Łukasz - recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Bardzo dobre, ale jednak nie genialne. Owszem, wydanie jest znakomite. Owszem, widać że system tworzył Monte Cook (w dobrym znaczeniu tych słów). Ale nie ma w tym systemie nic, co by budziło autentyczne zainteresowanie - ot, jeszcze jedno postapokaliptyczne fantasy (tak, wiem że teoretycznie to sf). Podobnych systemów wyszło już trochę (Gamma World, nasza Klanarchia), Numenera nie wyróżnia się na ich tle na tyle, aby wystawić 5/5.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Bardzo dobry system, szkoda że linia wydawnicza została tak szybko zamknięta. Ciekawy opis świata, niezła mechanika, znakomite ilustracje - polecam. Czemu nie 5/5? Bo cóż, poza podręcznikiem głównym i kilkoma skromnymi dodatkami dostępnymi w sieci, nie ma nic więcej. A chciałoby się, szczególnie opisu świata.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Dobre "w swojej klasie", jak to mówią. W tej grze nie ma innowacji na miarę "Weapons of the Gods", albo tak dobrego wydania jak w "Qin: The Warring States". Ale proste, grywalne, napisane jasno i przejrzyście - przynajmniej dla osób, które grały w gry z serii Świata Mroku, bo układ bardzo zbliżony do tego z produktów White Wolfa.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Chyba pierwszy polski system na światowym poziomie, coś co można z czystym sumieniem pochwalić. Szczególnie urzekła mnie kompleksowa mechanika, pozwalająca na (no, może niezbyt szybkie) rozstrzyganie wszelkiego rodzaju konfliktów. I oczywiście strona graficzna - bez tego "Klanarchia" nie byłaby "Klanarchią". Na przykładzie tego systemu widać wyraźnie, że dobry layout i grafika na wysokim poziomie mają ogromne znaczenie.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

System dosyć nowoczesny, korzystający ze współczesnych rozwiązań jeżeli chodzi o mechanikę (opisowe cechy, podział gry na fazy). Widać wpływ FATE, ale bez przesady - kontrola narracyjna jest dosyć ograniczona, mimo zewnętrznych podobieństw jest to jednak klasyczna, dosyć prosta mechanika.

Jeżeli chodzi o procent Tolkiena w Tolkienie, "The One Ring" sprawdza się znakomicie, lepiej niż poprzednie próby w tym zakresie (MERP i system Deciphera). Z tym zastrzeżeniem, że - jak na razie - gramy tylko w północno-zachodniej części Rhovanionu, więc jeżeli ktoś ma ochotę na Mordor czy Gondor, może być zawiedziony.

I ostatnia uwaga - to typowy system do grania, nie do czytania.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Rzecz dobra, ale niepełna - ani słowa o katolickich kościołach wschodnich (sam zachód), podobnie o prawosławiu. Dużo informacji o Templariuszach - czy rzeczywiście bardzo przydatnych?


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Dodatek dosyć skromny objętościowo, ale ciekawy. Takie rozszerzenie poprzedniego podręcznika "Hedge Magic", zawierające nawet niektóre zasady z poprzednika. Zaskakująco dużo informacji o magii związanej z hellenistycznym kręgiem kulturowym (Amazonki i Sokotra). Natomiast wbrew tytułowi magiczne tradycje opisane w podręczniku (za wyjątkiem Muspelli) raczej trudno uznać za "rywali" Zakonu Hermesa.