Rolf - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Dobre wprowadzenie do VTES. Każda z talii działa trochę inaczej, pokazuje najważniejsze mechaniki i zasady gry. Częstym zarzutem dla ostatnio wydawanych VTESowych produktów był brak instrukcji oraz brak żetonów do oznaczania puli gracza/krwi. W pudełku 5. edycji znajdziemy wszystko, co pozwoli nam rozpocząć rozgrywkę dla pięciu graczy. Bardzo przydatne wydają się karty pomocnicze dla każdej z talii, które tłumaczą strategię danego decku oraz zawierają skrócony opis najważniejszych zasad w grze - małe, a cieszy. Super sprawa, dla kogoś, to dopiero zaczyna z grą.

Zdecydowanie najlepsza 5-osobowa gra karciana. Druga gra CCG autorstwa Richarda Garfielda, twórcy Magic: The Gathering. Warto spróbować. W każdym miejscu w Polsce znajdą się aktywne grupy graczy, do których można dołączyć, potwiedzone są również kolejne nowe dodatki oraz dodruki kart.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Impreza + Wyobraźnia + Duża liczba osób = Dixit

Bardzo lekka i przyjemna gra, która pozwala nam dowiedzieć się przede wszystkim co mają w głowie nasi znajomi ;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Mam podobne uczucia co Htomek :) Jest to bardzo "miękka" gra. Na początku wydawać by się mogło, że ze względu na dużą ilość komponentów oraz świetnie wykonaną mapę, na której znajduje się masa opcji oraz adnotacji gra będzie wydawać się ciężka. Okazuje się, że bardzo przyjemna mechanika dice placement pozwala na toczenie rozgrywki w bardzo szybkim tempie a same zasady gry wydają się intuicyjne. Ogromną siłą tej gry są postacie, które wybieramy na początku gry, ponieważ z perspektywy każdej z nich rozgrywka będzie wyglądała zupełnie inaczej. Podsumowując, jest to bardzo ładnie wydana, stosunkowo prosta i przede wszystkim przyjemna euro :)

+ Jakość wykonania
+ Mnogość postaci, które bezpośrednio wpływają na styl gry
+ Instrukcja z przykładami oraz wyjątkowymi sytuacjami
+ Prosta rozgrywka, którą może być bardzo dynamiczna
+ Rozwój gry podczas odwiedzania kolejnych miast i odblokowywania ich

- Czasem można odnieść wrażenie, że gra jest za prosta

Ocena: 4.5/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Mam podobne uczucia co Htomek :) Jest to bardzo "miękka" gra. Na początku wydawać by się mogło, że ze względu na dużą ilość komponentów oraz świetnie wykonaną mapę, na której znajduje się masa opcji oraz adnotacji gra będzie wydawać się ciężka. Okazuje się, że bardzo przyjemna mechanika dice placement pozwala na toczenie rozgrywki w bardzo szybkim tempie a same zasady gry wydają się intuicyjne. Ogromną siłą tej gry są postacie, które wybieramy na początku gry, ponieważ z perspektywy każdej z nich rozgrywka będzie wyglądała zupełnie inaczej. Podsumowując, jest to bardzo ładnie wydana, stosunkowo prosta i przede wszystkim przyjemna euro :)

+ Jakość wykonania
+ Mnogość postaci, które bezpośrednio wpływają na styl gry
+ Instrukcja z przykładami oraz wyjątkowymi sytuacjami
+ Prosta rozgrywka, którą może być bardzo dynamiczna
+ Rozwój gry podczas odwiedzania kolejnych miast i odblokowywania ich

- Czasem można odnieść wrażenie, że gra jest za prosta

Ocena: 4.5/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Piękny suchar. Co prawda za pierwszym razem jak graliśmy na grze zeszło nam prawie 3h razem z uczeniem się zasad no i czacha dymiła. Suchość wyczuwalna w pełni, choć teoretycznie we wszystkim da się doszukać jakiegoś klimatu, jednak według mnie w tej grze chodzi o LICZENIE :) i pod tym względem jest to gra wybitna, zasłużone top 10 na BGG.

+ ilość kafelków, za pomocą których możemy punktować
+ zachęca do myślenia
+ kafelki "technologii"
+ 9 wariantów planszy, które urozmaicają rozgrywkę
+ uniwersalna językowo

- jakość instrukcji w wersji polskiej
- planszetki są niestety dosyć cienkie i trzeba uwazać, żeby ich nie uszkodzić
- kafelki mogłyby być wykonane z grubszego kartonu
- dla niektórych grafiki na kafelkach mogą wydawać się zbyt małe

Ocena: 5/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Co prawda może nie tak dobry jak Miasta i Rycerze czy Odkrywcy i Piraci, ale wszystko jest lepsze od podstawki :)

+ Wariant z dobieranymi kartami zamiast kości
+ Pomysł na urozmaicenie gry dla 2 graczy
+ Pomysłowe scenariusze: Kupcy i Barbarzyńcy, Rzeka
+ Można łączyć z innymi dodatkami

- Zbyt wysoka cena
- Stosunkowo małe dodatki/scenariusze, które nie wpływają zbyt mocno na rozgrywkę tak jak pełnoprawne dodatki


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Moim zdaniem najlepszy dodatek do Catanu :)

+ O wiele większa plansza
+ Mechanizm odkrywania nowej ziemi
+ Sposoby zdobywania punktów
+ Bardziej i mniej rozbudowane scenariusze
+ Da się to połączyć z innym dodatkiem np. Miasta i Rycerze

Polecam, 5/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo podoba mi się motyw licytacji oraz piękne wykonanie wersji polskiej. Gramy regularnie ze znajomymi, polecam każdemu 5/5 :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Zawsze patrzę na gry pod kątem wariantu dla 2 osób - nie zawsze znajdą się znajomi do grania, a niektóre gry na dwie osoby działają po prostu słabo. Tak właśnie było, kiedy kupiliśmy 7 Cudów Świata. Gra była ok, kiedy miało się przynajmniej 4 osoby - draft miał sens, było więcej główkowania. Wariant na 2 był niestety słaby i trochę na siłę...

... i wtedy pojawił się Pojedynek :) Naprawia wszystko, czego podstawka nie dawała przy grze dwuosobowej. Jest ciekawsza, więcej się dzieje, pojawiła się większa interakcja, można nawet mówić o jakichś elementach strategii. Warto też wspomnieć, że pudełko jest małe, co dla mnie jest dużym plusem - można tę grę łatwo wziąć w podróż albo do pracy.

+ 3 drogi do zwycięstwa
+ angażująca rozrywka ze zwrotami akcji
+ kompaktowe pudełko
+ zaskakująca ilość możliwości
+ lepsze rozwiązanie handlu między graczami
+ mocne bonusy naukowe
+ możliwość zdominowania przeciwnika i skończenia partii przed czasem

- troszkę droga
- karty są troszkę małe i czasem ciężko je "odkleić" od stołu albo potasować

Ocena 4.5/5 Serdecznie polecam


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: