Rafal Kruczek - recenzje

Dodatek z nową treścią w nowej postaci,
Pathfinder Adventure Card Game do tej pory wychodził w postaci Adventure Path sprzedawanych jako Base (w dużym pudłach z ok. 500 kart ) i 5 Adventure packs (5 * 110 kart) każde jako osobny zakup. Co oznaczało że do każdej kampanii trzeba było kupić ogromne pudło a potem co miesiąc dokupywać paczkę ze scenariuszami.
W nowym modelu "podstawką" jest Core do którego dokupuje się kampanie jako Curse - który w jest jednym pudełku (550 kart) korzystnie cenowo. Według słów twórców Core będzie można użyć z kolejnym kampaniami.
Ponadto całkowita zmiana oprawy graficznej kart z suchej excelowskiej na bardziej nowoczesna
Kosmetyczne zmiany w zasadach - większa swoboda rozwoju postaci, wprowadzenie wielu terminów skracających treść kart
Lokacje znikają , po zamknięciu.
Możliwość dostosowania trudności i długości gry :
- lokacje w trzech rozmiarach regulują długość rozgrywki
- karta wildcard w losowymi utrudnieniami
Ogromne zwiększenie różnorodności kart poza Blessing chyba nie ma żadnych duplikatów.
Core ma 9 scenariuszy na 3 poziomach i generator nowych losowych scenariuszy Curse of the Crimson Throne Adv ma 24 scenariusze na 6 poziomach. Można je połączyć w dłuższa kampanie kampanie lub nie łączyć rozegrać Curse nowymi postaciami. Scenariusze maja dłuższe wstępy i epilogi fabularne.
Zalety: wszystko powyżej?
Wady:
- po połączeniu z core z Cure gra ma prawie 1000 kart i staje się troszkę nieprzenośna... :(
- sama rozgrywka jest dość prosta, ale musi wśród grających być osoba która ogarnia te 32 stron instrukcji pełnych zasad.



Stara dobra gra w nowej odsłonie.,
Pathfinder Adventure Card Game do tej pory wychodził w postaci Adventure Path sprzedawanych jako Base (w dużym pudłach z ok. 500 kart ) i 5 Adventure packs (5 * 110 kart) każde jako osobny zakup. Co oznaczało że do każdej kampanii trzeba było kupić ogromne pudło a potem co miesiąc dokupywać paczkę ze scenariuszami.
W nowym modelu "podstawką" jest Core do którego dokupuje się kampanie jako Curse - który w jest jednym pudełku (550 kart) korzystnie cenowo. Według słów twórców Core będzie można użyć z kolejnym kampaniami.
Ponadto całkowita zmiana oprawy graficznej kart z suchej excelowskiej na bardziej nowoczesna
Kosmetyczne zmiany w zasadach - większa swoboda rozwoju postaci, wprowadzenie wielu terminów skracających treść kart
Lokacje znikają , po zamknięciu.
Możliwość dostosowania trudności i długości gry :
- lokacje w trzech rozmiarach regulują długość rozgrywki
- karta wildcard w losowymi utrudnieniami
Ogromne zwiększenie różnorodności kart poza Blessing chyba nie ma żadnych duplikatów.
Core ma 9 scenariuszy na 3 poziomach i generator nowych losowych scenariuszy Curse of the Crimson Throne Adv ma 24 scenariusze na 6 poziomach. Można je połączyć w dłuższa kampanie kampanie lub nie łączyć rozegrać Curse nowymi postaciami. Scenariusze maja dłuższe wstepy i epilogi fabularne.
Zalety: wszystko powyżej?
Wady:
- 5 dołączonych kości po jednej z każdej to na pewno nie jest "complete set". Podczas gry przydają się przynajmniej 3 sztuki każdej z kości a w późniejszych przygodach nawet po 4.
- sama rozgrywka jest dość prosta, ale musi wśród grających być osoba która ogarnia te 32 stron instrukcji pełnych zasad.


