WRS - recenzje

Zdecydowanie napisane jest jasno:
"Powiększanie stada owiec: Kiedy gracz rozszerza gospodarstwo, w którym znajduje
się jego pasterz, dokładając do niego płytkę terenu z segmentem łąki, może najpierw
umieścić na niej swojego podwładnego, według standardowych zasad gry, a następnie
wybrać jedną z dwóch akcji:
• Powiększyć stado owiec (poprzez dociągnięcie kolejnego żetonu z woreczka) lub
• Zapędzić stado do zagrody (zliczenie punków za żetony owiec)."

Dołożenie podwładnego jest opcjonalne. Działania wynikające z obecności pasterza - obowiązkowe (jedna z dwóch akcji).


@Bartek
Budowniczy (a także świnka!) nie są meeplami (poplecznikami) i NIE liczą się przy zliczaniu przewag.


Tajemnicze Domostwo to gra oniryczna. Dla tych, którzy polubili Dixit albo Onirim będzie to kolejny tytuł niezbędny w kolekcji. Ciekawie zaprojektowane zasady nie pozwalają na zbyt łatwą wygraną, ale z każdą partią w tym samym składzie lepiej się rozumiemy i czujemy grę.
Z jednej strony jest wyzwanie - rozwiązać zagadki. Ale z drugiej strony, dla mnie, jest to kapitalne odprężenie, zabawa skojarzeniami, wyszukiwanie detali na przepięknych ilustracjach i powiązań z osobowością Ducha.
Zachęcam, bo warto poznać wyjątkowo oryginalną grę!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dlaczego w zasadach nie ma ni słowa nt. kart wielokolorowych?
To dżokery są? Czy cóś innego?


@KillerOnTheRoad
"zupełnie nie trafia do mnie idea dwóch 'pustych' kafelków. Nie jest możliwe narysowanie czegoś tak ładnie, żeby nie odróżniało się od reszty i tym samym nie psuło efektu wizualnego naszej mapy Carcassonne."
Polecam dodatek "La Porxada" (do znalezienia na BGG)
Jest zaakceptowany przez autora. Składa się z jednego kafelka, który można wydrukować i nakleić na jeden z pustych.


@Paweł
"Jedyna rzecz, o której należy pamiętać to fakt, że do jego postawienia musimy mieć dostępnego "drewniaka". "

Nie jest to prawdą!
Fantom może być użyty dwojako.
Jako zwyczajny(!) pionek.
Albo w swojej specjalnej roli, jako drugi umieszczany na kaflu. I tylko wtedy potrzebujemy "drewna": zwykłego meepla, dużego, burmistrza, wózka.


Daaawno temu pojawiła się zapowiedź (kilka okienek niżej)

Rafał Szczepkowski [ dodano: 18.02.2009 ]
Instrukcja polska w przygotowaniu, za około tydzień będzie można pobrać ją ze strony.

Są jakieś widoki na spełnienie obietnicy?


Dobry, solidny produkt

Jak to się dzieje, że tak wspaniałe pomysły wpadają do głów projektantów? Znów, zwykłe budowanie labiryntu (by opóźnić przeciwnika), a ileż możliwości taktycznych, by wygrać. Gra świetna na 2 graczy, przy większej ilości chaos zmniejsza radość z rozgrywki.


Jak dla mnie ideał :)

Klasyka Gigamica. Interesujące reguły wymuszają niebanalne myślenie i planowanie. Wygrana nie jest prosta, a przez to tak cenna!


Jak dla mnie ideał :)

Wyjątkowa gra. Przestrzenna rozgrywka, zagrywanie pionów z puli przeciwnika, wymuszanie ruchów - takie połączenie rzadko się zdarza! A w tej grze wspaniale się komponuje!


Jak dla mnie ideał :)

Szybka, nie pozwalająca na nieuwagę, gra logiczna.
Niby kolejna wersja kółka i krzyżyka, ale każdy kto raz zagra od razu wie, że to coś lepszego!
Świetna gra!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Zaiste, genialne!
Arcyproste zasady, wspaniałe dopasowanie modyfikacji reguł do ilości graczy, a do tego nie zdarzyło mi się rozegrać dwie takie same partie.
Każda inna, stawia inne wymagania - a radość z wygranej, bezcenna!


Dobry, solidny produkt

Bardzo dobra gra na wprowadzenie do świata współczesnych planszówek. Proste zasady, przepiękne wykonanie, sporo interakcji gwarantuje, że nikt nowy nie będzie wobec tej gry obojętny.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Jedna z najsympatyczniejszych łamigłówek ThinkFuna!
Prosta (są bardziej wymagające...), ale mimo zakupu kolejnych, ta ma największy kapitał naszego sentymentalnego zauroczenia!


Jak dla mnie ideał :)

Wspaniała gra! Szkoda jednak, że tak mało znana...
Proste reguły pozwalają nauczyć się grać w minutę. Ale głębia możliwości daje satysfakcję przez lata!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Kolejna rewelacyjna gra Gigamica!
Proste zasady - ułóż cztery w rzędzie - cóż tu jeszcze można wymyślić?!
A jednak! Piony posiadające wiele właściwości powodują, że każdy ruch jest ważny. A do tego fakt, że piony wybieramy dla oponenta!
Ha! Szybka, wymagająca, satysfakcjonująca!

Polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Wyjątkowa gra w mojej kolekcji.
Czysta licytacja! Żadnych innych wtrętów.
A jakże emocjonująca! Ileż satysfakcji daje wygrana!
Jak pięknie (a czasem boleśnie... ;) ) uczy, iż:
"Mieć 100 i nie mieć 100, to razem 200".

Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Jedna z najlepszych abstrakcyjnych gier karcianych.
Wspaniałe połączenie blefu, planowania, interakcji między graczami oraz losowości.
Proste zasady generują w każdej konfiguracji (od 2-10 graczy!) emocjonującą rozgrywkę. Ale proste zasady nie oznaczają prostackiej gry!

Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra!
Kapitalnie elastyczna. Dla maluchów można wybrać łatwiejsze zwierzaki, starszym dzieciom można - niepostrzeżenie! - dać fory, młodzież i dorośli mogą się sprawdzić z wiedzy przyrodniczej!

Polecam!


Dobry, solidny produkt

Fajna, lekka gra rodzinna.
Oczywiście w gronie planszówkowych wyjadaczy lepiej sprawdza się Coloretto, ale do niedzielnych spotkań atmosfera tej wersji jest super.
Nieco emocji, nieco kombinowania. Odrobina złośliwości, odrobina przewidywania.
Tak w sam raz, by się nie zmęczyć, ale i nie znudzić.