MistrzGargamel - recenzje

Chyba ktoś na głowę upadł żeby za kawałek maty 200 zł brać. :) czemu tak mało ? :) toż to warte z 1000


Dobry, solidny produkt

Gra bardzo dobra. Jest dużo kombinowania. Przypomina mi połączenie Cywilizacja; poprzez wieki z grą Innowacje.
Czekam na dodatki :)
Tak poza tym od kilku lat czekam na naprawdę dużą grę cywilizacyjną ( najlepiej karciankę ), z dużą ilością kart - nie 70, nie 100, nie 200, ale z 600 :)
Taka Wojna Narodów na dużych sterydach :)


Opinie widzę są podzielone. Gra dobra, daje dużo możliwości strategi i dużo frajdy. Nie ma trudnych zasad, a jest sporo przyjmności z gry i ma sie poczucie że nasze decyzje mają duże znaczenie. Jest negatywna interakcja w postaci wojen ( bezpośrednia ) i zabierania sobie kart z planszy dobierania ( pośrednia ), ale nie jest ona jakoś bardzo frustrująca gdy się oberwie wojną i można wygrac grę mimo przegranych walk które jednak coś tam dają :)
z pewnośią jest to najlepsza gra planszowa z tematu budowania cywilizacji ( no może poza osadnikami firmy PORTAL - ale to inny temat ) :)


Jak dla mnie ideał :)

Gra miała dobre opinie w sieci, więc zdecydowałem się ją sprawdzić, tym bardziej że od dawna czekałem na dobrą grę przygodową, a takich na rynku nie było jak dotąd. Runebound calkowicie pokonuje konkurencje ( Mageknight jest zbyt skomplikowany przez matematyczną wręcz mechanikę przez co gubi się klimat ciągle coś przeliczając, a Talizman jest co najwyżej na poziomie monopoly ).
Trzecia edycja Runebound w porównaniu z drugą daje nową lepszą szatę graficznąplanszy, dużo ładniejsze figurki, mechaniczne przyśpieszenie rozgrywki, więcej przygód fabularnych ( dwójka w 90 % miała tylko walkę, teraz walki jest mniej, a więcej jest wykonywania przygód i rozgrywania wydarzeń co jest na plus ).
Czekam na dodatki :) Mam nadzieję że Galakta nie zawiedzie i je wyda w języku Polskim :)
POLECAM !


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Fajny dodatek, choć nie wprowadza rewolucji ale daje kilkanaście nowych kart zwykłych co daje odrobinkę świeżości. Karty frakcyjne setów poza japończykami raczej nie sprawdzą się w budowanych dekach ( przynajmniej na chwilę obecną ) bo jest jak narazie za mało fajnych kart pojedynczych kolorów żeby mozna było zbudować na nich sensowna talię pod mechanikę punktowania z setów. Nie mniej do każdej frakcji przychodzi kilka nowych kart które warto wrzucić do talii.
Czekam na kolejny dodatek - AZTEKOWIE - nowa nacja, i nowa mechanika świątyń :) choć póki co nie ma żadnych informacji dokładniejszych to na oko widać że pomysł dużo lepszy niż ATLANTYDZI.


Bardzo Bardzo dobra gra.
W miare niewielka plansza ( gram głównie na 2 osoby ) nie zajmuje dużo miejsca, rozgrywka bardzo taktyczna ( coś jak szachy w klimatach warhammer 40 k - SUPER ). W grze wiele rzeczy chciałoby sie zrobić ale nie da się zrobić wszystkiego, trzeba bardzo mocno rozkminiać co w danej chwili będzie najkorzystniejsze i jak przechytrzyć przeciwnika. Dodatkowo gra ma mechanizm deck buildingu, dokupuje się lepsze karty w trakcie gry i modyfikuje talie ! :) Super ! Najlepiej gra się na 2 osoby bo nie ma downtimu żadnego. Bardzo polecam ! rewelacja - choć gra cholernie droga - mi się udało kupić taniej w przedsprzedaży. 400 zł to bardzo dużo ale szczerze mówiąc lepiej raz kupić taką grę i się nia cieszyć niż kupowac tanszych kilka tytułów i się nimi znudzić. Ta gra jest super ! :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Przede wszystkim jakość wykonania - słaba. Otóż karty postaci na których układa się cechy postaci ( siłę, mądrość, szybkość, życie, morale ) są z tak cienkiej tekturki że delikatne ruszenie jej powoduje że wszystkie zaznaczone przez nas cechy rozwalają się. Szkoda że plansz postaci nie zrobili na wzór tych z ZOMBICIDE BLACK PLAGUE - tam to jest super wykonane.
Dodatkowo ilość przeciwników jakich możemy napotkać na drodze mimo mnogości kart jest bardzo znikoma - na każdy poziom podróżowania jest 3-4 rodzajów przeciwników więc dociągamy sobie tylko ich mimo że kart jest dużo - słabe jak za taką cenę.
Gdyby za grą szła jakość wykonania + rozmaitość tego na co możemy trafić w czasie przygody to dałbym 4,5/5 a tak to lipa io to za taką kasę...