Ponieważ "podstawka" i nie zawiera pełnej instrukcji i tak trzeba sobie ją ściągnąć z internetu, tekst o konieczonści kupna podstawki jest mocno przesadzony. Jesli sie ma żetony i coś do zaznaczania Chain można grać kupując same talie.


Pathfinder Adveture Card Game znakomicie oddaje atmosferę pełnej kampanii RPG , bez rozgrywania sesji RPG - nie wymaga Mistrza Gry , ani odgrywania postaci - ale w przeciwieństwie do Descenta nie wymaga taktycznego wylicznia kazdego kroku i gra nie polega tylko na chodzeniu po podziemiach.


Jak dla mnie ideał :)

Po zakupie i 20 partiach w dalszym ciągu chcę grać, podobnie jak większość osób z którymi zagrałem.
Gra jest uproszczona w stosunku do Race for the Galaxy głownie pod wzlędem ujednolicenia typow światów - podziału na światy militarne i nie (wszytskie wystawia się tak samo) i podziału na pordukcyjne i "windfall" - kazdy ( nie szary) świat może produkowac dobra.
Ponadto wypada jeden z elemnetów który "blokuje psychicznie" niektórych graczy - płacenie za wystawianie odrzucaniem innych kart.
Pomimo tych uproszczeń gra pozostaje bardzo strategiczna i wymusza sporo konbinowania - kosci są "niesforne" poprzez to, gra nie jest tak zeskryptowana jak karcianka. Jesli chcesz mieć wieksza kontrolę nad kośćmi musisz zainwestować w zdolności do "przenoszenia" kości.


Wpaniała gra w doskonałej serii odkrywająca na nowo sprawdzone mechaniki.
Niestety kalefki i kości sa droższe niz karty co powoduje ze spin-off jest ponad 2 razy drozszy od oryginału...
Niestey informacja na stronie rebel.pl że
"W grze występują elementy w języku angielskim, ale nie są one istotne dla gry (są to np. nazwy kart czy obszarów na planszy) - - wystarczy, aby jeden z graczy znał ten język do lektury instrukcji."
nie jest prawdziwa. Na kafelkach jest duzo tekstu (jest 55 unikalnych developmnetów - światy sa bardziej powtarzalne) i ma on znaczenie podczas gry.


Zdanie z opisu "W grze występują elementy w języku angielskim, ale nie są one istotne dla gry (są to np. nazwy kart czy obszarów na planszy) - - wystarczy, aby jeden z graczy znał ten język do lektury instrukcji." nie jest prawdziwe. W grze są teksty w jezyku angileskim na kartach postaci i kartach zdarzeń( nie wystepujące w unstrukcj), ale oba typy karta są jawne dla wszystkich graczy wiec nie sprawia to duzego problemu,,,


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra. Mozna ja potraktować jako samodzielny produkt dobry do gry na 2 osoby lub jako szanse żeby tanio wypróbowac Ascension DUŻO taniej niż za pomocą kupna dodatku.
Karty stanowią wybór kart i zdolnosci ze wszsytkich poprzednich gier w serii, ale mają odswieżoną szate graficzna i niektóe to uproszczone wersje niektórch kart.


Jak dla mnie ideał :)

Solidny dodatek za dobrą cenę.
Zawiera az 30 nowych ras obcych stworzonych przez fanów dodatku. Sa one zarówno inetersujace pod względem tematyki jak i mechaniki.I oczywiscie ilustarcje alienów wpaniełe jak zawsze.
W dataku jest także nowa talia nagród a tam miedzy innymi ship Zap ktoy niszczy dodwolny statek w grze i Ominzap którzy może skontrować wszystko! Ponadto klika nowych kart negocjacji ze specjalnymi efektami - zepsuty tłumacz wymaga negocjacji na migi , a EPICKIE negocjacje pozwalaja wynegocjowac 2 kolonie!


