z rpg poprzez podręczniki typu "all-in-one", cieszy mnie, że w tym tomie mamy wszystko co potrzeba do gry.
Reguły są proste i intuicyjne w stopniu wręcz zaskakującym - specjalne kości dodają pewnego graficznego przedstawienia danej sytuacji. Wszystko można załatwić w bardzo logiczny, podatny na interpretację sposób. Gra się tak przyjemnie, że mam teraz ochotę przerobić wszystkie erpegi na te właśnie zasady gry.
Polecam, polecam, polecam.