Dobry, solidny produkt

Gra kooperacyjna z tym, że każdy gracz ma własne cele do osiągnięcia i zwycięża tylko najlepszy, choć przegrać mogą wszyscy jeśli nie spełnią wspólnego celu jakim jest zwiększenie liczby mieszkańców do poziomu miasta. Oceniam produkt na 4 chociaż jak za cenę 250 zł to można kupić lepsze gry strategiczne czy kooperacyjne. Problemem jest także instrukcja, która nie do końca precyzuje w 100 % wszystkie zasady.
Plusy :
- ciekawy temat gry
- bardzo ładne grafiki bohaterów, potworów itp
- ładna plansza gry
minusy :
- cena 250 zł to sporo jak na kilkadziesiąt kart, planszę oraz nieduży worek drewnianych znaczników
- instrukcja w kilku miejscach mało precyzyjna


Dobry, solidny produkt

Bardzo dobra gra imprezowa - jest dużo interakcji i to dość mocno negatywnej :)
Także jak ktoś jest nerwowy gdy mu inni gracze niszczą co turę większość rzeczy które obmyslił i zaplanował to może lepiej melisy niech się napije przed grą ;) bo będzie potrzebna.
Na 2 osoby też się fajnie gra choć nie jest to już to samo, ale grać można i jest całkiem fajnie :)


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna gra dla dwóch oraz więcej osób. Gra się fajnie zarówno w 2-osobowym składzie jak i w większym.

Zalety :
- Szybka rozgrywka ( ok. 25 min )
- Klimatyczna
- Różne drogi do zwycięstwa ( można iść w handel, siłę militarną, wykonywanie misji itp )
- Gra szybko się składa do pudełka ( nie trzeba godzinami pakować elementów do woreczków )

Wady :
- Zaleca się dokupowanie dodatków co jakiś czas aby zwiększać ilość kart i możliwości, a każdy dodatek ma w sobie część kart i zasad, które będą dopiero szerzej rozwijane dalej w kolejnych dodatkach. Także jest w tym coś z dojenia :)

Ogólnie grę polecam !


W porządku, bez rewelacji

Gra całkiem fajna. Jestem po kilku partyjkach. Poniżej wypiszę według mnie zalety i wady :

Zalety :
- Ciekawy pomysł na grę i dobra mechanika rozgrywki,
- Wychodzą dodatki do gry,
- Bardzo ładne ilustracje kart,

Wady :
- Nie ma zbyt wielu strategi na grę ( kapłanka rzuca wspomagające czary światła, warlock ofensywa + klątwy, wizard generalnie przeszkadza przeciwnikowi zabierając mu manę, beastmaster przywołuje zwierzaki i rzuca je do walki ) każda rozgrywka będzie podobna tymi postaciami - więc grając ciągle jedną ulubioną postacią gra szybko stanie się bardzo schematyczna. A więc potrzeba dodatków i zmiany postaci co jakiś czas.

- Trzeba dokupować dodatki bo gra tymi samymi kartami i strategiami się znudzi. Do tego jest tylko po jednym spellbooku na gracza także jak już raz się obierze postać to żeby zagrać inną postacią trzeba liczyć 45 min zmiany czarów w spellbooku. Albo kupić dodatek z nowymi spellbookami i mieć przygotowanych kilka do gry już od razu.

- Stworzenia które się przywołuje w trakcie gry patrząc na podstawkę oraz dodatki są mało zróżnicowane. Np. Zwykły Niedzwiedź grizzly z podstawki ma atak z siłą 7, a legendarny kościany smok z dodatku przywoływany za kupę many ma siłe 5 ! :) Zresztą większość stworzeń ma siłę 3 od lisa zaczynając do 5 koncząc na smoku. Także atak dwóch lisów jest lepszy niż atak 1 smoka :)
podsumowując:
Gra może być ale bez większego szału.


