Alex - recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Ciekawa odsłona wersji kafelkowej. Łatwe zasady, spodoba się miłośnikom remika lub pasjansa.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Układanka klasyka gatunku. Różne poziomy trudności, szybko się nie znudzi;-).


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Must have: zagrasz wszędzie i z każdym;-). Proste zasady, dynamiczna i wesoła rozgrywka, puszka mieści się w torebce;-)


story cubes - gra dla gawędziarzy lubiących turlać kostki ;-). Sprawdza się dla dzieci: młodsze uczą się budować opowiadania wg klucza, ze starszymi można ćwiczyć języki obce. Małe i poręczne pudełko wszędzie zabierzemy, dodatki rozwijają klimat opowieści.


Jak dla mnie ideał :)

Maharani Mozaic Palace to mój ulubiony rodzaj gry - logiczna układanka, zmyślna i wciągająca abstrakcja ubrana w ładny motyw.

Zasady są proste i klarowne,łatwe do ogarnięcia i zapamiętania, ale reguły determinujące wykonanie ruchu na tyle zmyślne,że nie jest ani za łatwo, ani schematycznie.

Rozgrywka rozkręca się po kilku turach, gdy zapełnia się plansza, ale za to finisz jest emocjonujący. Na 3 i 4 osoby gra się świetnie sprawdza, wariant dla dwojga z zestawem 2 kolorów dla każdego gracza wymaga kilku rozgrywek,żeby się ogarnąć i zacząć zgarniać fajne combosy punktowe;-).

Instrukcja angielska jest napisana bardzo przystępnym językiem, każdy opisywany etap gry jest dobrze zilustrowany i życzyłabym sobie i innym graczom aby wszystkie instrukcje były tak opracowane. Elementy gry wykonano z solidnej tektury, kolorystyka miła dla oka, maniaków Carcassonne ucieszą figurki z drewna.

Po kilku rozgrywkach mogę polecić Maharani jako świetną grę rodzinną i na spotkania ze znajomymi. Gra nadaje się dla graczy z różnym stopniem zaawansowania - grających okazyjnie lub "zupełnie zielonych w temacie" zasady nie zanudzą, a planszówkomaniak będzie musiał pokombinować, żeby się wykazać, bo reguły są nieco inne niż w typowych grach kafelkowych.


Dzieciaki Cardline Zwierzęta uwielbiają, dorosłym przy niektórych cechach zwierzaków szczęki opadają;-).

Estetyczne i solidne karty, metalowe pudełko typu travel. Dobra gra jako niedrogi prezent, grupa wiekowa: przedszkole i klasy 1-3 podstawówki.


Fenomen w każdej grupie wiekowej, dobra zabawa gwarantowana! Dobre na imprezę, na herbatkę do babci, do auta dla dzieci.
Odświeża pamięć, wyostrza refleks, rozśmiesza do łez i zagina wszystkowiedzącą ciotkę, która nagle zaniemówi, gdy jako kolejna osoba ma podać nazwę rośliny na literę "ł";-). Dla mnie ponadczasowy must have!


Przepięknie wydana perełka logiczna;-) .
Zaletą są proste, łatwe do tłumaczenia zasady, dużo ilustrowanych przykładów w instrukcji (obrazki trzeba oglądać wg wersji angielskiej, zresztą lepiej napisanej) i nietuzinkowa, dość szybka rozgrywka.

Gra jest dobrze zeskalowana dla dwóch graczy i od ich intencji zależy, czy będzie to rozgrywka z biglem i podjazdowa czy raczej przewidywalny i neutralny wyścig, kto w swoim zakątku szybciej postawi odpowiednie budowle. Ma to znaczenie gdy gramy z kimś, kto źle znosi negatywną interakcję. Trzech graczy bardziej znacząco powalczy o teren, ale zagęszczenie budowli nie upośledza rozgrywki, raczej zmusi do główkowania jak optymalnie wykorzystać sytuację. Przy czterech graczach nie da się uniknąć regularnego burzenia cudzych osad, złośliwości i koalicji, niestety z braku miejsca na wyspie zdarza się rozgrywka losowa i dość chaotyczna.

Grę polubią wielbiciele wszelkiej maści układanek (Carcassonne, Kakao, Patchwork itp.). Zwolennicy turlania kostkami, dynamicznych imprezówek czy mózgożernych strategii raczej nie podzielą mojego zachwytu nad Taluvą.