Starter Set do Marvel Dice Masters jest dobrym i tanim sposobem sprawdzenia czy system Dice Masters bedzie się podobać. Jednak zdobycie kompletu kości i kart za pomoca kupowania boosterów jest bardzo kosztowne. Wiecej w mojej recenzji na Przystanek Legnica (link powyżej)


Nie spełnia moich oczekiwań :(

Jak dla mnie bezczelne kłamstwo na pudełku "84 NOWE karty" dyskwalifikuje to rozszerzenie i nie zasługuje ono na inna ocene niż najniższa.
Same ilustracje są jedynym powodem do kupna tych kart - a wiec tylko to że kupiłem w przedsprzedaży z 25% znizką powoduje, że czuje się troche mniej oszukany.


Dwie drobne uwagi co do samego wydania gry.
Po pierwsze informacja "Wydanie: polskie" w opisie gry jest nieprawidłowa. to znaczy że jest to wydanie międzynarodowe z polską instrukcją i angielskimi kartami. Większość nazw kart to imiona własne więc to nie ma znaczenia, poza nazwami gildii.
I własnie z gildiami jest powazniejszy problem. Tyły kart gildii powinny byc identyczne jak tyły innych kart z III ery. Niestety różnica kolorów miedzy polskim wydaniem Rebela ,a dodatkiem jest duża, Gildie z dodatku można rozróznic na rece graczy z drugiej strony stołu, bez żadnego problemu/
Podobnie karta losowania cudu dla "Rome" jest bezuzyteczna.
Sam dodatek jest długo oczekiwanym zakupem, pierwsze kilka partii potwierdziło przypuszczenia ze jest w stanie przedłuzyc grywalność podstawki o kolejne kilkadziesiąt partii.


Jak dla mnie ideał :)

Łatwa i szybka gra dla każdego (no może nie dla mnie). Kolega kupił za moim pośrednictwem kilka ezgemplarzy dla siebie i swoich znajomych i przekazuję jego ocene :)


Jak dla mnie ideał :)

Barzo szybka i fajna gra licytacyjna .Nalepiej "chodzi" w 3 lub 4 graczy. Ale gdy mam czas to z gier Lehmana wole jednak Race for the Galaxy


W porządku, bez rewelacji

Produkt posiada wiekszość cech nowego modelu wydawania kart: Living Card Game. Grywalność z prosto z pudełka, gadzety (figurki C.) ktore nie wnosza wiele do samej rozgrywki. Niewielka plansze do połozenia kilku kart iżetonów. W sumie du ze pudło w niewielkim stopniu wypełnione. Niestety sam dobór kart jest nieszcześliwy. Wszsytkie katy są pojedyńcze więc żeby złożych dobrą talię trzeba kupić przynajmniej dwa boxy. W dodatku zdarzyły sie pomyłki w druku (jedna posatć zmieniła frakcję przez pomyłke). Tak iec jesli ktoś chce w miarę tanio pobieżnie poznać tą grę to może spróbować.
Z drugiej strony już przy Warhammer:Invasion FGG nuaczyła się dała kluczowe karty w więszych ilościach. Tak wiec bardziej cierpliwi moga poczekać kilka lat na CoC LCG core set 2 w któym już wszsytko berdzie K. :)


Dobry, solidny produkt

Duży dobrze wydany podręcznik. Sam system też może być ineresujący ,ale niestety jeszcze nie zagrałem, więc powszetrzymam się z komnetowaniem


Dobry, solidny produkt

Początek cyklu. Solidne czytadło fantasy. Kilka świezych pomysłow i intersesujące postaci. Pierwsza tetralogia jest fajna, kolejna niestetety już przynudza...


Dobry, solidny produkt

Ładna książka. Bardzo przydatna dla MG i dla graczy szczególnie gdy sesja jest jednoklanowa. Szkoda że nie ma polskiej wersji Feniksa. :(


Dobry, solidny produkt

Ładna książka. Bardzo przydatna dla MG i dla graczy szczególnie gdy sesja jest jednoklanowa. Szkoda że nie ma polskiej wersji Feniksa. :(


Ładna książka. Bardzo przydatna dla MG i dla graczy szczególnie gdy sesja jest jednoklanowa. Szkoda że nie ma polskiej wersji Feniksa. :(