Dobry, solidny produkt

Gra jest dobra dla 4 osób. Wtedy jest jakaś interakcja - prześciganie się na torze zła, wpychanie innych na mocniejszych bohaterów wraz paladynem na czele i patrzenie jak Ci rycerze światła tłuką potwory naszych przeciwników i zamieniają ich lochy w zrujnowaną piwnicę itp :)) Gra na 2 osoby jest gorsza bo trzeba sterować dwoma nieaktywnymi graczami co sprawia wrażenia sztuczności rozgrywki i grania na siłe. Dla 3 osób gra wymaga nadal sterowania jednym nieaktywnym graczem według instrukcji ( chociaż według mnie gra na 3 graczy może obejść się już bez tego czwartego nieaktywnego gracza ).

Także na 4 oraz 3 osoby polecam tę grę, ale na 2 osoby raczej odradzam - są inne lepsze tytuły na dwie osoby z gier ekonomiczno/strategicznych.


W porządku, bez rewelacji

Gra Quarriors oraz dodatek Quartifacts to chyba najlepsze połączenie dostępnych dodatków i opcji - można jeszcze dodać do kompletu Rise od Demons.
Gra we dwójkę szybko się nudzi niestety. Warto grać w większą liczbę osób - przynajmniej trzy.


Dobry, solidny produkt

Dobry dodatek który wnosi nieco nowości, a mianowicie :
- 3 nowe kafelki terenu nr 10, 11 oraz 12 ( fajne bo zawsze to więcej możliwości kombinacji terenów )
- dwie dodatkowe zamienne jednostki do każdej armii ( wbrew pozorom nie wnosi to zbyt wiele bo np. wampirów za nekromantów nie opłaca się brać, tak jak np drzewców za pegazy itp - mają zastosowanie wtedy gdy wystawimy już wszystkie figurki jednego typu i żeby nie tracić to dobiera się zamienników )
- dużo nowych questów i taktyk ( przydatnych )
- nowe karty pór roku

Warto kupić bo dzięki temu przedłuży się żywotność gry.
Ubolewam trochę, że raczej nie będzie kolejnych dodatków z nowymi armiami, a liczyłem na krasnoludy i na orki. Chyba warto zapomnieć że zostaną one wydane.


Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra. Gramy z żoną we dwójkę i dobrze się bawimy, chociaż mamy za sobą dopiero z 7 partii :) Gra nie budzi negatywnych emocji, nie ma bijatyk ani wkurzania się, a do tego nie trwa zbyt długo bo około 45 - 60 min, więc nie trzeba poświęcać całego dnia na rozgrywkę i można zagrać zupełnie spontanicznie. Chcemy w przyszłości spróbować zagrać w więcej osób, co sprawi, że pewnie gra czasowo się wydłuży, ale będzie też więcej walki o tereny i więcej kombinowania.
Bardzo polecam ! :)


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna gra. Jest sporo losowości ale dzięki temu też gdy się przegrywa to nie ma się pretensji że " coś się zrobiło źle " :) My gramy we dwójkę i jest fajnie - super sprawa - gra trwa 20 minut i dość szybko się rozkłada i składa. Do gry polecam dwa dodatki :
- Quartifacts ( dodaje możliwość chodzenia na questy oraz dodaje 6 nowych jednostek - tych w klimacie : rycerzy, minotaura, pegaza, giermka, i gnoma :)
- Rise of Demons ( dodaje nową ciekawą jednostkę i nową fajną opcję by zapychać przeciwnikowi worek kostkami korupcji :) - fajna sprawa )

Polecam !


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Dodatek bardzo fajny. Każdy kto planuje zakup gry musi też uwzględnić ten dodatek bo bez niego gra szybko staje się powtarzalna. Dodatek daje powiekszone karty budynków ( nie 5 a 7 rodzajów ) no i losowane nakładki, dzięki czemu każdy gracz ma inne możliwości budowy. Gra przestaje byc taka schematyczna. Dodatkowo dochodzą karty zarządców co jeszcze bardziej urozmaica grę i dalej zapobiega powtarzaniu schemtów. Jedyny minus to cena dodatku - 110 zł to dużo, ale bez tego dodatku gra podstawowa bardzo szybko staje się schematyczna i powtarzalna.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna gra, szczególnie dla 2 osób :)
Żeby trochę poprawić rozgrywkę ustaliliśmy że nie będziemy rzucać na królewską pomoc dotyczącą wsparcia wojskiem od Króla przed bitwą ale od samego początku mamy do dyspozycji wirtualnie ( na kartce ) 11 rycerzy i możemy z tej liczby korzystać ujmując z niej dowolną ilość. Na koniec gry jeśli pozostanie nam w zanadrzu jeszcze jakieś wojsko nie wykorzystane od króla to za każdego rycerza +1 do Punktów Zwycięstwa ( Dzięki temu rozwiązaniu możemy bardziej zaplanować grę ).