Daniel - recenzje
Plusy:
- rewelacyjny pomysł - zabawa samą mechaniką
- regrywalność - każda gra wygląda inaczej, może się skończyć w 30 sekund a może trwać nawet godzinę
- rozbudowuje myślenie abstrakcyjne, stałe przyzwyczajanie się do nowych warunków
- 100% negatywnej interakcji!
- karty wykonane są z lakierowanego papieru, dzięki czemu świetnie się je tasuje
Minusy:
- nie przypominam sobie, abym ostatnio trafił na tak brzydką graficznie grę - karty są fatalnie zaprojektowane, okropne, niedbałe liternictwo, rysunki w różnym stylu, często bez pomysłu, wyglądające jak słabe cliparty
- fatalne pudełko, które chyba w zamyśle miało trzymać się zamknięte, ale już po pierwszym otwarciu pokrywka otwiera się sama a wypraska w środku lata i przeszkadza w ułożeniu kart
Jak dla mnie ideał :)
Co tu dodać do tysięcy innych entuzjastycznych ocen?
Tak jak inni, uważam grę za niemal idealną. Świetny system rozgrywki skracający znacznie czas gry, dynamika, brak powtarzalności - każda tura jest inna. Gra również zyskuje inne mechanizmy przy różnej liczbie uczestników.
Sprawdza się wśród dorosłych jak i dzieci (sprawdzona na 7-mio i 10 latku) - można poradzić sobie spokojnie nawet bez umiejętności czytania.
Brakuje trochę interakcji, szczególnie negatywnej, ale ponoć na to odpowiadają dodatki (trochę kosztowne). Minusem jest również cena - jak na zawartość pudełka mocno wygórowana, ale takie już prawo rynku.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna gra o prostej ale oryginalnej mechanice. Sprawdza się jako zapełniacz międzygrowy albo szybka rozgrywka (partia do 20 minut). Wciąga zarówno dorosłych jak i dzieci (testowane na 6-cio i 9-cio latku). Rozegrałem około 20 partii i nadal mnie nie nudzi.
Elementy dobrze spasowane, estetyczne.
Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to, że guziki powinny być prawdziwe, ale można to naprawić we własnym zakresie co uczyniłem :)
Carcassonne to tytuł, który obowiązkowo należy mieć na półce. Pomógł wciągnąć głębiej w planszówki mojego syna (BTW wg. mnie limit wieku spokojnie może być obniżony do 6-ciu).
Nie nudzi się i długo można odkrywać jej dodatkowe aspekty. Szkoda tylko, że dodatki są takie drogie.
Jak dla mnie ideał :)
Wrażenia z pierwszych kilku dni - rewelacja. Proste zasady, świetna mechanika, daje do myślenia.
Świetne wydanie - te ciężkie żetony kamyków. Fabuła ładnie ograna, aczkolwiek w czasie rozgrywki przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Zauważyłem w komentarzach pewną prawidłowość - kobiety rządzą Splendorem :) W moim przypadku to się również potwierdziło :)
Idealna gra imprezowa dla początkujących. Nie wymaga zaawansowanej znajomości zasad, długich przygotowań czy wczuwania się w klimat (to dzieje się automatycznie :)
Świetnie angażuje całkiem spore towarzystwo i pobudza apetyt na kolejne gry.
Dość istotny element blefu podkręca temperaturę rozgrywki.
Co ważne, po odpowiednim wprowadzeniu w grze mogą uczestniczyć również dzieci (wg mnie pow. 7-8 roku życia). Całość jest dość estetycznie wydana, aczkolwiek bez cudów :)