Micky - recenzje

Świetna gra, dobrze się przy niej bawi cała rodzina, jak i znajomi. Rozwija myślenie. Losowość jest dość istotna, dzięki temu bardzo stary wyjadacz może przegrać z początkującym, gdy kostki po prostu nie podejdą. Kostki są duże, i czytelne - może być problem tylko przy słabym świetle w odróżnieniu czarnego i niebieskiego, ale kto gra po ciemku? Tabliczki też są solidnie wykonane. Grę mam bardzo długo, bo prawie 10 lat - choć pudełko dawno pożegnało się z tym światem gierka dalej dostarcza wiele radości. Szczerze polecam każdemu!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobra gra na imprezę. Można grać na prawdę w wielu graczy i nikomu się nie nudzi. Pobudza myślenie i skojarzenia, a do tego jest niezła beka, gdy ktoś próbuje pokazać na migi jakieś hasło, lub chce opisać je słowami. Wszystkie konkurencje są na czas, więc jest lekki stresik, gdy nie idzie Twojej drużynie. Nie przepadam za tego typu grami, ale poza tym ciężko mi jej coś zarzucić. Jeśli tylko masz szerokie grono znajomych, lubisz zabawy typu 'kalambury' i po prostu chcesz się pośmiać to gorąco polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Nie ma co tu dużo pisać - przyjemna gierka dla rodziny. Jest w dużej mierze losowa, dlatego każdy może wygrać, choć trzeba też pomyśleć kiedy dobrze jest wymienić zwierzątka, a kiedy lepiej kulać dalej by ktoś cię nie uprzedził w zdobyciu psa czy po prostu wygranej, ale nie ma tu strategii wygrywającej, bo nie da się zaplanować co w danej kolejce wylosujemy. W skrócie - polecam każdej rodzinie z dzieciakami.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Całkiem przyjemna gierka, chociaż wolę tytuły na dłuższą chwilę z planszą, która zajmuje cały stół itd.. Można zagrać w każdym gronie, a im więcej osób tym lepiej. Często powstają bardzo ciekawe i śmieszne historyjki, poza tym każda z nich jest inna! Można modyfikować zasady i grać wg różnych wariantów, a do tego jest sporo dodatków, więc dla każdego coś się znajdzie. Ogólnie polecam, mimo tego, że nie jest to gra w moim typie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Rewelacyjna gra - zasady wręcz banalne, więc zagrać można w każdym towarzystwie. Jest kilka wariantów rozgrywki - dużym plusem, w odniesieniu do podstawowej wersji, jest zwiększenie liczby graczy aż do 12. Każdy uczestniczy w każdej kolejce, więc nie ma tu miejsca na nudę. Karty są bardzo abstrakcyjne i można wymyślić dużo haseł do każdej z nich. Minusem jest jednak ich ilość - jeśli się gra któryś raz z kolei w tym samym towarzystwie skojarzenia mogą się powtarzać lub możemy zacząć się sugerować czyimiś pomysłami. Jednak nie jest to istotna wada, ponieważ jest dostępnych wiele dodatków z nowymi kartami. Regrywalność jest duża, bo każda rozgrywka jest inna! Plusem jest kilka wariantów gry, w zależności od liczbo graczy (bajer z blokowaniem karty gracza i gra parami). W skrócie - gorąco polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Kostka ciężko chodzi, stosunkowo dużo waży jak na kostkę 4*4*4 i jest też odrobinę większa od innych kostek tego 'wymiaru'. Dla kogoś kto nie potrafi ułożyć kostki 3*3*3 będzie ogromnym wyzwaniem. Jak ktoś potrafi ułożyć jej mniejszy odpowiednik będzie trochę łatwiej, choć pierwsze ułożenie pewnie zajmie trochę czasu. Trudności sprzyjają ruchome środki. Są one też powodem możliwości wystąpienia kilku sytuacji ułożenia, które nie mają prawa zdarzyć się w kostce 3*3*3, więc trzeba się nauczyć kilku dodatkowych algorytmów.


Za droga, jeśli chodzi o tą jakość wykonania. "Chodzi lżej" od RC 3*3*3, jednak są dużo lepsze kostki. Dość często popuje, co nie zdarzyło mi się w żadnej innej kostce 2*2*2. W skrócie - nie polecam.


Jakość kostki nieproporcjonalna do ceny - można kupić lepszą taniej. Jednak plusem są jest brak naklejek. W mojej poprzedniej kostce Rubik'sa trzeba było je wymienić gdyż ciężko było układać gdy oświetlenie było trochę słabsze ze względu na wyblakłe kolory. Mimo tego kostka chodzi stosunkowo ciężko. Jeśli ktoś chce się nauczyć układać nie będzie ona najgorszym wyborem, lecz jeśli myślisz o czymś ambitniejszym i chcesz spędzić z nią więcej czasu (lub mniej na pojedyncze ułożenie) niedługo będziesz potrzebował lepszej kostki.


Świetna gra, mam do niej duży sentyment. Dobra zarówno dla niegrającej rodziny, jak i dla bardziej ogranego towarzystwa. Solidne wydanie, kolorowe karty i pociągi. Ciekawym urozmaiceniem wersji USA są tunele i promy (w efekcie możemy zdobyć np. 42 punkty za jeden odcinek!), dlatego też wolę wersję Europe. Troszkę denerwująca jest losowość - choć znikoma, czasem za bardzo (moim zdaniem) wpłynie na grę. Zdarzyło mi się grać taką partię, że brat wylosował 3 praktycznie pokrywające się trasy do zbudowania, przez co reszta nie miała zbyt wielkiego pola do popisu przy kilku skrajnie różnych biletach. Ale takie partie zdarzają się skrajnie rzadko, bo biletów do wyboru jest na prawdę dużo, więc nie uważam tego za wadę gry.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: