Lina2002 - recenzje

Pierwsze wrażenie po spojrzeniu na planszę - uuaauuu,ale fajne koła zębate! Dalej przychodzi kolej na poznanie zasad i muszę zaznaczyć, że po wcześniejszym zapoznaniu się z opiniami o grze spodziewałam się znacznie trudniejszych. Tymczasem miłe zaskoczenie - mechanika łatwa do opanowania i intuicyjna. W swojej turze kładziemy albo zdejmujemy robotników (odpowiednio płacąc za to lub zyskując różnorakie korzyści). Tak więc stosunkowo proste zasady, ale niekonieczne prosta gra - trzeba zaplanować sobie, co chcemy robić w całej partii, patrzeć zawsze kilka tur do przodu (żeby np. nagle nie okazało się, że musimy zdjąć któregoś z robotników, których wcale nie mieliśmy zamiaru zdejmować, bo nie mamy żadnego wolnego do postawienia). Każda decyzja ma znaczenie, bardzo ważny w rozgrywce jest upływający czas (mierzony obrotami kół).
Generalnie: Jest to gra wymagająca myślenia z niemalże całkowitym brakiem losowości, co czyni ją jedną z moich ulubionych pozycji.


Jak dla mnie ideał :)

Pięknie wyglądające koszulki. Moim zdaniem zdjęcie nie oddaje tego, jak dobrze wyglądają w rzeczywistości. Polecam wszystkim estetom/estetkom (tym bardziej, ze tył kart Netrunnera raczej nie porywa ;)).


Dobry, solidny produkt

Szybka gra o prostych zasadach. Kupujemy różnorodne klejnoty i chcemy jako pierwsi zdobyć 15 punktów zwycięstwa. Początkowo sądziłam, że w grze chodzi o kupowanie jak najszybciej i jak najwięcej kart, żeby zbudować sobie dobry "silniczek". Jednak po pewnej liczbie partii okazało się, że lepiej wychodzi się na zdobywaniu jak najwcześniej punktów, a w kupowaniu droższych kart pomagają żetony złota. Warto przy tym zwracać uwagę na poczynania przeciwników starając się zabierać potrzebne im żetony/karty.
Gra jest ładnie i solidnie wykonana.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra podoba mi się ze względu na oryginalny pomysł, z którym nigdzie się poza nią nie spotkałam - gracz nie widzi swoich własnych kart. Wymaga skupienia i dobrej pamięci, a osiągnięcie maksymalnego wyniku jest prawdziwym wyzwaniem. Pudełko jest małe i ładnie wykonane, grę można wszędzie ze sobą zabrać. Nie jest to może najbardziej grywalna pozycja, ale generalnie polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Ciekawa, szybka gra. Jednakże jest mocno losowa i często nie możemy nic poradzić na to, że przegrywamy natychmiast po zaczęciu gry. Można liczyć jedynie na to, że jeśli gra się dobrze, to statystycznie będzie się wygrywać trochę częściej. Polecam, jeśli macie ochotę zagrać w coś lekkiego. Świetny stosunek cena/jakość.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Doskonała gra logiczna. Pomimo bardzo prostych zasad jest mnóstwo możliwości i strategii. Gra jest dość niezbalansowana - detektyw ma większe szanse, jednakże Jack bynajmniej nie jest bez szans. Z moich obserwacji wynika, że minimalizowanie ilości informacji, jakie otrzyma detektyw jest dla Jacka bardziej opłacalne, niż próby ucieczki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Moim zdaniem najlepszy z zestawów czarnych historii. Tak jak w przypadku wszystkich czarnych historii rozwiązywanie wymaga pomysłowości, nieszablonowego myślenia i czasami pewnej wiedzy. Oczywistą wadą jest zużywanie się kart.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra z pewnością nie dla każdego - wymagająca skupienia, logicznego myślenia i spostrzegawczości. Pozwala na rozwój własnych umiejętności - praktyka czyni mistrza. Dzięki temu nie nudzi się tak szybko jak np. Prawo Dżungli. Po zdobyciu pewnego doświadczenia bardzo dynamiczna i wzbudzająca emocje, liczą się ułamki sekund. Doskonale sprawdza się w gronie matematyczno-informatycznym :).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo oryginalna gra pozwalająca rozwinąć skrzydła wyobraźni. Pozwala tworzyć naprawdę zabawne historie. Zaletą gry jest duża swoboda. Wersja angielska doskonale nadaje się do ćwiczenia umiejętności językowych. Poza tym warto wspomnieć o ładnych, klimatycznych ilustracjach.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Dobra, szybka gra z prostymi zasadami. Przydaje się w niej umiejętność blefu i dobra pamięć. Doskonale nadaje się a imprezy lub jako przerywnik pomiędzy "cięższymi" tytułami. Jej zdecydowaną zaletą jest również duża elastyczność co do liczby graczy, jednakże warto zaznaczyć, że przy 2-3 osobach są zmienione zasady i gra staje się dużo gorsza.Osobiście mniej lubię też rozgrywki ze zbyt dużą liczbą graczy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: