Piotrash - recenzje
Dobry, solidny produkt
Karta punktująca, mająca zastosowanie w końcowym etapie gry. Bardziej jednak od samego działania karty, cieszy koncepcja zaadaptowania pingwinów do
marsjańskich warunków :)
Jak dla mnie ideał :)
Koszulki wprost stworzone do gier planszowych. Jakością wykonania i grubością folii nie ustępują ich odpowiednikom od FFG, od których mają jednak zdecydowanie lepszy stosunek jakości do ceny. To ostatnie ma niebagatelne znaczenie przy konieczności koszulkowania czasem paruset kart z jednego tylko tytułu.
Dobry, solidny produkt
Trzy dodatkowe karty projektów, po jednej z każdego rodzaju: zielona karta produkcyjna, czerwona karta wydarzenia, umożliwiająca zrzucenie bliźniemu asteroidy na jego piękne roślinki oraz niebieska karta Maszyn Samoreplikujących, dzięki której przetrzymywane na niej droższe projekty z czasem coraz bardziej tanieją. Ta ostatnia jest najciekawsza i jako jedyna wprowadza pewną nowość do gry.
Jak dla mnie ideał :)
Spośród różnych tytułów o ostatnio modnej tematyce marsjańskiej, ten jest zdecydowanym numerem 1. Gra jest mocno osadzona w nauce poprzez ciekawe koncepcje przekształcania atmosfery i powierzchni planety oraz występujące na kartach projektów technologie. Mamy tutaj także niewielką dozę negatywnej interakcji, jednak zdecydowanie jest to głównie euro gra, w której produkujemy surowce i wprowadzamy w życie projekty, realizując własną strategię. Planszetki graczy mogłyby być trochę grubsze, natomiast nieco niespójna grafika na kartach mi osobiście zupełnie nie przeszkadza. Gra klimatem przypomina marsjańską trylogię Kim Stanley Robinsona, a ze względu na motyw zalesiania jałowej planety, budzi trochę skojarzenia z klasyczną "Diuną".
Jeden z ciekawszych dodatków do Neuroshimy HEX. Wprowadza parę nietypowych jednostek strzelniczych: snajper, shotgun, czy przede wszystkim wyrzutnia rakiet. Zwłaszcza ta ostatnia potrafi diametralnie odmienić sytuację na planszy. Sama frakcja raczej nie jest trudna do opanowania. Śmiało można polecić.
Jak dla mnie ideał :)
Flagowe koszulki FFG. Wytrzymałe, wykonane z grubej folii, a karty wewnątrz świetnie się trzymają i są dobrze chronione. Ze względu na cenę nie jest to jednak produkt dla karcianek kolekcjonerskich. Do planszówek natomiast koszulki nadają się idealnie.
Jak dla mnie ideał :)
Karciana klasyka, która ani trochę się nie zestarzała. Mechanika niechybnie wzorowana na Puerto Rico, jednak przeniesiona w kosmos i dostosowana do potrzeb gry karcianej. To właśnie wykorzystywanie kart o najróżniejszym działaniu jest mięsem tej gry, a samych kart jest multum i tym samym mamy całkiem szeroki wachlarz dróg do obrania, taktyk, czy tworzenia combosów. Pomimo braku głębszej otoczki fabularnej, ilustracje nadają grze specyficzny klimat i mogą się podobać.
Dobry, solidny produkt
Nic dodać, nic ująć - użyteczne i sprawdzają się w nie jednej grze.
Choć maniakalnym fanem Neuroshimy nigdy nie byłem, jest to ciekawa gra taktyczna o bardzo przyzwoitym czasie potrzebnym na rozgrywkę. Dodatkowy plus za mechanikę opartą na heksach - przyzwyczajenie z dawnych strategii turowych. Po dokupieniu paru dodatków znacznie zwiększa się ilość dostępnych strategii i sama gra zyskuje na atrakcyjności.
Dobry, solidny produkt
Kupione na prezent. Obdarowanej osobie się podobało, zwłaszcza że lubi klimaty Japonii. Prosta gra karciana o bardzo przyjemnych zasadach. Rozgrywki są krótkie i szybkie, a próg wejścia niski - w zasadzie nadaje się nawet na imprezę.
Jak dla mnie ideał :)
To jedna z dwóch moich ulubionych gier (obok Twilight Imperium). Choć nie jest oficjalną adaptacją komputerowej Cywilizacji, pozostaje i tak najlepszą grą cywilizacyjną na rynku. Genialna mechanika, multum strategii, świetne odwzorowanie różnych aspektów budowania cywilizacji (produkcja, nauka, kultura, populacja, zadowolenie, siła militarna), sprawiają, że można w nią grać bez końca - oczywiście pod warunkiem, że ktoś lubi takie gry.
Dobry, solidny produkt
Świetna gra cywilizacyjna. Wzorowana na Through the Ages, choć jest od niej prostsza, bardziej losowa i mniej strategiczna. Jednocześnie jest żwawsza i bardziej przystępna dla nowych graczy, szczególnie nie mających dużego kontaktu z planszówkami. Szczególnie cieszy tło historyczne i nawiązanie do rzeczywistych wydarzeń, np.: na kartach wojen, bitew, czy właśnie wydarzeń. Znalazły się też dwa polskie akcenty: M. Skłodowska-Curie i bitwa pod Grunwaldem. Jedna z lepszych pozycji na rynku w swojej kategorii.